וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק סיני: נחנך "שביל הרי הים האדום" במצרים

בימים אלו נחנך שביל טיול חדש בהרי סיני, שיפגיש את המטיילים עם התרבות הבדואית המסורתית ועם נופי טבע לא מוכרים. אורך השביל 160 ק"מ ומשך ההליכה כעשרה ימים. אחרי הבטן-גב, באים לטרק?

שביל הרי הים האדום במצרים. Red Sea Mountain Trail, צילום מסך
להכיר את הבדואים של סיני ושימור המסורת. מטייל בשביל "הרי הים האדום"/צילום מסך, Red Sea Mountain Trail

לאחר ההצלחה והביקורות הנלהבות שקצר "שביל סיני" במצרים, שנחנך בשנת 2015, נחשף בימים אלו מסלול ארוך חדש - "שביל הרי הים האדום" (Red Sea Mountain Trail).

השביל, הנמתח לאורך של 170 ק"מ, נחשב לארוך מסוגו במצרים, והוא מספק הצצה אל אזורים ונופים לא מתויירים, המצויים בסמוך לעיירת התיירות ע'רדקה שלחופי הים האדום. זאת, במטרה למשוך סוג חדש של תיירות לאזור, ולא רק בטן-גב.

ה"לונלי פלנט" מדווח כי השביל החדש נועד לאלו המחפשים אחר טבע פראי לצד היכרות אותנטית עם השבטים הבדואים המקומיים.

שביל הרי הים האדום במצרים. Red Sea Mountain Trail, צילום מסך
נמתח לאורך 170 ק"מ. קטע נופי בשביל החדש/צילום מסך, Red Sea Mountain Trail
שביל הרי הים האדום במצרים. Red Sea Mountain Trail, צילום מסך
מפת השביל/צילום מסך, Red Sea Mountain Trail

מבוסס על רשת שבילים קדומה

על אף שהשביל קרוי "חדש", מדובר למעשה בחיבור בין רשת שבילים קדומים ששימשו בעבר את הבדואים במסעות החסר והציד שלהם. שבילים אלו מתוחזקים באופן שוטף על ידי השבטים הללו. באופן זה, יזמי הפרויקט מתייחסים לשביל כאל מיזם קהילתי, ורבים מהבדואים המתגוררים לאורכו ייקחו בו חלק פעיל, למשל בתפעול מרכזי תרבות ואירוח. כאן, שימור התרבות יקבל חשיבות גדולה למדי, וזאת בניגוד לתרבות האירוח שמוצעת בחופי סיני.

"שביל הרי הים האדום ישנה את התיירות באזור, ויצור מקומות עבודה לבדואים, בהם תפקידי הנהגה שיעצימו אותם ואת מורשתם", אומר בן הופלר, אחד מיזמי השביל.

בין השאר, מדריכים מקומיים ומובילי שיירות גמלים ילוו את המטיילים בשביל, שניתן לסיימו בכעשרה ימים. בדרך, יוכלו המטיילים ליהנות מארוחות בדואיות מסורתיות.

שביל הרי הים האדום במצרים. Red Sea Mountain Trail, צילום מסך
הלוגו של שביל "הרי הים האדום"/צילום מסך, Red Sea Mountain Trail
שביל הרי הים האדום במצרים. Red Sea Mountain Trail, צילום מסך
המטרה למשוך סוג חדש של תיירות לאזור. השביל בהרי סיני/צילום מסך, Red Sea Mountain Trail

המטרה: שימור התרבות הבדואית

"שבילים מסוג זה פופולריים למדי בימים אלו, מאחר שהם מציעים חוויה אמיתית, היטמעות של ממש, בתרבות המקומית. בשביל זה, החוויה התרבותית תהיה משמעותית, במיוחד לאור העובדה שהדרך מלווה על ידי הבדואים מהאזור, שיספקו את המזון והמים בדרך", מוסיף הופלר.

לדבריו השביל מתאים למי שמאס בקצבה המהיר של העולם, קצב שכמעט ומחק את תרבות הנדודים של הבדואים. כך, הטיול בשביל זה למעשה ייקח את המטיילים אל ימי העבר - ובכך ישמר את עתיד המורשת המקומית.

"למורשת הבדואית יש שורשים קדומים, של אלפי שנים, והיא מציגה פרק חשוב של ההיסטוריה האנושית", אומר הופלר. "זהו אוצר תרבותי ואנו מקווים שאנשים ייקחו חלק בשימורו. יש סיכוי שאנו הדור האחרון שעוד יכול להותיר את התרבות הזו קיימת".

כדאי לדעת כי על אף שהשביל החדש רק נחנך, יזמיו כבר פועלים במרץ על הרחבתו העתידית, לאורך של 1,000 ק"מ. הוא יחלוף לאורך הים האדום וייפתח לקהל המטיילים בעוד מספר שנים.

למי שמעוניין, קבוצת המטיילים הראשונה בשביל צפויה לצאת בקרוב. פרטים נוספים בדף הפייסבוק של השביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully