וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעת טבע נדירה: דיסק קרח עצום הופיע בנהר במיין והמקומיים בהיסטריה

17.1.2019 / 0:09

"זה לא מהעולם הזה", הכתירו בתקשורת המקומית את מעגל הקרח העצום שנוצר בסוף השבוע האחרון בנהר בווסטברוק שבארה"ב. קוטרו מגיע לכ-90 מטרים והוא צפוי לשבור את שיא גינס של התופעה הנדירה הזאת. בעיר מנצלים את האטרקציה החדשה כדי למשוך מבקרים מכל העולם

תופעת טבע נדירה: דיסק קרח עצום הופיע בנהר במיין/Westbrook, Maine Ice Disk – Presumpscot River from City of Westbrook, Maine on Vimeo.

מעגל קרח בקוטר של כ-90 מטרים נוצר בסוף השבוע האחרון בווסטברוק, מיין ,שבארה"ב, והפך לאטרקציה הרשמית של העיר. דיסק הקרח המסתובב על צירו נוצר בנהר פריסמפסקוט שבעיר וכפי הנראה הוא אחד הגדולים - אם לא הגדול מכולם - שתועדו עד היום. דיסק הקרח הגדול ביותר שנצפה עד כה הגיע לקוטר של כ-50 מטרים ונמצא בשנת 1987 בנהר פייט שבשוודיה.

מפתח האתרים, דאג ברטלסמן, שמשרדו משקיף אל הנהר, תיאר את תופעת הטבע כ"תופעה על טבעית מטורפת" ואמר: "זה בטח לא משהו שחשבתי שאראה אי פעם בחיי". תופעת הטבע אולי נדירה אך כפי שציינו - נצפתה בעבר. מעגלי קרח המסתובבים על צירם נוצרים מדי פעם בנהרות קפואים, בעיקר באזור הארקטי, סקנדינביה וקנדה, כשהטמפרטורות צונחות מתחת לאפס. רבים טועים לחשוב שהסיבוב של הדיסק נוצר בעקבות זרם המים בנהר או מערבולת, אולם הוא למעשה נוצר בעקבות תהליך המסת הקרח. בטמפרטורה נמוכה מתגבשת לה שכבת קרח דקה מעל פני המים וכשהקרח מסתובב על צירו הוא שוחק את האזורים הקפואים הנמצאים סביבו ומייצר מעין מעגל מלוטש.

גיף דיסק קרח ענק במיין. Westbrook, Maine Ice Disk – Presumpscot River from City of Westbrook, Maine on Vimeo., אתר רשמי
דיסק קרח עצום נצפה במיין/אתר רשמי, Westbrook, Maine Ice Disk – Presumpscot River from City of Westbrook, Maine on Vimeo.

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

מעגל קרח מסתובב מסתורי צץ בנהר בסין - וחוקרים מצאו את ההסבר לתעלומה

לכתבה המלאה

עמוד הפייסבוק הרשמי של העיר פרסם תמונות וסרטונים של תופעת הטבע המיוחדת ויצר באזז בקרב התושבים. אחד כתב בתגובה: "זה נראה כמו תמונה מהחלל". אחר הוסיף: "זה מקום הנחיתה של החייזרים". ראשי העיר מקווים שהאטרקציה החורפית שלהם תמשוך מבקרים מכל העולם ותסייע לענף התיירות המקומי. הם קראו למבקרים לבוא ליהנות מהאטרקציה המסתובבת - ולא לשכוח לנצל את הביקור לטיול בעיר, לעשות שופינג ולאכול במסעדות. בעמוד הפייסבוק נכתב: "נראה שהירח נחת בווסטברוק, מיין. אם אתם מגיעים היום לצפות בזה, אל תשכחו לעצור באחת המסעדות הנמצאות באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully