וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-Israel Pass: כרטיס הנסיעות והטיולים החדש לתיירים בישראל

רשות הטבע והגנים ומשרד התחבורה משיקים כרטיס רב-קו משולב עם הנחה בכניסה לשמורות הטבע ולגנים הלאומיים, שיימכר למגיעים לנתב"ג. ה-Israel Pass יעלה 83 שקלים לנסיעה באוטובוס או רכבת וכניסה ל-3 אתרים. אבל מה עם שבת?

עמדת רב קו ו-Israel Pass בנתב"ג. חגי דביר רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
הכרטיס שמעניק לתייר נסיעה וכניסה. עמדת רב קו ו-Israel Pass בנתב"ג/רשות הטבע והגנים, חגי דביר רשות הטבע והגנים

על רקע הגידול בתנועת התיירים לישראל והרצון להעצים את חווית הביקור שלהם בישראל, תוך הפיכת הטיול לנוח וידידותי יותר עבורם, רשות הטבע והגנים, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה ומשרד התיירות משיקים לראשונה כרטיס רב-קו משולב לתחבורה ציבורית (אוטובוסים ורכבות), המגלם גם הנחה של עד 20 אחוזים בכניסה לשמורות הטבע והגנים הלאומיים. הכוונה היא "להתלבש" על תיירי האירוויזיון שיגיעו לארץ בהמוניהם במאי, וגם לתת מענה לתיירי ה"סיטי ברייק" שבאים לסופי שבוע קצרים בארץ בגפם.

הכרטיס החדש זהה לכרטיס רב-קו אנונימי נטען ללא צורך במסירת פרטים אישיים, כאשר בנוסף הוא משלב כניסה למספר אתרים של רשות הטבע והגנים, בדומה לכרטיסי התייר הקיימים כיום, של 3 ושל 6 כניסות משולבות במחיר של 83 ו-115 שקלים בהתאמה. במסגרת השקת הכרטיס, הוקם גם אתר מידע בשפה אנגלית לנוחות התיירים המגיעים לישראל (www.israelpass.biz). לעת עתה, יהיה ניתן לרכוש את הכרטיס רק בטרמינל 3 באולם המגיעים בנתב"ג. עם זאת, בשבתות לא פועלת תחבורה ציבורית, מה שימנע מהתיירים לעשות שימוש מוזל ברב-קו באחד מימי הטיולים הפופולריים ביותר.

מספר הגנים הלאומיים הכלולים בכרטיס החדש עומד על כ-70, ביניהם אלו שעונים על הצורך התיירותי הראשוני של תיירים שבאים לארץ ורוצים ליהנות מאתרי החובה ההיסטוריים והטבע של ישראל. כך למשל, ניתן להיכנס עם הכרטיס לגן לאומי קיסריה, עין גדי, קומראן, בניאס, ציפורי, מצדה, עבדת, תל מגידו, בית שאן, הרודיון, שמורת הטבע חוף האלמוגים ועוד.

עמדת רב קו ו-Israel Pass בנתב"ג. חגי דביר רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
בשבת לא יהיה שימוש בכרטיס המוזל לתיירים/רשות הטבע והגנים, חגי דביר רשות הטבע והגנים

המטרה: תיירים המטיילים לבדם

לדברי שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים, "הכרטיס נועד בעיקר לתיירים עצמאים כפי שמכונים בעגה המקצועית FIT, המטיילים לבדם, ומגיעים לארץ לפרק זמן קצר. מטיילים אלו, שמספרם היחסי בקרב כלל התיירים שמגיעים לישראל עולה בשנים האחרונות באופן משמעותי, נדרשים לפתרון משתלם וידידותי של תחבורה ציבורית וכניסה למבחר גנים לאומיים ושמורות טבע, שחלקם לפחות נחשבים לאתרי ביקור חובה במסגרת טיול בישראל".

"המטרה העיקרית שלנו היא להנגיש את התחבורה הציבורית לציבור ובכלל זה גם לתיירים", אומר אמיר אסרף, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, "אני שמח על שיתוף פעולה בין המשרדים והגופים השונים. שרואים את התחבורה הציבורית כשירות משמעותי וחשוב לתייר".

בשלב זה, שמוגדר כפיילוט למשך מספר חודשים, ניתן יהיה לרכוש את שני סוגי הכרטיסים (3 כניסות ו-6 כניסות לשמורות הטבע והגנים הלאומיים) בעמדת "על הקו" של משרד התחבורה בנתב"ג (טרמינל 3 - אולם הנוסעים הנכנסים), כאשר בעתיד הכרטיסים צפויים להימכר גם במוקדי תיירות נוספים ברחבי הארץ, וכן לכלול אתרי תיירות נוספים, כמו גם הנחה על מגוון שירותי תיירות כגון לינה והסעדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully