וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוכים הבאים למקום הכי יפה בלב אירופה הקלאסית

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

17.4.2019 / 8:07

טיול משפחתי, ירח דבש או חופשה רומנטית - הדרך מזלצבורג שבאוסטריה לציריך שבשוויץ מהממת. בין ביתו של מוצארט לטירה שבנה המלך "המשוגע", אתם תמצאו יופי ציורי של הרים, אגמים, ארמונות ומפלים אדירים. הכירו את המסלול שיהפנט אתכם, בקטע טוב

הר גרוסגלוקנר, אוסטריה. ShutterStock
הרי האלפים הם שילוב מושלם בין טבע אדיר, כפרים ועיירות ציוריות וערים אירופאיות מלאות היסטוריה וקסם. הר גרוסגלוקנר, אוסטריה/ShutterStock

הם יפים ומרשימים מכל מקום שמביטים עליהם. כשטסים מעל הפסגות הלבנות שרשרת הרי האלפים נראית כמו חומה בלב אירופה. כשמטפסים על אחת הפסגות מתרשמים מעוצמתו של הרכס האדיר. כשנמצאים תחתם, בעמקים הירוקים, האלפים הנישאים נראים כמו ציור מופתי של האמן הכי מופלא - הטבע.

הרי האלפים מתחילים בחופי הריביירה הצרפתית ומגיעים עד לפאתי וינה. הפסגה הגבוהה ביותר נמצאת בגבול שבין איטליה לצרפת ומהרכס נהנות גם סלובניה וגרמניה. הרי האלפים הם שילוב מושלם בין טבע אדיר, כפרים ועיירות ציוריות וערים אירופאיות מלאות היסטוריה וקסם. אחד המסלולים היפים ביותר לטיול ברכס שנמשך לאלף קילומטרים, נמתח בין זלצבורג שבאוסטריה לציריך שבשוויץ. שתי מדינות יפהפיות שהרי האלפים הן חלק מתרבותן ומאורח חייהן. בין אם מדובר בפסטיבלי חורף, סקי, טירות או אטרקציות תיירותיות שונות - הדרך שבין זלצבורג לציריך היא אחת הדרכים הכי יפות בלב אירופה.

מביתו של מוצארט ל"מרפסת" הכי מרשימה ביבשת

ברכס הרי האלפים פזורים מאות כפרים ציוריים והדרך אליהם מתחילה בזלצבורג. למרות שיחסית לכך שמדובר בעיר קטנה, רק כ-150 אלף איש מתגוררים בה, שמה מוכר ברחבי העולם כעיר שבה מוצארט נולד והתגורר ובזכות יופייה המיוחד. כשהיא מוקפת בפסגות האלפים, במרכזה מתפתל נהר זלצך והטירה העצומה במרכזה מעניקים לה מראה ייחודי. "מבצר המלח", כך מתורגם שמה, היא פאר אדריכלות הבארוק, יש בה 27 כנסיות שונות, כיכרות שובות עין ואלפי סטודנטים שנותנים לה צביון צעיר ותוסס. אחרי שתעלו לטירת זלצבורג באמצעות רכבל ותשקיפו על נוף עוצר נשימה, תתפעלו מהקתדרלה העתיקה, תבקרו בביתו של מוצארט, טירת הלברון ובגני ארמון מירבל המרהיבים, מומלץ לעצור לשעה נעימה בין הארמונות והמזרקות לכוס של גלוויין בחורף או קפה ועוגה בכל ימות השנה.

זלצבורג, אוסטריה. ShutterStock
כשהיא מוקפת בפסגות האלפים, במרכזה מתפתל נהר זלצך והטירה העצומה במרכזה מעניקים לה מראה ייחודי. זלצבורג/ShutterStock

מזרחית לזלצבורג הטבע צייר ציור ובני האדם העניקו לו את השם עמק זלצקאמרגוט. מדובר באזור האגמים של אוסטריה. עצי מחו צובעים את האזור בירוק, הצוקים וההרים מספקים מראה דרמטי ואם תעצרו מדי כמה קילומטרים לשאוף מהאוויר הצלול ולצלם את הנוף, כל אחד יבין ללבכם. כדאי מאוד לבקר בהאלשטאט, עיירה מקסימה ששוכנת לחופי אגם האלשטאט, שמספרים כי עמוק במימיו מסתתרים כמה מאוצרותיו של המשטר הנאצי ממלחמת העולם השנייה. לאוסטרים מסורת ארוכת שנים של כרייה, וכדאי לעלות למרומי ההר לביקור במכרה המלח אשר בבטנו. אחרי הביקרו במכרה מתבקש לסיים את יום הטיול בפינוק קטן ואותו תמצאו בעיירת המרחצאות באד אישל, שבה, אגב, נמצאת הווילה של הקיסר פרנץ יוזף ובה הוא קיבל את ההחלטה שהובילה לפתיחת מלחמת העולם הראשונה. קפה ועוגה? רק בקונדטוריית צאונר (Zauner) שברחוב הראשי, אשר נחשבת לאחת הטובות באוסטריה.

טיול מאורגן לאוסטריה

אחרי שהעיניים ראו את יופיו הציורי של אזור האגמים, הן כבר לא יודעות שובע ולאוסטריה יש עוד הרבה מה לתת בעניין הזה. מערבית לאזור האגמים נמצא הר גרוסגלוקנר, הגבוה באוסטריה שפסגתו נישאת לגובה 3,798. למרגלותיו קרחון הפאסטארזה והנסיעה בכביש האלפיני מאפשר תצפית מזווית אחרת על ההרים והעמקים באזור. תצפית הקיסר פרנץ יוזף הצופה אל קרחון הפעמון (Pasterze), קרחון הגולש לעמק מגובה של כ-4,000 מטר, היא אולי היפה והמיוחדת ביותר. ביקור במפלי קרימל האדירים יגרום לקנא קצת באוסטרים. ככה זה כשצופים במפלים הגבוהים באירופה, אשר מזרימים מי שלגים מגובה של כ-380 מטרים בעוצמה אדירה.

מפלי קרימל, אוסטריה. ShutterStock
מזרימים מי שלגים מגובה של כ-380 מטרים בעוצמה אדירה. מפלי קרימל, אוסטריה/ShutterStock

בירת ספורט החורף והטירה שהפנטה את וולט דיסני

הר גרוסגלוקנר הוא למעשה השער המזרחי לחבל טירול, אזור שחלקו שולח זרועות גם לאיטליה בדרום ולגרמניה בצפון ומתאפיין באתרי סקי רבים, הרים בעלי מראה דרמטי, אגמים יפים וטירות אדירות ומדהימות ביופיין. זהו אזור מושלם לטיולי משפחות וגם לריח דבש או טיול רומנטי.

אינסברוק היא בירת חבל טירול. פירוש שמה הוא "גשר האין" משום מיקומה על נהר אין במקום שבו הוא מתחבר עם עמק נהר זיל. 120 אלף תושביה נהנים ממעמדה כאחת מערי ספורט החורף המתוירות בעולם והיא אירחה פעמיים את משחקי החורף האולימפיים. נאמר זאת כך: גם אם אינכם גולשי סקי, אתם תאהבו אותה. יש בה נינוחות ושלווה, סמטאות יפות וכמה אתרי מעניינים דוגמת קשת הניצחון שנבנתה לכבוד נישואי המלך ליאופולד, האנדרטה על שם הקדושה אנה מהמאה ה-18, המדרחוב והגשר שעל הנהר Inn, גג הזהב מהמאה ה-15 שהוקם על ידי הקיסר מקסימיליאן אשר אלפי רעפי הנחושת המוזהבים העניקו לו את שמו וכן ארמון הופבורג המרשים.

טירת נויישוויינשטיין, גרמניה. ShutterStock
"משגעת" ומלאת השראה. טירת נויישוויינשטיין, גרמניה/ShutterStock

אגב טירות וארמונות, באזור הזה בחר המלך הבווארי לודוויג "המשוגע" לבנות את ארמנותיו במאה ה-19. הרשו לעצמכם "לפלוש" מעט צפונה לגרמניה, כדי לבקר את היהלום שבכתר, הוא ארמון "ברבור האבן החדש" - טירת נויישוויינשטיין המפורסמת. למעשה, בנייתה לפי התכנון המקורי לא הושלמה מעולם. קרוב ל-1.5 מיליון מבקרים בשנה מתפעלים מיופייה והיא מקור ההשראה של וולט דיסני לטירת היפהפייה הנרדמת בדינסנילנד. לא זה המקום להרחיב על חייו עתירי העלילות ואת מוזרויותיו שנבעו מאופיו המתבודד, אבל דבר אחד בטוח - המלך לודוויג היה "שפוי" לחלוטין כשהחליט להקים טירות וארמונות בחבל טירול.

מפלי הריין, שוויץ. ShutterStock
עוצמה אדירה ויופי שובה עין. מפלי הריין, שוויץ/ShutterStock

ברוכים הבאים למפלים הגדולים באירופה

מערבית לטירת נויישוויינשטיין נמצא אגם בודן הנקרא גם אגם קונסטנץ, על משולש הגבולות אוסטריה-גרמניה-שוויץ ותעשו בחוכמה אם תעצרו בעיירה קונסטנץ הבנויה על אי ובמרכזה עיר עתיקה וטיילת יפה. סמוך עליה נמצא אי הפרחים מאיינאו, שהצבעים והריחות שהם מפיצים יגרמו לכם להשתכר, ולא מיין.

החלק השוויצרי של המסלול, כמה לא מפתיע, הוא יפה ומרהיב בדיוק כמו חלקו האוסטרי. מערבית לאגם בודן נמצאת העיר שאפנהאוזן ובסמוך אליה המפלים הגדולים באירופה - מפלי הריין. עוצמתם האדירה, ממש כמו במקרה של מפלי קרימל, היא מעוררת קנאה ותוכלו להתקרב אליהם בעזרת סירה.

נקודת הסיום של מסלול האלפים הזה הוא בציריך, העיר הגדולה והחשובה בשוויץ. כשמצדה האחד אגם ומצדה השני הרים ירוקים, מטרופולין של 1.3 מיליון תושבים עדיין נראה כמו עיירה מנומנמת מאשר כרך רועש. כדאי להקדיש לציריך לפחות יומיים כדי להתחבר לקצב שלה, וליהנות משפע אתרים דוגמת הגנים הבוטניים, המוזיאונים השונים, ביקור בכנסיית פראומנסטר העתיקה ושופינג ברחובה היוקרתי והמרכזי הבאנהופשטראסה.

פגסוס טיולים מאורגנים

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully