וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסים בפסח? 5 טיפים שיחסכו לכם הרבה כסף בחו"ל

למה אסור להתחבר לכל רשת פתוחה ב-Wi-Fi? מה חשוב לקרוא בתפריט כשיושבים בבית קפה בחו"ל? ואיך תדעו שהמונית שלקחתם אכן אמינה? 5 טיפים שיעזרו לכם בחופשה שלכם מחוץ לישראל

מערכת וואלה

בווידאו: כמה טיפים לפני שטסים

כחצי מיליון ישראלים יטוסו לחו"ל בחופשת הפסח הקרובה, שמתחילה את עונת הנסיעות הקיצית. אז מבלי לקשקש יותר מדי, יש כמה דברים חיוניים שלעתים שוכחים אבל הם יכולים להציל לכם את החופשה, ובעיקר להוזיל אותה. ביקשנו ממומחי הנסיעות והתעופה של חברת AirHelp, שמתמחה בזכויות פיצויים לנוסעים שחוו עיכובים, דחיות או ביטולים בלתי צפויים בתחום התעופה, לקבל כמה טיפים שרלוונטיים לכל אחד בחוץ לארץ.

מוניות: כך לא "יעשו עליכם קופה"

כמעט לכל מי שביקר בחו"ל יש לפחות סיפור מונית אחד שהותיר לו טעם מר בפה - מסלולים ארוכים מהמסלול המקורי, מחיר נסיעה אסטרונומי ועוד.

מה עושים במקרה כזה?
כיום קיימות אינספור אפליקציות מפות שונות, שדרכן אנחנו יכולים לראות את המסלול ואת משך זמן הנסיעה ליעד. כמו כן, חשוב להסכים על מחיר נסיעה טרם הכניסה למונית ואם יש באפשרותך להזמין מונית דרך אפליקציית מוניות הפועלת במדינה - זוהי האופציה הטובה ביותר, שכן כך תוכל להיות סמוך ובטוח שנהג המונית הוא אכן כזה, ולא אזרח שמנסה "לעשות עליך קופה". דבר נוסף וחשוב לא פחות הוא נושא המונה - חשוב לא לעלות על מונית שאין לה מונה. גם אם סיכמת עם הנהג שלא להשתמש בו - עצם הימצאות המונה מעידה פעמים רבות כי אכן מדובר בנהג מונית ולא ברמאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גבר תופס מונית. ShutterStock
בחו"ל, כדאי לעלות על מונית עם מונה/ShutterStock

כספומטים: לא לקבל עזרה מזרים

תיירים רבים משתמשים בכספומטים בטיוליהם בעולם, אבל הם לא תמיד עירניים בעת הוצאת הכסף או המרתו. מאחר והכספומט בשפה זרה, לא פעם משתרך תור אחרי התיירים והם נשאלים לקבלת עזרה. במקרים כאלה עליך להיזהר, שכן לעיתים ניתן ליפול קורבן לרמאים המשתילים בכספומטים מצלמות שקוראות את כרטיס האשראי שלך, כך ש'העזרה' היא למעשה תיעוד של כל פרטי האשראי שלך בלי שבכלל תבחין ותהיה מודע לכך, והגניבה תתגלה רק כשכבר לא תהיה שם.

מה עושים במקרה כזה?
מומלץ לסרב להצעות עזרה שכאלה, וככלל - לא לאפשר לאדם זר להיות קרוב אליך בעת הקלדת הקוד הסודי שלך. אם בכל זאת היית קורבן לעבירה שכזו - פנה לחברת כרטיס האשראי שלך בהקדם האפשרי.

כספומט. ShutterStock
גם אם זה לוקח זמן, לא לקבל עזרה מזרים שפוני אליכם/ShutterStock

Wi-Fi: לא להתחבר ישר לרשת פתוחה

ניסיון מציאת חיבור אינטרנטי בזמן טיול וחופשה תמיד מהווה אתגר, והתחברות לרשת Wi-Fi פתוחה נשמע תמיד כפתרון טוב, קל וזמין. אך חשוב לדעת, כי בעת התחברות לרשת לא מאובטחת, אתה למעשה חושף את המידע הפרטי שלך, כולל מידע אישי ופיננסי, שעשוי להגיע לידיים זדוניות. זוהי הדרך הקלה ביותר עבור עבריינים להגיע לכדי גניבת כספים, גניבת זהות וכדומה - מה שיגרום לך לצרות בעת הנסיעה ובוודאי אחריה.

אז מה נעשה עם Wi-Fi?
מומלץ מאוד לא להיכנע לסיפוק המידי ולהמתין עד שתהיה לך האפשרות להתחבר לרשת מאובטחת. במקרים בהם את/ה נמצאים בבית מלון, בית קפה, מסעדה, נמל תעופה וכדומה - ודאו שאתם מתחבר לרשת הרשמית של המקום.

אפליקציה תיירים סלולר. ShutterStock
בדקו שאתם מתחברים לרשת אמינה, לא רק לאלו שפתוחות/ShutterStock

האותיות הקטנות: כל מדינה והקאץ' שלה

במהלך הטיול אתם יכולים למצוא את עצמכם לא פעם רוכשים משהו, יושבים לאכול במסעדה או מחליפים מטבע ב-Change מקומי, וכשאנו בטיול יש לנו נטייה להתעלם האותיות הקטנות או לעשות השוואות. אך ישנן פעמים שדווקא האותיות הקטנות נגלה כי הסכום שחשבנו להוציא צפוי להיות גדול בהרבה. כך למשל, ישנם בתי קפה בהם משלמים על הנגנים שמנעימים את זמננו עוד עשרות אירו (ואז קפה קטן יעלה במקום כמה אירו בודדים, הרבה יותר) ובהמרת כספים, פעולה שרובנו עושים לא מעט, יכולים להיות פערים די משמעותיים בשערי החליפין בין מקומות שונים.

מה עושים במקרה כזה?
קוראים את האותיות הקטנות! וחוקרים קצת על היעד אליו אנו טסים, ומאמצים טיפים מנוסעים שביקרו לפנינו ביעד הנסיעה.

פקיד בסניף בנק. ShutterStock
בכל מדינה עלולים להיות פערים משמעותיים בשערי החליפין/ShutterStock

רישום יתר בטיסות: דעו מה מגיע לכם

ומה קורה אם עוד לא התחלתי את הטיול וכבר יש בעיות? גם אם זה נשמע מפתיע, יש לא מעט מקרים בהם נוסעים לא מגיעים לטיסתם. כתוצאה מכך, חברות התעופה לעיתים קרובות מוכרות יותר מושבים ממה שיש להן בפועל. ההיגיון שלהן פשוט - למכור לכמה שיותר, להרוויח עוד כסף בהנחה שלא כולם יגיעו ונושא המקומות יסתדר מעצמו. הבעיה מתחילה כשמגיעים יותר נוסעים מהמתוכנן.

מה עושים במקרה כזה?
ראשית, חשוב להבין כי בתור נוסע אוויר יש לך זכויות. הסיטואציה שנוצרה בעייתית ולא נעימה, אבל אם זה מנחם במעט, אתה יכול לצאת עם ארנק מרופד היטב, שכן לפי החוק, על חברות התעופה לפצות את הנוסעים במקרים של רישום יתר ואי העלאה למטוס בעקבות כך. חשוב להכיר את הזכויות הללו ולהתעקש עליהן, שכן לרוב חברות התעופה ינסו להתנער ממך. זכור שהחוק לצדך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully