וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את המקומות המדהימים ביעד הכי מפתיע במזרח הרחוק

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

14.1.2019 / 7:48

דרום קוריאה היא מדינה עם ערים סוערות ומלהיבות ואתרי טבע יפהפיים שהכפרים והמקדשים בהם נטועים עמוק בהיסטוריה. מסיאול הענקית והטכנולוגית דרך חופי ים קסומים והרי געש אדירים ועד האי הקסום ג'ג'ו - הכירו את סודותיו של חצי האי

האי ג'ג'ו, דרום קוריאה. ShutterStock
חופי האי ג'ג'ו בדרום קוריאה/ShutterStock

כשאומרים לכם "דרום קוריאה" מה קופץ לכם מיד לראש? סמארטפונים, טכנולוגיה, מכוניות, אורות ניאון, התחממות ביחסים עם צפון קוריאה, חריצות. זה נכון מאוד, אם כי זה רק חלק קטן מאוד, אם תרצו החלק הקלישאתי, של דרום קוריאה. המדינה הזו במזרח הרחוק היא הרבה יותר מהעיר סיאול וסביבותיה וכמה מפעלי הייטק משגשגים. מה אם נגיד שקוריאה היא גם חופי ים קסומים, הרי געש אדירים, פארקים יפהפיים וארץ שלה היסטוריה עשירה ומבטח מסקרן?

האי ג'ג'ו, לדוגמה, שנמצא בקצה הדרומי של המדינה הוא ההפך המוחלט מכל האסוציאציות הטכנולוגיות שדרום קוריאה מקפיצה לראש. הוא נחשב לאתר הנופש האולטימטיבי עבור הקוריאנים והוא הבחירה הטבעית של כל זוג בחצי האי לחגוג את ירח הדבש. הר הגעש סאונגסן שבמרכזו יוצר נוף מרהיב כשמשקיפים ממנו או כשמבטים עליו, ובאי יש גם גנים בוטניים מרשימים ומקומות קסומים כמו מפל בריכת הפיות. אחת האטרקציות בו היא אתר "הנשים הצוללות", נשים חזקות תרתי משמע, השולות מזון ממעמקי הים על ידי צלילה וביום בהיר אפשר לצפות בהן בעבודתן. אי שהוא ההפך המוחלט מהתדמית שיש לקוריאה הדרומית במערב.

הארמון המלכותי ג'יונגבוק (Gyeongbokgung), סיאול, דרום קוריאה. ShutterStock
הארמון המלכותי בסיאול/ShutterStock

כמובן, שסיאול היא שער הכניסה הראשי והעיר הקצבית פשוט מהפנטת בגודלה ובהייטקיות שלה. רחובותיה הסואנים מציעים אין ספור מסעדות, חנויות, מועדונים ואתרים תיירותיים. אפשר למצוא בה כל גאדג'ט שקיים על הפלנטה, מראש N Seoul Tower, הנישא לגובה של 243 מטרים רואים את עוצמתה ואחד המונומנטים המפורסמים והמתוירים בה הוא הארמון המלכותי ג'יונגבוק (Gyeongbokgung) וחובבי השופינג ישמחו "ללכת לאיבוד" ברובע מיונגדונג (Myeongdong), רובע הקניות המפורסם ביותר בעיר, שבו אפשר למצוא כל דבר שחפצה נפשכם לקנות. אבל סיאול היא רק חלק מהתמונה הגדולה והיפה שנקראת קוריאה הדרומית.

אולי תופתעו לדעת אבל 64% משטחה של דרו קוריאה הוא מיוער ויש בה 2,413 קילומטרים של חופי ים וכ-3,000 איים כך שההיצע שלה מגוון ומפתיע בכל מה שקשור לטבע. אם מחברים לכך את ההיסטוריה הארוכה שמתחילה בשושלת גוג'וסון כ-2,300 שנים לפני הספירה, אפשר כבר להבין שיש לה תרבות וטבע שאינם מוכרים לעיניים מערביות.

טיול מאורגן למגוון יעדים בחו"ל

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
רובע מיונגדונג (Myeongdong) סיאול, דרום קוריאה. ShutterStock
חובבי השופינג ישמחו "ללכת לאיבוד" ברובע מיונגדונג/ShutterStock

מנהרות בגבול וטיול במנהרת הזמן

כמובן שהאתר הראשון שבו מבקרים מחוץ לסיאול חייב להיות השטח המפורז DMZ. ברוכים הבאים לגבול המאובטח בעולם, כזה שהופך ומתחמם מהסיבות הנכונות בתקופה האחרונה בזכות השינוי ההיסטורי ביחסים בין קוריאה הצפונית לדרומית. עדיין לא מדובר בפיוס רשמי אבל היחסים אינם מתוחים כבעבר והכיוון נראה חיובי. ובכל זאת, אזור החיץ המפריד בין צפון קוריאה לדרום קוריאה עדיין קיים ומהווה הזדמנות לראות את הצלקת שפוצעת את שני העמים המחולקים, לאחר שבתום המלחמה בין הצפון לדרום חתמו המדינות על הסכם שהותיר שטח מפורז אליו לא ניתן להיכנס. רוחבו כארבעה קילומטרים וניתן לראות את המנהרות שבו, שנחפרו בניסיון להחדיר כוחות צבא לשטח הדרום, ומהוות כיום אנדרטה למלחמה ההיא.

דרומית לסיאול נמצא העיר האוניברסיטאית סוואן. מדובר בכרך ענקי ובו יותר ממיליון איש ובלבו חומה ומצודת הווסאנג הנחשבות לאתר מורשת עולמית. היא נבנתה ב-1796 ואבניה האפורות מהן עשויות החומה יפות ומרשימות. אורך החומה 5.74 ק"מ, גובהה נע בין ארבע לשישה מטרים והיא יוצרת מן עיר פנימית בתוך סוואן המודרנית. המצודה נבנתה כדי לקדם מהלך של המלך ג'אונג'ו להעביר את הבירה של הממלכה מסיאול לסוואן ולהפוך אותה לעיר שמחברת בין סיאול לים. מזרחית לסוואן נמצא כפר Korean Folk Village שבו בתים מסורתיים, בעלי מלאכה ומופעים המשחזרים את אורח החיים המסורתי. הביקור בסוואן ובכפר הפולקלור הם הטעימה הראשונה של דרום קוריאה האחרת, זו שבהמשך המסע תגלה את עברה והמסורות שמניעות אותה.

טיול מאורגן לדרום קוריאה עם פגסוס טיולים מאורגנים

מצודת הווסאנג, העיר סוואן, דרום קוריאה. ShutterStock
מצודת הווסאנג, סוואן/ShutterStock

יער של פגודות ועיר שהיא מוזיאון פתוח

דרומית לסוואן, בחלק ההררי יותר של חצי האי, נמצא מקדש מאייסן Maisan Tapsa. יש בו 80 פגודות של אבן ההופכות את מראו לעוצמתי ומרהיב על רקע ההרים הירוקים. מזרחית לו נמצא עוד מקדש איקוני - מקדש האינסה שמקבץ אליו את כל הכתבים הבודהיסטים שנחרטו על פני 81,350 לוחות עץ והם השתמרו בו מאז 1398. בנייתו החלה כ-500 שנים קודם לכן לפי האגדה זאת בזכות שני נזירים קוריאנים שחזרו ממסעם בסין והצליחו לרפא את מחלתה של אשת המלך. לאות תודה לתורתו של הבודהה, החליט המלך להקים מקדש לכבודו וכיום תיירים רבים מגיעים לחזות במבנים המסורתיים שבלב ההרים.

בריכת הפיות, האי ג'ג'ו, דרום קוריאה. ShutterStock
בריכת הפיות באי ג'ג'ו/ShutterStock

אחרי ביקור בשני המקדשים האלה טבעי להמשיך מזרחה אל העיר שהיא ערש התרבות הקוריאנית - גיונגג'ו (Gyeongju) או קואנג'ו כפי שחלק הוגים אותה. העיר היא הבירה העתיקה של קוריאה והיא גן עדן לחובבי היסטוריה. עיר שהיא מוזיאון פתוח ובה אתרי מורשת עולמיים ואוצרות לאומיים. מעבר להרים המיוערים שמסביב אשר מעניקים לה יופי מיוחד, גיונגג'ו מתהדרת במקדשים מרהיבים כמו מקדש בולגוסקה, נמצא בה ההר הקדוש טוהאם וביקור במערת סאקוראם (Seokguram) בה נחצב בסלע הגרניט פסל בודהה יושב היא אחד המקומות המיוחדים בחצי האי. מצפה הכוכבים העתיק צ'אמסאנגדה (Cheomsangdae) ופארק הטומולי, שמשמש כאתר קבורה למלכי שושלת שילה ובו גבעות ירוקות עגולות ויפהפיות, ישלימו טיול שמספק אטרקציות מגוונות מאוד.

דרום קוריאה היא מדינה עם ערים גדולות, סוערות ומלהיבות ואתרי טבע יפהפיים שהכפרים והמקדשים בהם נטועים עמוק בהיסטוריה. ארץ שרגל אחת שלה בקדמה ובטכנולוגיה ורגל אחרת שלה מעוגנת במסורת ובתרבות רבות שנים. השילוב הזה יספק לכם חוויה בלתי נשכחת ודרך מרתקת לגלות את אחת הארצות הכי מסקרנות במזרח הרחוק.

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully