וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייגל ריק ב-17 שקל??? כך דופקים אתכם ב"קפה קפה" בנתב"ג

כולנו יודעים שמוצרי המזון בנתב"ג יקרים מאשר בסופר או ברחוב, אבל לשלם 17 שקלים על בייגל פשוט שברשת "קפה קפה" בטרמינל 1 מכנים "פרעצל" - זו כבר הגזמה. וזה לא הדבר היקר היחיד שמוכרים לכם שם. זכיינית הקפה: "המחיר מתאים לכל כיס"

סנדביצ'ים מאפה קרואסונים בנתב"ג. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
17 שקל על בייגל בלי כלום? ה"מאפה" של "קפה קפה" בטרמינל 1/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

מכירים את הבייגל האלה הריקים, הרגילים עם קצת שומשום או מלח שמוכרים רוכלים מחוץ לתחנת רכבת? אז כדאי שתדעו שבנתב"ג מוכרים אותם ב-17 שקלים ליחידה. כן, 17 שקלים (!) על בייגל רגיל עם חור באמצע, לא כזה של טוסט או עם ממרח בפנים או חתיכת סלמון - בייגל רגיל שעולה לייצר כמה עשרות אגורות - נמכר במאות אחוזים יותר לפני הטיסה שלכם מישראל, וגם שלי בשבוע שעבר.

ומי שעושה את הרווח על הגב של כולנו, הוא "קפה קפה" ועמדת הקפה ומאפה שלו בטרמינל 1 - הטרמינל שממנו יוצאות טיסות הלואוקוסט שלא מעט מאיתנו טסים בהן.

כולנו יודעים שמחירי מוצרי המזון בשדות תעופה בעולם יקרים יותר מברחוב או במכולת, ואולי בלית ברירה גם התרגלנו לכך, אבל לקחת 17 שקלים על בייגל רגיל שנמכר בסופר 4 ב-12 שקלים או ברחוב 3 ב-10 שקלים - זו כבר הגזמה מרגיזה.

אבל זה לא נגמר רק בבייגל - לאחר המחיר המופרז עבור הבייגל הפשוט, שב"קפה קפה" מכנים בשם היוקרתי "פרעצל" (כך נכתב על הקבלה), הייתי חייב לבדוק גם את שאר מוצרי הדוכן - האם מעידה או שמא כוונת מכוון? ומיותר לציין שאין מחיר על שום מוצר שמוכרים בדוכן, נכון?

אז מסתבר שגם שאר המוצרים של "קפה קפה", וגם אלו שלא שלהם, נמכרים באחוזים גבוהים מהסביר. כך למשל, סנדביץ' קטן של טונה או סביח בניילון עולה 32 שקלים (ולמעשה, כל הסנדביצ'ים עולים 32 שקלים), שקית קטנה של ביסלי או אפרופו עולה 9 שקלים והפוך גדול עולה 17 שקלים. דווקא מחיר מיץ ענבים קטן היה "יחסית" סביר - 9 שקלים.

סנדביצ'ים מאפה קרואסונים בנתב"ג. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
גם המוכרים לא יודעים למה כל כך יקר. דוכן "קפה קפה" בטרמינל 1/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
סנדביצ'ים בנתב"ג. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
סנדביצ'ים קטנים בניילון ב-32 שקלים היחידה/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

רובנו מכירים את המחירים בנתב"ג, שלא ממש זולים, ואחרי שנים שבהן קפה קטן עלה 16 שקלים ובקבוק מים קטן נמכר ב-12 שקלים, החלה ב-2014 תנועת מחאה חברתית שקראה לשינוי העושק של הנוסעים. ולכן הודיעה רשות שדות התעופה, שהזיכיון העתידי של רשתות ההסעדה בנתב"ג יכלול ארבעה מוצרי בסיס שיהיה להם מחיר גג מקסימאלי: מים מינרלים קטן - 7 שקלים, הפוך קטן - 10 שקלים, אספרסו - 7 שקלים וקרואסון חמאה - 10 שקלים.

אבל גם הקרואסון של "קפה קפה" נמכר ב-17 שקלים, או כפי שהסביר אחד העובדים: "כל המאפים עולים 17 שקלים בלי יוצא מן הכלל". כך שלצד הבייגל שכבו גם עוגות קינמון עגולות, מקלות לחם וקרואסונים שונים - כל מאפה - 17 שקלים האחד.

אז נכון שלא חייבים לקנות כלום בשדה התעופה. אבל בטרמינל 1, בניגוד לטרמינל 3, אין כמות דוכני מזון או תחרות מספקת בניגוד לטרמינל 3, שגם הוא אינו מוצף בחנויות מזון. וכשיש לא פעם עיכוב בטיסת הלואוקוסט שלכם ואתם ממתינים שעות בשדה - לפעמים צריך להרגיע את הבטן. רק חבל שזה צריך על חשבון הכיס שלכם. אז הטיסה אולי לואוקוסט - אבל הבייגל, הסנדביצ'ים ושאר מוצרים - ממש, אבל ממש לא. עכשיו, שכל אחד יחליט האם הוא מוכן להיכנע למחירים המופרזים שעדיין קיימים בנתב"ג, או פשוט לחשוב קצת לפני ולהביא משהו מהבית. אולי אם כולם "יחשבו" - גם רשתות המזון יבינו שאפשר להרוויח ועדיין לא להתנהג בחזירות.

ביסלי אפרופו דוכן ממתקים בנתב"ג. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
גם הביסלי והאפרופו בדוכן עולים 9 שקלים ליחידה קטנה/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
סנדביצ'ים מאפה קרואסונים בנתב"ג. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
בורקסים וקרואסונים - הכל ב-17 שקל, אבל למה גם הבייגל הריק?/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
seperator

קפה קפה: "המחיר מוזל ומפוקח"

מ"קפה קפה" לא התייחסו לשאלת מחיר הבייגל, ומסרו: "הפעלת סניפי קפה קפה GO בנתב"ג הינה בהתאם להסכם הרשאה מול רש"ת (רשות שדות התעופה - ז.ר), אשר במסגרתו נקבע סל מוצרים מסוים במחיר מוזל ומפוקח, המתאים לכל כיס העומד לרשות הלקוחות כדוגמת קרואסון חמאה, אספרסו, בקבוק מים מינרליים ועוד".

מרשות שדות התעופה נמסר: "בנמל התעופה בן גוריון מגוון רב של מסעדות ובתי קפה במחירי מטרה של החל משישה שקלים לקפה. רשות שדות התעופה מעודדת את התחרות על כיס הצרכן ותמשיך ותוסיף בתי קפה ומסעדות שיציעו לצרכנים מבחר מגוון ותחרותי של מזון איכותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully