וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לכם יהיה כיף: חמישה מקומות שחובה לבלות בהם עם הילדים בחול המועד

בשיתוף טבע, בשיתוף טבע

14.4.2019 / 7:01

מהרפתקה שמשלבת מדע, טכנולוגיה, חזון והנאה בטבע-טק ועד מרתון מוזיאונים חינמי בחיפה: חול המועד פסח ומזג האוויר האביבי הם הזדמנות נפלאה לבלות עם הילדים וללמוד איתם בצורה חווייתית ונעימה על ההיסטוריה, התרבות, הטבע והמדע שמייחדים את ישראל

צריף בן גוריון. חנן אפשטיין, ספק 500
פסח שכולו חוויה. ילדים משחקים מחוץ לצריף בן גוריון/ספק 500, חנן אפשטיין

חול המועד פסח יוצר שילוב מנצח של מזג אוויר אביבי וימים בהם אפשר לבלות עם הילדים כמשפחה וליהנות יחד ממגוון עצום של חוויות. זה הזמן לטייל ברחבי הארץ וליהנות מהפריחה ומזרימת הנחלים, ללון תחת כיפת השמיים או בבית מלון וליהנות משפע של אטרקציות שייחודיות לחג החירות. בתוך שפע הפעילויות אפשר לשלב כיף עם ידע ולנצל את ההזדמנות כדי להנחיל לילדים ערכים וידע יחד עם הנאה. יש לא מעט מקומות ואתרים שבהם ניתן ללמוד בצורה חווייתית ונעימה על ההיסטוריה, התרבות, הטבע והמדע שמייחדים את ישראל. הנה חמישה מקומות שכדאי לכם לבקר בהם כחלק מיום כיף משפחתי או לשלב אותם במהלך טיול או חופשה.

צריף בן גוריון בשדה בוקר

"בנגב ייבחן העם בישראל ומדינתו", אמר דוד בן גוריון ועבר לגור בצריף בשדה בוקר. מעבר לעובדה שמדובר באחד המקומות היפים בארץ, כשפיתוליו של נחל צין נשקפים מלמעלה ויש שפע של מסלולי טיול בסביבה - טיול לאור ירח בנחל חווארים, הליכה נוחה בגן לאומי עין עבדת או שכשוך בגב שבעין עקב - הביקור בצריף הכי מפורסם בישראל הוא מסע קצר ומרתק אל ההיסטוריה.

ישנן שפע של פעילויות במקום, ותוכלו בפסח להתנסות יחד עם הילדים בהקמת צריף בסמוך לזה המקורי, מגוון תחנות משחק יהיו פרוסות ברחבי האתר ויציגו אתגרים שונים בכל אזור והילדים יוכלו להתנסות בעבודות חימר. בסמוך למפת תבליט ענקית של האזור, יתקיים משחק סוער של סולמות ונחשים, משולב עם חידות על האזור ולמרגלות פסלו של דוד בן-גוריון עומד על הראש, תשחקו ב"פלונטר" משפחתי, שיבדוק קצת את הגמישות שלכם.

בכל ימי חול המועד בשעה 15:00 תתקיים ההצגה "איש קטן גדול" העוסקת בשעות הקריטיות שקדמו להכרזת המדינה, בהן מתקיים מפגש דמיוני ומרתק בין הילד דוד גרין לבין מי שהיה ראש הממשלה הראשון דוד בן-גוריון.

מתי: 21-24 באפריל
שעות פתיחה: בחול המועד 8:30-17:00.
משחקי הפעילות יתקיימו בין השעות 11:00-15:00
מחיר: 15 שקלים לילד (עד גיל 18), 20 שקלים למבוגר.

הצריף של דוד בן גוריון, שדה בוקר. פברואר 2015. חנן אפשטיין,
ישנן שפע של פעילויות במקום, ותוכלו בפסח להתנסות יחד עם הילדים בהקמת צריף בסמוך לזה המקורי. צריף בן גוריון/חנן אפשטיין

מרכז המבקרים של טבע בנגב

חברת טבע הינה חברת התרופות הגנרית המובילה בעולם אשר הוקמה בישראל לפני 118 שנה וצמחה ממנה לעבר 60 שווקים ברחבי העולם תוך שהיא מנגישה פתרונות בריאותיים וטיפוליים חדשניים לטובת שיפור הבריאות של כ-200 מיליון אנשים, בכל יום.

מרכז המבקרים החדשני טבע-טק ייקח אתכם להרפתקה שמשלבת מדע, טכנולוגיה, חזון וכיף. טבע מפעילה בחול המועד פסח מרכז מבקרים העוקב אחר "גלגולה של תרופה" וחושף את המבקרים לפועלה, בעיקר בתחום של תמיכה במחקר ובמדע. גוף האדם הוא עולם ומלואו שדורות של חוקרים ממשיכים לגלות ללא הרף. ילדים, מטבעם הם סקרנים ומתעניינים פעמים רבות בדברים שאנחנו המבוגרים כבר שוכחים להתפעל מהם, כך שזאת הזדמנות לחשוף בפני הקטנים והגדולים איך נערכים מחקרים שמובילים לגילויים חדשים, שישפרו את החיים והבריאות שלנו ויסייעו לנו להבין טוב יותר את הטבע.

הסיור החוויתי, שכולל סרטים על מסכי ענק, משחקי מגע ועוד מגוון תצוגות שיספרו על מסלולה של תרופה יספקו לכם ולילדים ידע והנאה משותפים.

איפה: כתבו בווייז "מרכז מבקרים טבע טק נאות חובב"
מתי: 21-22 באפריל
שעות הפתיחה: 08:30-15:30
מחיר: סיור חינם לנרשמים מראש. להרשמה לסיור במרכז המבקרים טבע-טק
*הסיור לגילאי 6 ומעלה

מרכז המבקרים של חברת טבע. סיון פרגי,
מרכז המבקרים החדשני והיפה טבע-טק ייקח אתכם להרפתקה שמשלבת מדע, טכנולוגיה, חזון וכיף. מרכז המבקרים של טבע/סיון פרגי

פארק אריאל שרון

במרכז הארץ, צמוד לתל אביב ובמרחק 40 דקות נסיעה מירושלים נמצא אחד הפארקים המיוחדים בישראל. המזבלה מהעבר הפכה להר ירוק בעל נקודות תצפית מרהיבות על אזור תל אביב, ובאמצעותו הילדים יכולים ללמוד על חשיבות השמירה על הטבע והאופן שבו אפשר לשקם אותו. בפארק ישנו מרכז מבקרים חווייתי לכל המשפחה, מסלול הליכה נוח ומשולט, שדרת עצים אשר ניטעה על ידי אישים וגופים אשר היו שותפים להקמת הפארק ומיצג מולטימדיה שמספיר איך הר של פסולת הפך להר של טבע.

במקום יש גם אגם אקולוגי שאליו זורמים מים מבריכות אגירה תת-קרקעיות אשר נמצאות ברום הפארק, וזהו מקום מושלם להעביר בו יום של מנוחה, פנאי והקניית ערכים לילדים. בחול המועד פסח תוכלו ליהנות מסיורים מודרכים לכל המשפחה, לשמוע את סיפור פיתוח ושיקום ההר וההשתתפות בסיור ללא עלות מותנית בהרשמה מראש בלבד.

מתחם ההר יהיה פתוח לקהל הרחב לאורך כל ימי החג ללא תשלום (א'-שבת) בין השעות 09:00-15:30.

מרכז המבקרים ובו מייצג המולטימדיה יהיה פעיל לאורך כל שעות הפעילות (בעלות 10 ש"ח למבקר מעל גיל 3). הקרנה אחרונה בשעה 15:00.

פארק אריאל שרון.
בפארק ישנו מרכז מבקרים חווייתי לכל המשפחה, מסלול הליכה נוח ומשולט. מראה מהאוויר של פארק אריאל שרון

מוזיאון גן המדע ברחובות

במרבית המוזיאונים אסור לגעת במוצגים, אבל במוזיאון הזה יבקשו מכם בדיוק ההפך. מוזיאון גן המדע הוא הראשון מסוגו בעולם שנבנה תחת כיפת השמיים ואתם והילדים תוכלו להתנסות ביורת מתשעים מוצגים הפזורים על פני עשרה דונמים של מדשאות ירוקות.

יחד עם הילדים תוכלו לגלות מה גורם לתופעות טבע שונות ובמיוחד לפסח הגן מזמין אתכם להכיר מקרוב את עולמם המופלא של הפרפרים ואת תופעת הנדידה המרהיבה שלהם, שבה אנו חוזים בימים אלה ברחבי הארץ. הגן אינטראקטיבי, יפהפה ונעים והבילוי בו הוא נינוח ומסקרן כאחד.

איפה: המוזיאון נמצא בתוך מכון ויצמן למדע
מתי:
21-24 באפריל: 18:00-9:30,
25-26 באפריל: 15:00-9:30
27 באפריל: 18:00-9:30

מחיר כניסה לגן (לא בחגים):
מבוגר - 40 ש"ח
ילד - 35 ש"ח
סטודנט/נכה/אזרח ותיק - 20 ש"ח
ילד עד גיל 5 ללא תשלום

גן המדע, מכון ויצמן רחובות. איתי בלסון,
יחד עם הילדים תוכלו לגלות מה גורם לתופעות טבע שונות. גן המדע שברחובות/איתי בלסון

סיבוב מוזיאונים בחיפה

מעבר לכך שחיפה פשוט יפהפייה ויש שפע של אטרקציות בעיר - מביקור בגנים הבהאים וטיול בטיילת לואי שממנה נשרף נוף עוצר נשימה של המפרץ ועד טיול בין בתי האבן היפים של המושבה הגרמנית.

כמדי שנה בחול המועד, חיפה מחבקת את מבקריה פסטיבל חיפה הבינלאומי ה-29 להצגות ילדים שחל בין 21- 24 באפריל והמוזיאונים הרבים בעיר מאפשרים כניסה חופשית.

תוכלו ליהנות מסדנאות, הדרכות וסיורים במוזיאון חיפה לאמנות, המוזיאון הימי הלאומי, מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית שבו תוכלו לעבור סדנת פרחי סאקורה מאוריגמי, סדנת ציורי נוף ממרפסת מוזיאון מאנה-כץ, סדנת גרפיטי במוזיאון הרמן שטרוק ועוד.

חיפה. ShutterStock
סדנאות, הדרכות וסיורים בשלל מוזיאונים/ShutterStock
בשיתוף טבע, בשיתוף טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully