וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפתוח יומנים, להכין דרכונים: לאן הכי טוב לטוס בכל חודש ב-2019

טבע פראי באפריקה, חיי לילה סוערים בארצות הברית, שווקי רחוב ססגוניים באסיה והמון פסטיבלים מדליקים בכל העולם. קבלו את רשימת היעדים החמים ביותר לשנה החדשה - שלושה לכל חודש. פרויקט מיוחד

צילום ועריכה: דגן שני

בווידאו: ישראלי וסיני עושים את חרבין, שמומלצת בחודש ינואר 2019

שנת 2019 כבר כאן, וזה הזמן לתכנן את חופשת החלומות הבאה שלכם (או לפחות לחלום עליה). פרויקט מיוחד של אתר Insider Business סוקר את היעדים היפים והטרנדיים ביותר בעולם, ומציע בכל חודש שלושה יעדים שונים, המותאמים למזג האוויר באותה עת.

ינואר: וונקה, חרבין וקולורדו

וונקה, ניו זילנד

העיירה הציורית וונקה (Wanaka), באי הדרומי של ניו זילנד, היא ה-מקום לצאת לנופש פעיל בעונה זו, שהיא כמובן העונה החמה בחלק זה של כדור הארץ: טיולי רגליים, טיפוס וצניחה חופשית בין הרים נישאים ואגמים יפים. העיירה עצמה כוללת אטרקציות לכל המשפחה.

ינואר: חרבין, סין

בחורף, יורדות המעלות בעיר חרבין (Harbin), שבצפון-מזרח סין אל מתחת לאפס, אך יש סיבה טובה לעובדה שיותר מ-10 מיליון מטיילים מגיעים לאזור מדי חורף: פסטיבל השלג והקרח הבינלאומי: Harbin International Ice and Snow Festival. זהו הפסטיבל הגדול מסוגו בעולם, ובו פארקי נושא, פסלי קרח, דגמי קרח של אתרים מפורסמים מהעולם כולו ושאר הפתעות.

ינואר: אספן, קולורדו

שכבת עבה של שלג, בעובי של יותר מחמישה מטרים, עוטפת מדי חודש ינואר את סביבות עיירת הנופש החורפית אספן (Aspen) שבקולורדו. גן העדן הזה, המיועד לחובבי סקי, אמנם אינו זול, אך כעת, לאחר חופשות חג המולד וסוף השנה האזרחית, המחירים נוחים יחסית.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

פברואר: ונציה, פוארטו ואיארטה וקוראסו

ונציה, איטליה

ונציה היא יעד קיץ פופולרי, אך דווקא בחורף, היא עוטה על עצמה קסם מיוחד ואלגנטיות איטלקית. בעונה זו, תעלות המים אפופות ערפילים מסתוריים, ורוב אתרי התיירות יהיו ריקים יחסית. מומלץ לתזמן את הטיול לימי הקרנבל השוקקים (16 בפברואר עד 9 במרץ 2019).

פוארטו ואיארטה, מקסיקו

פוארטו ואיארטה (Puerto Vallarta) היא אחת מעיירות החוף המומלצות במדינה, ופברואר הוא זמן מצוין לבקר בה, כאשר מזג האוויר המקומי מושלם - 25-20 מעלות בממוצע. וכל זאת, לפני שמגיעים לחופים המוני התיירים, החל מחודש מרץ.

קוראסו

קוראסו (Curacao) היא קבוצת איים בדרום הים הקריבי, סמוך לוונצואלה. זוהי פנינה חבויה שמתאימה לחופשת חורף, מה גם שמחירי החופשות בה נמוכים יחסית ליעדים אחרים בקריביים.
יש כאן חופים נהדרים, מוזיקה טובה, אוכל מצוין וסצנת אמנות ייחודית.

מרץ: ניו אורלינס, סנט קרואה ומומבאי

ניו אורלינס, לואיזיאנה

העיר האמריקאית המפורסמת היא יעד מושלם בעבור מי שמחפשים חופשת חורף עירונית במזג אוויר מעולה, לצד חוויות קולינריות ושפע של מוזיקה ותרבות. תוכלו כמובן להתענג על פסטיבל המארדי גרא המפורסם, שמתחיל בפברואר ומסתיים בתחילת מרץ.

סנט קרואה, איי הבתולה של ארה"ב

האי סנט קרואה (St. Croix) הוא יעד מצוין לחודש מרץ, בזכות מזג האוויר הנוח ומיעוט הגשמים. האי הקריבי, המהווה חלק מאיי הבתולה של ארה"ב, מציע חופים טרופיים, תצפיות לווייתנים ואתרים היסטוריים, כגון המקום שבו ביקר כריסטופר קולומבוס, במסעו המפורסם.

מומבאי, הודו

ב-20 במרץ יחלו לחגוג בעיר שוקקת החיים מומבאי (Mumbai), כמו גם במקומות אחרים בהודו, את פסטיבל ההולי (Holi). בשיאו של האירוע, מתמלאים הרחובות בצבעים ססגוניים, כאשר אבקות בכל צבעי הקשת ותרסיסים בשלל גוונים מותזים לכל עבר.

אפריל: וושינגטון די.סי, פננג וטוקיו

וושינגטון די.סי

מאות אלפי תיירים פוקדים את בירת ארה"ב בחודש אפריל, בזכות פסטיבל פריחת הדובדבן השנתי. זאת הודות לעצי הדובדבן שקיבלו האמריקאים במתנה מהיפנים, בשנת 1912. הפסטיבל נמשך כשלושה שבועות, והוא כולל שפע של אירועים.

פננג, מלזיה

מדינת פננג (Penang) במלזיה היא יעד אהוב במיוחד על חובבי שוקי אוכל ואוכל רחוב אסיאתיים. ברחובות הראשיים תפגשו מאות דוכני מזון מכל סוג: מלזי, סיני, הודי ועוד, כמו גם אינספור תבלינים. מומלץ גם לבקר במקדשים הבודהיסטיים הרבים שבמקום.

טוקיו, יפן

אפריל הוא הזמן הקסום ביותר לבקר בבירת יפן. זוהי כמובן עונת פריחת עצי הדובדבן הידועה, המלווה בחגיגות. זוהי גם הזדמנות מצוינת לדגום את חיי הלילה המדהימים של טוקיו ואת המסיבות, הנערכות עד אור הבוקר - ומעבר לו.

מאי: אשוויל, קוסקו ובאלי

אשוויל, קרוליינה הצפונית

העיירה ההררית אשוויל (Asheville), היא יעד אמריקאי מושלם לחודש מאי. האוויר צח במיוחד, הנופים צלולים ומזג האוויר עדיין לא חם מדי. אשוויל היא גם מוקד משיכה לאוהבי מוזיקה, בירות ונופש פעיל, במיוחד כאשר מתקיים פסטיבל המוזיקה והאמנות LEAF.

קוסקו, פרו

העיר קוסקו (Cusco), ששימשה בעבר בירת אימפריית האינקה, משמשת כיום שער כניסה ראוי לביקור בעתיקות מאצ'ו פיצ'ו (Machu Picchu). בעונה זו, מתקבל שילוב מושלם של מזג אוויר נעים יחד עם מספר יחסית נמוך של תיירים, לעומת עונת השיא.

באלי, אינדונזיה

האי היפהפה והשלו באלי (Bali) מציע למבקריו חוויות שקשה למצוא במקומות אחרים. זאת בשל השילוב של מקדשי הינדו פסטורליים, טרסות של שדות אורז ושוניות אלמוגים שוקקות חיים. מומלץ להגיע בחודש מאי, ובכך להימנע מעונת המונסונים הגשומה.

יוני: אנקורג', רייקיאוויק ודוברובניק

אנקורג', אלסקה

אירועי ראשית הקיץ באנקורג' (Anchorage), הנערכים מדי 21 ביוני, הם דבר שאתם לא רוצים להחמיץ. במועד זה, נוהגים תושבי העיר הגדולה באלסקה לחגוג את היום הארוך בשנה במסיבות ובאירועי מוזיקה, בידור והרבה אוכל טוב - כמו גם ליהנות משמש החצות.

רייקיאוויק, איסלנד

רייקיאוויק (Reykjavik), בירת איסלנד, מתענגת בעונה זו על מעט השמש המפציעה בה. ואם אתם כבר כאן, מומלץ לבקר בפיורדים המערביים של המדינה (Westfjords), ולהתרגש מהשמש שזורחת 24 שעות ברציפות, ב-21 ביוני. זאת לצד שפע של טיולים בטבע הפראי של המדינה.

דוברובניק, קרואטיה

העיר דוברובניק (Dubrovnik), לחופי הים האדריאטי, מציעה בריחה מושלמת בחודש יוני. העיר העתיקה שבה גדושה באתרים היסטוריים ובמבנים קדומים, ומעלות החום מושלמות לשיטוט בסמטאות הנושנות. בעונה זו, אפשר אפילו לשחות אל האי הסמוך לוקרום (Lokrum), שרוב שטחו מיוער.

יולי: בריסטול, בוקט ואתונה

בריסטול, רוד איילנד

עיירה זו במדינת רוד איילנד בארה"ב, היא מקום נהדר לחגוג בו את יום העצמאות האמריקאי (4 ביולי). הפסטיבלים בעיירת החוף הקטנה הזו מתחילים כבר בחודש יוני, וכוללים מופעי מוזיקה, קרנבלים, מסיבות ריקודים ועוד.

בוקט, פנמה

בוקט (Boquete) היא עיירה קטנה במערב פנמה, הנחשבת גן עדן לחובבי הרפתקאות. היא מוקפת גבעות ירוקות ומציעה שפע של מסלולי הליכה באזור, טיפוס הרים, גלישות אומגה, רפטינג ועוד. כאן גם תמצאו מטעי קפה לרוב, כמו גם אתרי צפרות.

אתונה, יוון

בימי הקיץ, אתונה מציעה שפע של פעילויות למטיילים הפוקדים אותה: רחובותיה מתמלאים באנרגיה ואתריה ההיסטוריים מספקים הצצה מרתקת אל ערש הציוויליזציה. בין אתרי החובה: האקרופוליס, מקדש פרתנון ומקדש זאוס האולימפי. אם תרצו לברוח מהמולת התיירים, תמיד תוכלו להימלט לאי יווני מזדמן, במרחק שעתיים נסיעה מהעיר.

אוגוסט: מאקינאק, ברצלונה ושמורת מסאי מארה

מאקינאק, מישיגן

האי מאקינאק (Mackinac Island) שבמישיגן, ארה"ב, מהווה יער חופשה מצוין בשיא הקיץ, ומאפשר לצאת לפעילויות כגון שיט ודיג, כמו גם לדלג בין אתרים היסטוריים, בהם מבצר מאקינאק. חובבי מתוקים? באוגוסט גם מתקיים כאן פסטיבל הפאדג' השנתי.

ברצלונה, ספרד

כל זמן הוא זמן טוב לבקר בברצלונה, אך הקיץ בברצלונה הוא משהו שאי אפשר להתנגד לו. זוהי הזדמנות ובה לשוטט במבוך הרחובות של העיר, לתעות בהם ולגלות בתי קפה, חנויות ושאר הפתעות. ומעת לעת, חוף הים ישמש מפלט מהחום.

שמורת מסאי מארה, קניה

מדי קיץ, חווה שמורת מסאי מארה (Maasai Mara) את אחד מפלאי הטבע המדהימים: הנדידה הגדולה. יותר משני מיליון אנטילופות, זברות וצבאים עושים את דרכם בערבות הסרנגטי (Serengeti), בחיפושם אחר שדות מרעה ירוקים. בדרכם, אורבים להם אריות, תנינים וטורפים אחרים - והמראה מדהים.

ספטמבר: הגרנד קניון, לונדון והכף המערבי

הגרנד קניון, אריזונה

ספטמבר הוא הזמן המושלם לבקר בגרנד קניון שבאריזונה. זהו אחד מאתרי הטבע הפופולריים בארצות הברית, וכאשר מטיילי הקיץ עוזבים את המקום, תוכלו להתענג עם נופים נטולי המונים. כמו כן, הטמפרטורות בעונה זו נוחות הרבה יותר מאשר בשיא הקיץ.

לונדון, בריטניה

חופשה בלונדון בחודש ספטמבר תהיה זולה יותר, מאחר ששיא העונה כבר חלף. ועדיין - מזג האוויר נעים ולא חורפי מדי. מעבר לאתרי החובה הידועים בעיר, כגון ארמון בקינגהאם, הביג בן ואחרים, מתקיימים בחודש ספטמבר מספר אירועים ייחודיים, כגון שבוע האופנה הלונדוני ויריד קמברוול (Camberwell Fair), המוקדש לאוכל ומוזיקה.

הכף המערבי, דרום אפריקה

פרובינציית הכף המערבי (Western Cape) של דרום אפריקה מתאימה לכל סוג של תיירים - מחובבי ספורט אתגרי בשטח ועד חובבי טיולי יין פסטורליים. זוהי גם עונה מושלמת לתצפיות לווייתנים, בעוד שהר השולחן (Table Mountain) מציע טיולי טבע ברגל ובאופניים. עוד כדאי לדעת כי בספטמבר נערך בעיר קייפטאון פסטיבל אוכל רחוב ססגוני.

אוקטובר: מינכן, דובאי ומרקש

מינכן, גרמניה

אם אתם נמנים עם חובבי הבירה, זה הזמן שלכם להגיע למינכן, הנחשבת ל"מכה של אוהבי הבירה". כאן מתקיים פסטיבל אוקטוברפסט (Oktoberfest) הידוע, ובמשך 16 ימים, הוא מארח 7 מיליון מבקרים מרחבי המדינה והעולם. תאריכי הפסטיבל השנה: 21 בספטמבר עד 6 באוקטובר.

דובאי, איחוד האמירויות

ברשימת היעדים המומלצים של 2019 תמצאו גם את דובאי, יעד שיש להמתין לימי שלום, עד שנגיע אליו. באוקטובר, מזג האוויר השרבי מתרכך מעט, וזהו יעד האהוב על חובבי אדריכלות, שמתענגים על קו הרקיע העתידני של העיר, הכולל את הבניין הגבוה בעולם, בורג' ח'ליפה. וישנו גם עניין השופינג, שמגיע כאן לשיאים חדשים.

מרקש, מרוקו

העיר המדברית מרקש מתהדרת במסגדים מרהיבים, תרבות עשירה, ארמונות, גנים ושווקים שבהם כיף לשוטט במשך שעות ארוכות. כל זאת, לצד מסעדות ודוכנים המציעים מאכלים ערבים לחך.
אל תוותרו על ביקור באתרים כגון ארמון באהיה או כיכר ג'מעה אל-פנה.

נובמבר: צ'יאנג מאי, בואנוס איירס וקאואיי

צ'יאנג מאי, תאילנד

העיר צ'יאנג מאי (Chiang Mai) שב תאילנד מאחרת מדי חודש נובמבר את פסטיבל לואי קראתונג (Loi Krathong), כאשר במשך ליל האירוע (11 בנובמבר), אלפי פנסים מאירים את שמי הלילה. ואם אתם כבר כאן, זוהי הזמנות מצוינת ליהנות ממה שמציעה העיר: מביקור במקלטי פילים ועד שפע של מקדשים קסומים.

בואנוס איירס, ארגנטינה

בירתה הפעלתנית ושוקקת החיים של ארגנטינה, זוכה לזריקת מרץ נוספת בחודש נובמבר, בעת שהטמפרטורות הנוחות מביאות אל הרחובות שווקים ססגוניים. זה הזמן ליהנות מביקור באתריה המפורסמים של העיר, בהם שכונת פוארו מאדרו (Puerto Madero) המוארת להפליא, משכן קאסה רוסאדה (Casa Rosada), בית הקברות לה רקולטה (Recoleta Cemetery) ועוד.

קאואיי, הוואי

ביקור באי קאואיי (Kauai) בחודש נובמבר מביא עמו גם הוזלה של ממש במחירי האירוח, וזאת למרות שמזג האוויר כאן נוח כל השנה. האי מתאפיין ביופי עוצר נשימה, שאינו מופרע על ידי מתחמי נופש ענקיים וצפופים. כל אלו, לצד חיי טבע מרתקים ואנרגיות טובות שעוטפות את הכל.

דצמבר: וינה, הונג קונג ו טסמניה

וינה, אוסטריה

ניתן לומר שאין עוד עיר בעולם שחוגגת את חג המולד, כפי שעושה זאת וינה. הטמפרטורות צונחות אל אזור האפס מעלות, וזה הזמן שבו מתעוררים לחיים שוקי חג המולד הססגוניים, הכוללים דוכני יין חם, מאכלים מקומיים והמון מזכרות מכל סוג.

הונג קונג

חודש דצמבר בהונג קונג משמעו מזג אוויר נעים, שמים בהירים ושפע של אירועי תרבות. כך למשל, מופעי האורות והזיקוקין די-נור המרהיבים של אירועי Winterfest, לצד אפשרויות השופינג המוצעות לקראת חג המולד.

טסמניה, אוסטרליה

מדינת האי טסמניה (Tasmania) שבאוסטרליה מושכת אליה תיירים מהעולם כולו, המגיעים להתענג על הטבע הפראי ועל התרבות העשירה שבה. בחלק זה של העולם שורר בדצמבר קיץ נעים, המאפשר טיולים נהדרים אל אתרים רבים, ממפלי מונטזומה (Montezuma Falls) ועד שמורת הטבע מאונט וויליאמס (Mount Williams). מומלץ גם לשחות לצד חופי "מפרץ הלהבות" (Bay of Fires), המעוטרים בסלעי גרניט כתמתמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully