וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצא פתרון לתעלומת ארון הברית האבוד - בחפירות ליד ירושלים?

15.1.2019 / 0:01

במשך אלפי שנים ארכאולוגים חיפשו אחר ארון הברית - ועכשיו נראה שבניגוד לארון - האמת נמצאת בהישג יד. חפירות ארכאולוגיות בקרית יערים מצאו שזו שימשה מרכז שליטה של ממלכת ישראל ביהודה - וסיפור ארון הברית היווה למעשה את האיחוד בין הממלכות

הטריילר לסרט אינדיאנה ג'ונס ושודדי התיבה האבודה/Lucasfilm Ltd.

בסרטון - ככה זה נראה כשתיבת הברית נמצאה בסרט "אינדיאנה ג'ונס ושודדי התיבה האבודה"

האם נמצאה ההוכחה החד משמעית שארון הקודש הסתתר בקריית יערים שבירושלים? בואו נחזור להתחלה: בספר שמואל א' ממלכת ישראל השתמשה בארון הברית כנשק בשדה הקרב. כזכור, הצבא הישראלי הובס והארון נפל בידי הפלשתים. הארון לכאורה נקם את נקמתו בפלשתים ואלה נאלצו לשלוח אותו צפונה בחזרה לישראל. אז, אנשי קרית יערים לקחו אותו והביאו אותו אל בית אבינדב שב"גבעה" ונתנו לאליעזר בנו לשמור עליו. על פי המקרא, הארון הוצב שם עד שדוד המלך העלה אותו לירושלים עשרות שנים מאוחר יותר. כעת, חוקרים מאמינים שהאתר המקראי קרית יערים הוא ה"גבעה" המדוברת והחפירות הארכאולוגיות שבוצעו שם בשנה האחרונה רק מחזקות את המידע הזה ויותר מכך - מעניקות מידע חדש על יחסי הממלכות השכנות.

לדעת הפרופסור ישראל פינקלשטיין, ארכיאולוג מאוניברסיטת תל אביב, יתכן שהגבעה שמשה את ממלכת ישראל בשליטתה על ממלכת יהודה - שלא כמו המתואר בסיפור המקראי. הוא מאמין שהממלכה הצפונית הייתה החזקה מבין השתיים וטוען שאת הראיות לכך הוא מצא בחפירות הארכאולוגיות שביצע בקרית יערים. הוא גם מאמין שסיפור ארון הברית הוכנס למקרא כדי להוות סמל של איחוד בין הממלכות.

פרופסור פינקלשטיין טוען שהגבעה שבמרכז קרית יערים אינה טבעית אלא מעשי יד אדם. לדבריו, היא הוגבהה באופן מלאכותי בעזרת קירות שנמצאו בחפירות - ויצרה סוג של במה ששימשה כמרכז השליטה ביישוב קרית יערים. זו לטענתו אותה "גבעה" המוזכרת במקרא. "יש התאמה מאוד ברורה בין האתר לעיר המקראית. למעשה אין שום אתר אחר שמתאים לתיאור התנ"כי", אמר פינקלשטיין, "בתקופה הביזנטית, אוסוביוס הארכיבישוף אמר שקרית יערים המקראית נמצאת במרחק של 14-16 קילומטרים ממערב לירושלים, שם גם נמצא האתר שלנו. כמו כן, שם הגבעה בערבית - דיר אל עזאר - משמר את שמו של המנזר הביזנטי: מנזר אליעזר. על פי ספר שמואל א', אליעזר היה האיש האחראי על הארון".

פרופסור ישראל פינקלשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully