וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש סיבות לטוס לאזור הכי מיוחד באיטליה שאינכם מכירים

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

11.2.2019 / 7:22

ערים צבעוניות ותוססות, כפרים מקסימים על קו החוף, הר געש שהנוף ממנו עוצר נשימה, אתרים היסטוריים ואי רומנטי שנראה כמו ציור. רוב התיירים באיטליה מבלים במרכז ובצפון ארץ המגף, הנה חמש סיבות שיגרמו לכם לחוות את הדרום הנחבא והמרהיב

קו הרקיע של העיר נאפולי, איטליה. ShutterStock
מסקרנת במבט ראשון וכזאת שלא תוכלו לשכוח כשתיפרדו ממנה. נאפולי/ShutterStock

רומא, טוסקנה, האגמים הגדולים, ונציה והרי הדולומיטים, צ'ינקווה טרה - הכפרים היפהפיים הבנויים על צוקי הריביירה, כל אלה הם מקומות שמיד קופצים לראש כשחושבים על איטליה. וזה עוד לפני שמדברים על האוכל, העיצוב, האווירה והנופים המדהימים. יש באיטליה הכול. מיליוני תיירים מגיעים מדי שנה למדינה המופלאה הזאת, שהפכה שם נרדף לחיים הטובים. אבל יש באיטליה עוד הרבה צדדים מופלאים שפחות מוכרים. חופים קסומים, ערים מרשימות ואתרים היסטוריים ותרבותיים מהמעלה הראשונה. רוב התיירים באיטליה מבלים במרכז ובצפון ארץ המגף, הנה חמש סיבות, שיגרמו לכם לחוות את הדרום הנחבא והרומנטי.

פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל

נאפולי

השילוב בין הסמטאות הרומנטיות, הים הכחול והר הגעש וזוב שברקע הופך את נפאולי למסקרנת במבט ראשון ולכזאת שלא תוכלו לשכוח כשתיפרדו ממנה. אזור ספאקנפולי שהוא חלקה העתיק של העיר נראה כתפאורה מסרט איטלקי - הוא תוסס, צבעוני ובו לא מעט אתרים שכדאי לראות. כך למשל, אתר סנטה קיארה (Santa Chiara), שבו מכלול של כנסייה, מנזר ומתחם ארכיאולוגי. לא רחוק משם נמצא הדואומו (Duomo di Napoli‬) המרשים, שניזוק במהלך הפצצות בעלות הברית במלחמת העולם השנייה, אך בוצע בו שחזור. המבנה הכי מלכותי בעיר הוא פאלאצו ריאל (Palazzo Reale di Napoli). "מבצר הביצה" (Castel dell'Ovo) שניצב על חצי אי החודר למי המפרץ הוא אטרקציה תיירותית מושלמת לסלפי. אחד האזורים הטרנדיים בעיר הוא קיאיה (Chiaia), שבו מועדונים וברים. הליכה ברחובותיה של נאפולי תגלה לכם את קסמה והיא המקום בו כדאי להתחיל ולסיים את הטיול בדרום איטליה.

טיולים מאורגנים לאיטליה

האי קאפרי

במרחק הפלגה קצרה מנאפולי תגיעו לאי שימחיש לכם כמה נאפולי יפה גם מרחוק - ולא רק היא. כל קו החוף סביבה נראה כמו ציור מימי הרנסנס. למרות שרבים מבקרים באי, הוא יודע להעניק תחושה אינטימית ונעימה בזכות סמטאות ציוריות בעיירה אנה קאפרי, ממנה נשקף נוף שובה עין של המפרץ וחוף אמלפי. מומלץ לעלות ברכבל כסאות למרומי מונטה סולארו ולבקר בגני אוגוסטוס המרהיבים. מי שרוצה לראות אטרקציה מיוחדת שיצר הטבע עבור האדם, חייב לשוט בסירה את "המערה הכחולה", אשר חצבו גלי הים באבני הגיר שקו החוף הסלעי. חלל המערה גדול והאור מבחוץ צובע את המים עליהם תשוטו בכחול עז וזוהר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
חוף האי קאפרי, איטליה. ShutterStock
אי שנראה כמו ציור. קאפרי/ShutterStock

פומפיי והר הגעש וזוב

העיר העתיקה מהתקופה הרומית היא מוזיאון פתוח. בשנת 79 לספירה התפרץ הר הגעש וזוב שהעיירה למרגלותיו וכיסה אותה באפר וולקני. לאחרונה עלתה העיר העתיקה לכותרות בזכות כתובת שהתגלתה בה ובה התאריך 17 באוקטובר 79 לספירה וחוקרים סבורים כי זהו ממצא משמעותי משום שהוא משנה את תאריך ההתפרצות מ-24 באוגוסט אותה לשנה לתאריך היסטורי חדש. בכל אופן, בכל תאריך שתבחרו ללכת בין בתי האבן בעיר, המחזה יהיה רב רושם. הרחובות, ציורי הקיר, העמודים והפסלים יגרמו לכם לחשוב שאתם חוזרים אחורה בזמן.

הווזוב הוא אחד משלושת הרי הגעש הפעילים באיטליה ומאז 1944 הוא שקט מאוד, בניגוד להיסטוריית ההתפרצויות האלימה המאפיינת אותו. הוא הוכרז כשמורת טבע ב-1995 והאדמה סביבו נחשבת לפורייה במיוחד, מה שהפך את החקלאות בחבל קמפאניה ובאזור נאפולי למשובחת. עובדה זו תורמת גם לאיכותו של היין הנאפוליטני. ההרפתקנים יכולים לטפס על ההר עצמו. הטיפוס במסלולים השונים אינו מאתגר במיוחד והנוף מלמעלה עוצר נשימה בימים יפים. קחו בחשבון שקר על פסגת ההר, גם בקיץ, בשל הרוחות, ויש מסלול הליכה סביב הלוע.

עתיקות העיר פומפיי, איטליה. ShutterStock
הזמן קפא מלכת והעיר הפכה למוזיאון פתוח. עתיקות פומפיי על רקע הר הגעש וזוב/ShutterStock

אזור סורנטו וקו החוף האמלפיטני

בעוד שבחלק הצפוני באיטליה אלה חמשת הכפרים בצ'ינקווה טרה אשר מושכים את תשומת הלב, בדרום זהו קו החוף האמלפי שמתאפיינת ברצועת חוף מפותלת וסלעית, שבה צוקים שנעצרים במים ועיירות נופש שקטות דוגמת פוזיטאנו, ג'יאו דל קולה ועיירת החוף אמלפי. העיר סורנטו, שנמצאת מול האי קאפרי מציגה קתדרלה יפה על רקע הים ומגדל פעמונים, ונוף דרמטי שכולל צוקים ממערב והרים ירוקים ממזרח לה.

חוף העיר סורנטו, איטליה. ShutterStock
קו חוף פתלתל ויפהפה. העיר סורנטו/ShutterStock

פוליה

נסיעה לדרום איטליה היא הזדמנות מצוינת להגיע אל ה"עקב" של ארץ המגף - מחוז פוליה. זהו חבל ארץ שפחות מוכר למטיילים וביקור בו יחשוף בפניכם איטליה מפתיעה, נינוחה ויפה. העיר הגדולה בחבל והשנייה בגודלה בדרום איטליה היא בארי היפה, שבה סמטאות צרות וכנסיות מעוטרות לצד שדרות רחבות ומבנים מודרניים. בזיליקת סן ניקולא בנויה כמצודה אדירה ונחשבת לאחת הכנסיות החשובות בעולם הקתולי. לפי האמונה היא משמשת כמקום קבורתו של הקדוש ניקולה ששימש השראה ליצירת דמותו של סנטה קלאוס.

אמפיתיאטרון רומי במרכז העיר לצ'ה, איטליה. ShutterStock
אחת הערים היפות באיטליה. לצ'ה/ShutterStock

העיירה אלברובלו מתגאה במבני הטרולי מחודדים שנראים כמו בניינים מהאגדות והם הוכרזו כאתר מורשת עולמית. העיירה אוסטוני, המכונה גם "העיר הלבנה" על שם בתיה הצבועים לבן, היא תחנה נחמדה לעצור בה בדרך לעיר לצ'ה, שהיא אחת הערים היפות באיטליה בזכות סגנון הבנייה הבארוקי שמאפיין אותה. אוטרנטו (Otranto) היא עיר קטנה ומנומנמת שייחודה בכך שהיא הנקודה המזרחית ביותר באיטליה ובה קתדרלה יפה עם רצפת פסיפס מרשימה מהמאה ה-12, שמצויר בה גלגל המזלות.

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully