וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזבו אתכם ממלון: 10 אפשרויות הלינה הזולות בעולם

ברחבי העולם ניתן למצוא מקומות לינה נוחים ונעימים במחירים של 50 או 20 דולר ללילה, ולעתים גם לגמרי בחינם. החוכמה היא לדעת היכן לחפש. אז מה מתאים לכם? לינה בחווה חקלאית, במנזר שקט, בבית פרטי או אולי במעונות של אוניברסיטה? הנה כמה אפשרויות מעולות

אברהם הוסטל/צילום: אריאלה אפללו, youtube

בווידאו: הישראלים שהקימו את רשת "אברהם הוסטל"

מעבר להוצאות על הטיסה, הכסף שאנו מוציאים על הלינה שלנו בחו"ל, מהווה נתח משמעותי מהוצאות הטיול שלנו. אבל מי אמר שצריך להוציא 100 ואפילו 200 דולר על לילה במלון? לפעמים ניתן ללון בנוחות גם במחיר זעום, ואף ללא תשלום כלל.

אתר Smarter Travel מציג 10 דרכים ללינות אלטרנטיביות, לצד יתרונות וחסרונות של כל שיטה.

שכירת חדר לטווח קצר

זהו הטרנד הצומח והפופולרי ביותר בתחום התיירות בעולם. באמצעות אתרים כגון Airbnb, Homestay או 9flats, תוכלו פשוט לשכור חדר בבית של מישהו, במחירים נוחים יחסית, לעתים גם ב-50 דולר ומטה ללילה. אפשרות זו טומנת בחובה הכרות בלתי אמצעית עם היעד.

היתרון: האם אתם אוהבים לפגוש אנשים, לבחון כיצד הם חיים או סתם להעביר איתם ערב מול קונסולת המשחקים? נכון, אפשר לשכור בית פרטי לעצמכם, אבל התעריפים הנמוכים יכללו בעיקר שכירת חדר בבית של מישהו, תוך מפגשים בלתי אמצעיים.

החיסרון: אם חוסר ודאות משגע אתכם, עדיף שתלכו על בית מלון של מותג מוכר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

אירוח בארגונים דתיים

במקומות מסוימים בעולם, תמצאו אפשרות ללון בבתי הארחה או בתי תפילה של ארגונים דתיים (מה שמכונה Religious Housing). כך למשל, מנזרים באיטליה, בתי הארחה נוצרים ברחבי העולם ועוד. חיפוש קצר באינטרנט, כולל באתרי לשכות תיירות ביעדים שונים - ואתם מסודרים.

היתרון: אם אתם מחפשים אווירה רגועה ושקטה. לעתים אפשר גם להתארח עם ילדים, בחדרי אירוח משפחתיים.

החיסרון: החדר שלכם יהיה נקי ופונקציונלי, אך אם אתם בעניין של מותרות - חפשו מקום אחר. קחו בחשבון שאם אתם חיות לילה וחובבי מסיבות, יש מצב שתחזרו בשעת לילה מאוחרת לאחר בילוי, והמתחם יהיה נעול. בנוסף, לא בכל בתי ההארחה הללו יסכימו לקבל בני זוג שאינם נשואים זה לזה.

הוסטלים

אלטרנטיבה מצוינת לבתי מלון מגיעה בדמות הוסטלים (המכונים לעתים גם "אכסניות נוער"). הם זולים ומתאימים לכל גיל. אפשר לבחור באופציה הזולה ביותר - חדרי Dorm (לינה משותפת) או בחדר פרטי בסיסי, עם או בלי שירותים ומקלחת.

היתרון: פתרון מצוין למטיילים שאינם אוהבים לתכנן מראש או לחובבי הרפתקאות ומפגשים עם זרים. בדרך כלל, תמצאו בהם מטבח משותף ואפשרות לארוחות משותפות.

החיסרון: לפעמים אפשר ליפול על הוסטל בסיסי מדי, עם מינימום פרטיות ואף מינימום בטיחות. לכן, מומלץ לבדוק מראש ביקורות באתרים כגון TripAdvisor או Hostelworld. כדאי גם לבדוק האם המקום משתייך לאיגוד ההוסטלים הבינלאומי, המחייב סטנדרטים מסוימים מבחינת ניקיון ובטיחות.

אירוח בבתים פרטיים

טרנד ה-Homestays צובר תאוצה, ומשמעו לינה זולה במיוחד על ספה של מישהו, או בחדר נוסף בביתו. לפעמים, זה כלל לא יעלה לכם דבר, ויאפשר לכם לפגוש מקומיים באופן בלתי אמצעי. ניתן למצוא שפע של לינות מסוג זה באתרים כגון Servas International או Couchsurfing.

היתרון: אם המוטו שלכם הוא "החיים הם הרפתקה", מומלץ לכם ללכת על אפשרות זו - לפגוש טיפוסים מרתקים ולהיות מעורבים בקהילה המקומית.

החיסרון: כדי ליהנות מאפשרות זו, עליכם להיות טיפוסים שנותנים אמון בעולם, גמישים ברוחם וידידותיים. יש גם צורך בסבלנות, כי לעתים נדרשים ראיונות מראש, והתהליך עשוי להימשך עד שלושה שבועות., באופציית ה-CouchSurfing, הדברים הרבה יותר פשוטים וחופשיים מאשר ב-Servas.

שכירת בתים לחופשה

בין אם מדובר בדירה פריזאית, בווילה בקריביים או בבקתת עץ בעיירה אמריקאית - שכירת בתי חופשה (Vacation Rentals) מציעה לינה ייחודית מאוד, במחיר סביר. ברוב המקרים, שטח המחייה שלכם יהיה גדול מאשר חדר במלון, כך שמדובר באופציה טובה למשפחות או לקבוצות חברים, החולקות במחיר השכירות. גם העובדה שיש לכם מטבח משלכם, חוסכת כסף רב על מסעדות. מומלץ לחפש את האופציות הללו באתרים כגון TripAdvisor או HomeAway.

היתרון: שפע האפשרויות בתחום זה כה גדול, עד שכל אחד ימצא את הסגנון שלו. ואם אתם גם בעניין של לבשל ולכבס בעצמכם, זהו פתרון מעולה עבורכם. במיוחד אם אתם מטיילים כמשפחה או כחבורה.

החיסרון: אם אתם צופים מריבה באשר למי מקבל את סוויטת השינה הגדולה ביותר, כדאי לבחון מראש את המבנה התכנוני של הנכס - ולהחליט מראש מי ישהה בכל חדר. אם אתם צופים בעיה בעניין זה - רדו מכך. בנוסף, חוזה השכירות קבוע למדי, כך שאם אתם צופים שיעדי החופשה שלכם ישתנו - מומלץ לבחור במלון.

לינה במוסדות אקדמיים

כאשר הסטודנטים חוזרים לביתם בחופשות הסמסטר, נוהגות אוניברסיטאות רבות להציע את מקומות הלינה הריקים לתיירים. מדובר בפתרון זול מאוד - אך גם בסיסי מאוד. כך למשל, חדר הרחצה והשירותים יהיו לעתים מרוחקים מהחדר שלכם. מקום טוב להתחיל איתו הוא באתר UniversityRooms. ניתן גם לפנות ישירות לקמפוסים שנמצאים באזור שבו אתם מתכננים את החופשה. במקרה זה, לשכת התיירות המקומית עשויה להיות כלי עזר יעיל.

היתרון: במקרים רבים, בשל אופי הקמפוסים, תמצאו בקרבת מקום שפע של מסעדות, ברים ומקומות בילוי.
החיסרון: כידוע, סטודנטים צעירים לא מרחמים על הנכסים שבהם הם מתגוררים, אז אל תצפו לריהוט נוצץ או שטיחים מושלמים. כמו כן, במבנים ישנים רבים, לא יהיו בנמצא מעליות או מיזוג אוויר.

B&B עם שירותים משותפים

אופציית הלינה-וארוחת-בוקר (B&B) שמוצעת באכסניות רבות, תאפשר לכם לחסוך כסף, במיוחד אם אתם מוכנים לוותר על הנוחות ולחלוק חדר רחצה ושירותים עם אנשים נוספים. קחו בחשבון שזה פחות נורא ממה שזה נשמע, כי לעתים, לא כל החדרים במסדרון שלכם יהיו מלאים, כך שתקבלו את חדר הרחצה כולו לעצמכם.

היתרון: אם תחושת החמימות החברתית והאחווה עם זרים עושה לכם את זה - לכו על זה.

החיסרון: לעתים קרובות, מתחמים מעין אלו אינם כוללים פינוקים או אמצעים נוספים שאותם תמצאו בבתי מלון. בנוסף, אם אינכם מרגישים נוח לשבת לארוחת בוקר משותפת עם זרים - רדו מזה.

לינה בחווה חקלאית

טרנד ייחודי נוסף עונה לשם Farmstays, ומשמעו לינה בחוות חקלאיות ברחבי העולם. המבחר אדיר, כמו גם הסגנונות ורמת המחירים. לעתים התשלום יהיו בצורת עבודה בחווה. לחלוב פרות, למשל. חוות מסוג זה פופולריות בעיקר באירופה, אוסטרליה וניו זילנד. חיפוש קצר באינטרנט - ותגלו עולם חדש מופלא.

היתרון: אם את סבורים שתיהנו לקום עם הזריחה והאכיל עגל צעיר בבקבוק, הרי שמדובר באופציה מעולה. כך גם תוכלו ללמוד מלאכות שלא הכרתם, כמו למשל כיצד לחבוץ גבינה. זוהי גם הזדמנות לשהות במקום שקט, לקרוא ספר ולקחת את הזמן.

החיסרון: אם השקט משגע אתכם, זה לא המקום בשבילכם. במיוחד בשעות הערב והלילה, הדממה עשויה להיות מוחלטת. וגם אם אתם אוהבים לדעת מראש בדיוק מה תקבלו - עדיף למצוא פתרון לינה אחר.

קמפינג

לינה תחת שמים זרועי כוכבים יכולה להיות חוויה רבת-קסם - וגם זולה מאוד, במיוחד אם אתם גם מבשלים בעצמכם את ארוחותיכם. גם כאן, ניתן לשדרג, וללכת על אופציית הגלמפינג (קמפינג יוקרתי).

היתרון: פתרון מצוין לכל מי שרוצה לזנוח מעט את ההתמכרות לעולם הדיגיטלי, ולהתמסר לעולם הטבע.

החיסרון: בישול ארוחה מעל המדורה, כיבוס עצמי של בגדים, לינה בתוך שקי שינה שעלולים להירטב בגשם - הדברים הללו לא מתאימים לכל אחד. אז קחו בחשבון שנדרש ויתור-מה על הנוחות.

החלפת בתים

החלפת בתים (Home Exchange) היא דרך נוספת ליהנות מתחושה ביתית חמימה במהלך החופשה שלכם בחו"ל. וחשוב מכל: היא לגמרי בחינם. ניתן להירשם ולקבל חברות ברשתות של החלפת בתים, כאשר מחיר החברות השנתי אינו עולה על מחירו של לילה במלון ממוצע. כך, לאחר שניים-שלושה לילות, תחזירו את ההשקעה. כדאי להתחיל באתרים כגון HomeExchange או LoveHomeSwap.

היתרון: תקבלו את כל היתרונות של הבית: מטבח עם כל האביזרים והעזרים, מכונת כביסה עם חומרי הכביסה, רשת אלחוטית וגם מיקומים טובים, הרחק מ"מלכודות תיירים".

החיסרון: תמיד ישנו סיכון קל שמשהו עלול לקרות: מתקלה במערכת החשמל ועד האקס/ית של בעל הבית שדופק/ת בדלת באמצע הלילה. ואין עם מי לדבר כדי להתמודד עם הדברים האלו, למעט אתם-עצמכם. אז אם אתם טיפוסים דאגניים - הפתרון הזה לא יתאים לכם. הרי לא תרצו לצאת לחופשה וכל הזמן לחשוב מה קורה ברגעים אלו בבית שלכם, הרחק בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    9
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully