וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה איירליינס מפסיקה את פעילותה; עצרה את כל הטיסות, כולל מישראל

חברת התעופה הגרמנית תפסיק את פעילותה, כולל ארבעה קווים שהפעילה בין תל אביב לגרמניה, כבר מהיום עקב קשיים כלכליים. מנכ"ל החברה: "האפשרות היחידה שנותרה היא להגיש בקשה לחדלות פרעון". נוסעים שהזמינו כרטיסים דרך החברה לא יהיו זכאים לטיסה חילופית או פיצוי

מטוס של גרמניה איירליין. מטוס של גרמניה איירליין,
הטיסות בוטלו ללא הודעה מוקדמת. גרמניה איירליינס/מטוס של גרמניה איירליין

חברת התעופה גרמניה איירליינס סיימה את פעילותה, וכל טיסותיה החל מהיום (ג') בוטלו. חברת התעופה שהפעילה עד היום ארבעה קווים מגרמניה לישראל, הגישה בקשה לחדלות פרעון.

החברה שנקלעה לקשיים כלכליים בשנה האחרונה, החלה בפעילותה בישראל במרץ 2015 והפעילה טיסות ישירות מתל אביב טרמינל 3 לברלין טגל, דיסלדורף, נירנברג והמבורג בתדירות של סך הכל 14 טיסות שבועיות, הודיעה הבוקר בצער רב על סיום פעילותה והפסקת הטיסות.

קרסטן באלקה, מנכ"ל גרמניה איירליינס: "לצערנו הרב, בסופו של דבר כל מאמצי המימון שלנו לא הספיקו לכסות את הנזילות הכספית הנדרשת בטווח הקצר על מנת להביאה למצב חיובי. אנחנו מאד מצטערים על כך, האפשרות היחידה שנותרה בפני החברה היא להגיש בקשה לחדלות פרעון. צעד זה כמובן ישפיע גם על העובדים שלנו, דבר עליו אנו מאד מצטערים. הצוות שלנו תמיד עשה את הטוב ביותר על מנת להבטיח שהטיסות יופעלו בצורה סדירה ואמינה וזאת גם בשבועות המתוחים האחרונים, אנו רוצה להודות להם מעמקי ליבי. אני מתנצל גם בפני הנוסעים שלנו שלא נוכל להפעיל את טיסות גרמניה איירליינס כמתוכנן".

לפי החברה, נוסעים שרכשו כרטיסים דרך סוכנים יכולים לפנות אליהם, נוסעים שרכשו כרטיסים ישירות דרך גרמניה אין לצערנו זכאות לטיסה חילופית.

אבנר, אחד מהנוסעים הישראלים שהיה אמור לעלות בעוד כמה שעות על טיסת החברה, סיפר לוואלה: "האמת שאני לא מופתע, כבר נכוויתי לא פעם מחברות תעופה/רכבות גרמניות והיתה לי תחושה רעה גם הפעם. בכל זאת בחרתי בגרמניה אירליינס כי הם נוחתים בטגל (שדה התעופה) ועקב השעות שלה שהסתדרו לי לנסיעה המסוימת הזו, אבל זה היה הימור מסוכן ונדפקתי".

דיילות גרמניה איירליינס. יח"צ פייסבוק, אתר רשמי
כל אנשי הצוות והעובדים ישוחררו מתפקידם. דיילות גרמניה איירליינס/אתר רשמי, יח"צ פייסבוק

הצורך של גרמניה איירליינס למימון ונזילות בטווח הקצר נבע מאירועים בלתי צפויים, כגון עליות משמעותיות במחירי הדלק בקיץ שעבר, היחלשותו של היורו מול הדולר האמריקני, עיכובים ניכרים בזמני אספקת מטוסי חדשים שהוזמנו לצי החברה וכתוצאה מכך עליות בהוצאות התחזוקה של הצי הקיים.

גרמניה איירליינס הינה חברת תעופה עצמאית בגרמניה שציינה יותר מ-30 שנות פעילות מוצלחת. החברה הטיסה כ-4 מיליון נוסעים בשנה ליעדים בטווח טיסה קצר ובינוני. טיסותיה יצאו מכ-18 נמלי תעופה באירופה ליותר מ-60 יעדים באירופה, צפון אפריקה והמזרח התיכון. לגרמניה איירליינס חברת אחות בשוויץ וחברה בבולגריה וביחד הן מחזיקות צי של כ-37 מטוסים, לגרמניה גם חברת אחזקת מטוסים משלה - שוויץ ובולגריאן איגל - ולפי הודעת נציגי החברה בארץ הן אינן מושפעות ממהלך זה.

זו אינה חברת התעופה הגרמנית הראשונה שמתחילה תהליך של חדלות פרעון. בסוף אוקטובר 2017 הודיעה אייר ברלין על הפסקת פעילותה, לאחר שלא הצליחה לגייס תמיכה כספית על זו שכבר ניתנה לה מחברת התעופה הלאומית של אבו דאבי, אתיחאד איירווייס. שבוע לפניה, הודיעה חברת התעופה הבריטית, מונארך איירליינס, על הפסקת פעילותה באופן מיידי והשאירה כ-110 אלף תושבים בריטים תקועים מחוץ למדינה.

ובתוך כך, הדם עוד לא יבש מפרפורי הגסיסה של גרמניה איירליינס, וכבר יש חברות תעופה שמסתערות על ההזדמנות ועל הנוסעים. "שמענו בצער את החדשות בנוגע לגרמניה אירליינס", נכתב היום בהודעת איזי ג'ט. "החברה פועלת כדי לסייע לנוסעים שהושפעו מהמצב, ומציעה חבילת סיוע שכוללת עלות כרטיס מופחתת הכוללת מזוודה אחת לכל מי שנפגע מהמצב עד 4 במרץ. כמו כן, אנו מציעים הנחה של 15% במחיר כרטיס לכל לקוחות גרמניה בהזמנות עתידיות עד ל-15 ביולי 2019.
בכדי ליהנות מחבילת הסיוע, לקוחות גרמניה מוזמים ליצור קשר עם שירות הלקוחות של איזי ג'ט ולקבל תעריף של 110 יורו (כיוון אחד) עם הצגת הכרטיס ומספר ההזמנה של גרמניה.

ואילו באל על מציעים הצעה דומה, אבל שתקפה רק לשמונה ימים - עד ה-13 בפברואר. "אל על תעניק 20% הנחה לכרטיסים בטיסות החברה היוצאות ונכנסות מהיעדים הבאים: ברלין, פרנקפורט, מינכן וכן עשרות ערים נוספות בגרמניה באמצעות שילוב טיסה ורכבת", נכתב בהודעת החברה. "ההנחה תקפה לכל מחירי אל על המפורסמים ואינה חלה על מיסי נמל, לטיסות עד תאריך 13.2.19 כולל. מלאי מינימום של כרטיסי טיסה: 150. יודגש כי מלאי המושבים בטיסות הישירות מ/אל ברלין בשבוע הקרוב מאוד מוגבל והחברה בוחנת את האפשרות להוספת טיסות ליעד זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully