וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסכים כסף? בבואינג 797 החדש יהיה טייס אחד

על פי הערכות בענף, דגם ה-797 העתידי יוטס על ידי טייס אחד שיישב בקוקפיט, וטייס שני - שיסייע לו מתחנה קרקעית

האם מטוס הנוסעים הבא והמדובר של חברת בואינג יוטס על ידי טייס אחד בלבד? על פי מומחים בענף, התשובה עשויה להיות חיובית. למעשה, שמועות עיקשות מופרחות לאוויר מזה מספר חודשים באשר למטוס החדש, מדגם 797. זאת לקראת ההכרזה הרשמית של החברה, שתיערך בסלון האווירי של פריז, בחודש הבא.

רשת CNBS מדווחת כי ההכרזות החגיגיות של בואינג נדחו עד כה, על רקע המעורבות של שני מטוסים מדגם MAX 737 בתאונות אוויריות קטלניות שאירעו לאחרונה.

על פי מומחי תעופה שחקרו את דרישותיהם וצורכיהם של לקוחות פוטנציאלים שונים של המטוס העתידי, עולה כי המטוס יתאפיין בעיצוב חדשני. בין השאר, הסברה היא כאמור כי רק טייס אחד יאכלס את הקוקפיט.

עם זאת, לא רק הוא לבדו יטיס את המטוס. על פי ההערכות, טייס נוסף יימצא בתחנה קרקעית, ויסייע בידו לתפעל מערכות שונות של המטוס. הסיבה לפיצול זה נעוצה ככל הנראה בשאיפה לחסוך מיליוני דולרים על משכורות לטייסים ועל אימוניהם.

על הצד הבטוח: מתחילים במטוסי מטען

"הטכנולוגיה שתאפשר לבצע זאת מצויה במרחק של כעשור מאיתנו, אך הלקוחות של בואינג ימצאו אותה כבעלת ערך רב", נכתב בדוח של חברת הייעוץ Jefferies.

יש לציין כי בפברואר השנה, הכריז צ'ארלס טופס (Toups), סגן נשיא בואינג למחקר וטכנולוגיה, כי מטוסים מסחריים שיוטסו בידי טייס אחד, יהיו בתחילת הדרך מטוסי מטען. לפיו, רק בעוד כשני עשורים, הנוסעים יוכלו להשתכנע כי הדבר בטוח דיו.

מסיבה זו, ישנם רבים הצופים כי ה-797 החדש לא יביא עמו בשורה טכנולוגית מהפכנית. על פי הצהרה שפרסמה החברה לפני מספר ימים, תא הטייס תוכנן בעבור שני טייסים, והמטוס החדש לא יתאפיין בחלוציות טכנולוגית בכל הקשור לנושא זה.

ומה באשר למה שיתרחש מחוץ לתא הטייס? על פי הערכות, המטוס החדש יציע לחברות התעופה שירכשו אותו גמישות רבה יותר בכל הקשור לסידור המושבים, כולל אפשרות להתקנת מיטות במחלקות הפרימיום.

הצפי הוא כי המטוס יכיל 250-200 נוסעים, ואולי אף יגיע, בתצורות מסוימות, לכ-290 מקומות ישיבה. בחברת הייעוץ Jefferies מעריכים עוד כי לאור התקלות שחוותה בואינג בעת האחרונה, תידחה השקת המטוס לשנת 2028.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully