וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה בחופשה: 80 אחוז מהמטיילים מתקשים להירדם הרחק מהבית

4 מתוך 5 נופשים מתקשים להירדם כשהם מצויים הרחק מביתם, כך נמצא במחקר בינ"ל שערכה קבוצת המלונאות של אינטרקונטיננטל. בעקבות המחקר, הוחלט במספר רשתות בתי מלון לעשות שימוש במתקן תאורה חדשני, שיקל על האורחים להירדם בקלות - וגם להתעורר בקלות

קפסולת שינה לנוסע בטיסה/צילום: מכון טכנולוגי חולון

מחקר בינלאומי חדש, שנערך על ידי קבוצת המלונאות IHG (אינטרקונטיננטל), מצא את הנתון המפתיע הבא: ארבעה מתוך חמישה נופשים מתקשים להירדם כאשר הם מצויים הרחק מביתם.

המחקר, שהופץ ב"יום השינה העולמי" (שצוין השנה ב-15 במרץ), מצא עוד כי נוסעים עסקיים "מאבדים" כ-58 דקות שינה מדי לילה כאשר הם בנסיעת עסקים. ממוצע שנות השינה שלהם עומד על 5 שעות ו-17 דקות.

בין שאר הסיבות שגורמות לנדודי שינה היא ההימצאות בסביבה שונה ולא מוכרת (44 אחוזים), חשיפה לרעשים לא מוכרים (35 אחוזים) ועבודה עד שעות מאוחרות (35 אחוזים).

עוד נמצא כי למעלה משני שלישים (67 אחוזים) מבין משתתפי הסקר, ציינו כי הם חשים עייפות רבה יותר כאשר הם נוסעים הרחק מביתם. כדי להצליח להירדם, כמחציתם מקשיבים למוזיקה לפני השינה (47 אחוזים) או צופים בטלוויזיה (45 אחוזים).

"זה לא סוד כי נסיעות מהוות אתגר בעבור הבריאות שלנו, במיוחד בכל הקשור לשינה", אומר ד"ר סטיבן לוקלי (Lockley), מרצה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד.

אישה שוכבת ערה במיטה. ShutterStock
ל-4 מתוך 5 אנשים קשה להירדם כשהם מחוץ לבית/ShutterStock

האור הנכון בחדר: מלונות הייטק

כדי להילחם בתופעת נדודי השינה, שיפתה חברת IHG פעולה עם חברת הטכנולוגיה Lighting Science Group, שפיתחה מתקן מתקדם העונה לשם JOURNI Mobile Task Light.

המתקן עושה שימוש בנורות לד, ומפיץ תאורה בהתאם למחזור השינה, במטרה להשרות שינה על המטייל. "כידוע, לתאורה יש השפעה מכרעת על המוח ועל השעון הביולוגי שלנו, שמתערער במהלך נסיעות", מוסיף לוקלי. "בעוצמות מסוימות ובספקטרום מסוים - תאורה עשויה אף לעודד הירדמות.
באופן זה, השגת שליטה גבוהה יותר על החשיפה לאור בזמן טיול, עשויה לגרום לנו להירדם בקלות - וגם להתעורר בקלות.

אתר TravelPulse מדווח כי המתקן החדש יהיה זמין בכל 16 המותגים השייכים לרשת IHG, בהם הולידיי אין, קראון פלאזה ורשת מלונות EVEN. הוא ישנה את צבע, עוצמת וספקטרום התאורה שלו בהתאם לשעות היממה ולרצון האורח.

"אנו נרגשים להיות חברת המלונאות הראשונה שעושה שימוש בטכנולוגיית נורות LED מסוג זה, כדי לגרום לאורחינו לישון טוב יותר", אומר ביראן מק'גינס (McGuiness), סגן נשיא החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully