וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזיון חדש נולד: מצדה שלא הכרתם

20.3.2019 / 8:34

היסטוריה על צלע ההר: אמש נחנך למרגלות מצדה החיזיון החדש "מצדה משקיעה לזריחה". צפו ללילה גדוש באפקטים חדשניים, מוזיקה בסגנון עכשווי וגם צמידים אינטראקטיביים

חזיון אורקולי מצדה/רט"ג

במשך כמעט 30 שנים, פעל בחניון "מצדה מערב", חיזיון אור-קולי שסיפור את קורות ההר. אך עם השנים נדרש לו עדכון - הן ברמה הטכנולוגית והן ברמה הסיפורית.

בשנה שעברה, לאחר שמאות אלפי ישראלים ותיירים כבר צפו בו, הפסיקה רשות הטבע והגנים את הקרנת החיזיון, לטובת הכנת חיזיון חדש ומתקדם.

אמש, לאחר חודשי הכנה רבים, נערכה באופן רשמי חנוכת החיזיון החדש, שנדמה לעתים כמעין "אופרת רוק בלב המדבר", לצד שלל אפקטים. כל אלו נועדו לספר את תולדות ההר - על גיבוריו הרבים במרצות ההיסטוריה: המלך הורדוס, המורדים היהודים שפקדו את ההר כמה עשרות שנים לאחר מותו של המלך השנוי במחלוקת, וכמובן - הלגיון הרומאי המצויד להפליא, שצר על המקום.

חזיון אורקולי חדש במצדה. רשות הטבע והגנים,
חזיון אורקולי חדש במצדה/רשות הטבע והגנים
חזיון אורקולי חדש במצדה. רשות הטבע והגנים,
חזיון אורקולי חדש במצדה/רשות הטבע והגנים

הסיפור מוכר היטב, כמו גם סופו הטרגי, אך המופע החדש - אותו הפיקה חברת "בריז קריאייטיב", מביא אל קדמת הבמה קולות מקוריים. כך למשל, הגיבור הראשי הוא בעצם גיבורה, יהודיה בשם מרים.
כך או אחרת, המופע הלילי, המוקרן על צדו המערבי של ההר, מתבסס בין השאר על טכנולוגיית Video Mapping, פעלולי תאורה וגם פסקול שהולחן במיוחד לאירוע, על ידי שלמה גרוניך.

דמויותיהם של עשרות ניצבים ושחקנים מופיעים על צלע ההר, בהם לירז צ'רכי, הראל סקעת ואחרים. והכל קצבי וסוחף, בלי טיפה של ציניות.

עוד כדאי לדעת כי בכניסה מתבקש הקהל לענוד צמידים אינטראקטיביים, ממש כמו במופעי רוק. אלו יפיצו תאורה צבעונית במקומות (ובזמנים) הנכונים - מה שיהפוך אתכם לחלק (כמעט) בלתי נפרד מהעלילה.

חזיון אורקולי חדש במצדה. רשות הטבע והגנים,
חזיון אורקולי חדש במצדה/רשות הטבע והגנים

כחלק מהמיזם, הוקמו במקום שלוש תחנות מידע, שמספקות רקע היסטורי ואנקדוטות מעניינות מן העבר. כל עמדה מוקדשת לנושא אחר: המלך הורדוס, הצבא הרומאי וכן סיפורם של הארכיאולוגים שחקרו - ועדיין חוקרים - את מצדה. אז אם אתם רוצים לדעת איזה קינוח מיובא מאיטליה נהג לאכול המלך הורדוס, או מה בדיוק כלל הציוד האישי של החייל הרומי - זה המקום לקבל תשובות.

מידע על הדרך: החיזיון "מצדה משקיעה לזריחה" מתקיים בימים שלישי וחמישי לאחר שעות השקיעה. אורך המופע: 45 דקות. המחיר 50 שקלים למבוגר, 40 ש"ח לנוער (יש הנחות למנויי מטמון וללנים בחניון הלילה "מצדה מערב"). הרשמה בטלפון 08-9959333, או במייל masadaevents@npa.org.il. שימו לב: ההגעה ל"מצדה מערב" אפשרית מערד, דרך בכביש 3199.

  • עוד באותו נושא:
  • מצדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully