שטפון בגב ילק. צור נצר רשות הטבע והגנים,
שטפון בגב ילק/צור נצר רשות הטבע והגנים

ממדבר יהודה ועד הערבה: צפו בשטפונות מדהימים

הצפון כבר קיבל את מנת הגשם הרצויה (למרות שנשמח לעוד), אבל עתה הגיעה שעתם של נחלי הדרום - מנחל דוד במדבר יהודה, דרך נחלי רמון וצין בנגב ועד נחלי פארן ורודד בערבה הדרומית - המדבר נשטף כולו במים - וזה הזמן לשטוף את העיניים בסרטונים המדהימים שצולמו הבוקר

אחרי שבועות שבהן אזור הצפון זכה למנת הגשמים היפה, הגיע תורו של אזור הדרום. והלילה האחרון, וגם הבוקר, מילאו את נחלי הנגב והערבה היבשים במים נפלאים.

צילומים של אנשי רשות הטבע והגנים מאזור מדבר יהודה ונחלי עין גדי, רחף ומצוק ההעתקים, דרך נחלי מרכז הנגב, כמו נחל רמון, ועד נחלי הערבה כמו חיון, ציחור ואזור פארק תמנע - חושפים את המדבר שבחלקו צחיח, הופך לאואזיס מלא במים רבים.

השטפונות לא פסחו גם על ברכת צפירה שבדרום מדבר יהודה, בקרבת נחל צאלים שגם הוא בזרימה יפה, מה שיצר מפל של שלושה מפלסים, והמראה מרהיב. עוד במדבר יהודה - גם נחל מצדה בזרימה טובה, כמו גם נחל דרגה ואחרים. למי שידרים לכיוון הר הנגב, נחל ממשית זורם, כמו גם נחלי צין וחווארים. נחל רמון, המנקז את מכתש רמון, זורם יפה וגם גב ילק בדרום המכתש, המשמש בקיץ כבריכה המקומית לתושבי האזור, התמלא בצורה מדהימה (ראו בסרטון). בערבה הנחלים גועשים אף הם , כמו נחל ציחור, נחל פארן רחב הידיים וגם נחל רודד בקרבת אילת.

מהמועצה האזורית הערבה התיכונה נמסר, כי "הם מקווים ליותר משקעים עקב המחסור החמור במים, הן באקוויפרים והן במאגרי המים הריקים, המדאיגים מאוד את חקאי הערבה.עד כה נמדדו: בעידן 16.5 מ"מ גשם, בפארן 13 מ"מ, בעין יהב 14.6 מ"מ".

חלק מהכבישים בדרום, כמו חלקים בכביש 90 נסגרו למעבר עקב השטפונות, ואנו מפצירים בכם לנקוט משנה זהירות ולא להגיע לצפות בשטפונות היכן שאסור. ניתן להתעדכן מול מוקד רשות הטבע והגנים ולשאול פרטנית *3639.

בינתיים, אם החלטתם להישאר יבשים, הנה סרטונים מנחלי הדרום שצולמו הבוקר שירטיבו לכם את העיניים.

שטפון בנחל רמון

שטפון נחל רמון/צור נצר רשות הטבע והגנים

שטפון במפל גוונים

מפל גוונים/צור נצר רשות הטבע והגנים

שטפון בנחל חיון ציחור

שטפון בנחל חיון ציחור/צור נצר רשות הטבע והגנים

שטפון בגב ילק

שטפון בגב ילק/צור נצר רשות הטבע והגנים

שטפון בנחל שחורת

שטפון בנחל שחורת/עודד סהר רשות הטבע והגנים

שטפון נחל דרגה

שטפון נחל דרגה/אסף שלמה מזרחי רשות הטבע והגנים

שטפון בנחל דוד עין גדי

שטפון בנחל דוד עין גדי/רשות הטבע והגנים

שטפון בנחל פארן

שטפון בנחל פארן/רום גולן רשות הטבע והגנים

שטפון בנחל צאלים

שטפון בנחל צאלים/ג'מיל אלאטרש רשות הטבע והגנים

שטפון בברכת צפירה

שטפון ברכת צפירה/ג'מיל אלאטרש רשות הטבע והגנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully