וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטח תפגשו בחופשה שלכם: 10 המאכלים המוזרים ביותר בעולם

בשר כריש שנקבר בחול למשך חודשים, תולעי שוניות אלמוגים, נקניקיה מפי טבעת של סוס, טרנטולות מטוגנות בסוכר ושאר מאכלים קשים לעיכול, תרתי משמע, שתמצאו בטיולים שלכם במדינות העולם. לבעלי קיבה חזקה בלבד

נראה שכמעט כולם אוהבים טיולים קולינריים, אבל לא בטוח שאת המאכלים המוזרים הללו, שניתן למצוא במקומות אקזוטיים ברחבי העולם, תשמחו להכניס לפה. אתר Travel Channel מביא את המיטב.

פרו: זחלי עץ הקוקוס

העיר איקיטוס (Iquitos) שבצפון פרו שוכנת בלב יערות האמזונס. במקום זה, התושבים נוהגים לקצור מעצי הקוקוס זחלים עשירים בחלבון. אלו נמכרים בשוק, שם משפדים אותם, חורכים אותם מעל להבה פתוחה - ואוכלים. והטעם? משהו שמזכיר את טעם העור של עוף בגריל, אך זאת בתנאי שמכינים אותם היטב. ואם אופן ההכנה אינו משביע רצון, יש מי שמשווים את טעמם לשילוב של מוגלה ועץ רקוב.

איסלנד: כריש קבור בחול

זה נשמע די דוחה, וזה כנראה גם מרגיש כך. הכירו את המאכל האיסלנדי האקרל (Hákarl), המוגש במסעדות רבות ברחבי המדינה. זהו בשר כריש ממין ישנונן גרינלנדי. לאחר שהוא ניצוד, קוברים את בשרו בחול למשך מספר חודשים, ולאחר מכן מוציאים אותו מהאדמה ותולים לייבוש לעוד כמה חודשים. כל זאת, כדי לסלק מגופו רעלים שמצויים בו באופן טבעי. בשלב הארוחה, הוא נחתך לקוביות ויש אומרים שלטעם נלווה ריח עז של אמוניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

צ'ילה: מי מסתתר בקונכייה?

השם העדין "מיתרני זנב ענקיים" (Giant Sea Squirt) טומן בחובו מאכל שקשה מאוד לחשוב עליו כעל... מאכל. בצ'ילה יש מי שמתענגים על בעלי חיים ימיים אלו, שגודלם עשוי להגיע לגודל של כדורסל. כמזון, הם מכונים Pyura, מראם ספוגי-משהו והם שוכנים בתוך קונכייה דמויית סלע. הטעם מזכיר דיו הטבול בשמן דגים. כדי להתמודד עם הטעם, מוסיפים למנה שפע של לימון.

סמואה: תולעי אלמוגים

כאשר אתם מגיעים לסמואה שבדרום האוקיינוס השקט, נסו את המאכל פאלולו (Palolo). מדובר בלקט של תולעים קטנות השוכנות בשוניות אלמוגים בעומק הים. המקומיים שולפים אותן ואוכלים אותן כמו שהן, ולעתים מטוגנות או מפוזרות על פרוסת לחם. צבען לעתים כחלחל, והטעם מזכיר כבד שתסס במים מלוחים.

קוריאה הדרומית: הונגאו - מנה בריח שירותים

רבים טוענים כי להונגאו (Hongeo), יש ריח עז של שירותים ציבוריים. אחרים טוענים כי מדובר בניחוח המשלב חומר ניקוי יחד עם דבק מסיס. כל זאת, באדיבותו של דג התריסנית שעבר התססה, וכאן הוא נחשב למעדן אמיתי.

קזחסטאן: נקניקייה מפי טבעת של סוס

בקזחסטאן מוצע מאכל בעל השם החמוד "קאזי" (Qazi), אך למעשה מדובר בנקניקיות שעשויות מצלעות סוס ומהשומן סביב פי הטבעת של סוסים. כאן בהחלט לא מבזבזים שום חלק מהחיה. את הנקניקייה הזו מתבלים בשום ומלח, והיא מוגשת לאחר ייבוש ועישון. אומרים שהטעם נפלא, בזכות תוספת השומן.

מלפפון הים של אלסקה

מלפפוני ים הם בעלי חיים ימיים המוגדרים כאוכלי נבלות. בעיר סיטקה שבאלסקה, מתמחים בגרסה מקומית של הכנתם, כאשר כל מה שתזדקקו לו הוא ווק עמוק, מעט רוטב סויה ודקות ספורות של הכנה. היצורים המעיכים הללו מזכירים בטעמם חסה ומרקמם מזכיר חמאה. עם זאת, נדרשת מיומנות מסוימת כדי לשלוף את החלקים הטעימים יותר מגופם של היצורים הללו.

קמבודיה: טרנטולה מטוגנת בסוכר

כאשר אנו חושבים על טרנטולות, אנו חושבים על יצורים מפחידים וארסיים, אך מסתבר שמדובר במעדן, המזכיר בטעמו סרטן מתקתק. לאחר ששולפים אותם מן הקרקע, מנטרלים את הארס של העכבישים הללו, שוטפים היטב וחורכים מעט, כדי להסיר את השיער שעל גופם. בקמבודיה, מגישים אותם לאחר טיגון עמוק בווק, ועם תוספת סוכר, שום ומלח.

לחם מ"בננה מזויפת"

באתיופיה אתם עשויים להיתקל בלחם בעל השם קוצ'ו (Kocho). אבל הלחם הזה מבוסס לא על קמח, אלא על אנסט (Ensete), צמח שאת הפירות שלו אי אפשר לאכול, אבל מצד שני - החלק האכיל שבו הוא השורש וגם החלק הפנימי של הגזעול (גזעול הוא גבעול עבה דמוי גזע). לאחר שקולפים את פנים הגזעול, לשים אותו והופכים אותו למעין בצק. הכינוי שניתן לצמח מקומי זה הוא "בננה מזויפת" (False Banana), אך למרות שמו - מדובר במזון-על.

מדגסקר: חדקונית הג'ירף עם חמאה

חידקונית הג'ירף (Giraffe weevil) היא חיפושית בעלת צוואר ארוך, המתגוררת במדגסקר, מדינת איים באוקיינוס ההודי. מבשלים אותה עם מעט מים מלוחים וחמאה, ומקבלים מנה שמזכירה בטעמה שרימפס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully