וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2018 בתעופה: 4.5 מיליארד נוסעים ושתי תאונות מטוס קשות

בשנת 2018 רשמה התעופה האזרחית בעולם 15 תאונות אוויריות, שתיים מהן קשות. אך יחסית לכ-45 מיליון הטיסות שחלפו בעולם בשנה זו, מדובר בנתון ממוצע

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל

בווידאו: טיסה 610 שהתרסקה באוקטובר באינדונזיה ועליה 189 נוסעים

בכל הקשור לתאונות אוויריות, הן במטוסי נוסעים והן במטוסי מטען, הרי שניתן לציין כי שנת 2018 היתה ממוצעת למדי. כדי לקבל מבט מעמיק יותר, הנה כמה נתונים מהשנה שחלפה.

חברות התעופה הטיסו כמעט 4.5 מיליארד בני אדם ברחבי העולם בשנה החולפת, בכ-45 מיליון טיסות.
למרבה הצער, על פי נתוני אתר התעופה Aviation Safety Network, נרשמו בשנה זו 15 תאונות אוויריות. שתיים מהן דווחו בהרחבה בתקשורת: טיסה 1380 של חברת Southwest, שבה התרחש כשל במנוע ופגיעה בגוף המטוס, שהביאו לנחיתת חירום בפילדלפיה וכן טיסה 610 של חברת Lion Air האינדונזית, שהתרסקה בקרבת ג'קרטה, בירת אינדונזיה.

אתר USA Today מדווח כי במקרה האמריקני, כשל המנוע במטוס גרם לבחינה מדוקדקת של כל המטוסים בעלי המנועים הזהים לו, במרטה לבחון את תקינותם ושלמותם המבנית. הפגיעה בגוף המטוס נבעה מהתפרקות חלקי המנוע שפגעו בו, ולכן, בימים אלו שוקדים על יצירת שיפורים וסטנדרטים חדשים בעניין זה. כך למשל, הגבלת אורך החיים של מרכיבים מסוימים במנוע, והחלפת לאחר זמן-מה. יש לציין כי כיום, מנועי המטוסים מצטיינים באמינות גבוהה מאוד, ולכן, המקרה של טיסה 1380 גרר בחינה מעמיקה של הנושא.

באשר לטיסה 610 האינדונזית - כל 189 הנוסעים ואנשי הצוות נספו. יש לציין כי כל טייסי דגם מטוס זה בעולם (בואינג 737 MAX), קיבלו דיווחים על הכשלים שככל הנראה גרמו לתאונה, אך יש לציין כי חקר המקרה נמשך גם בימים אלו (הטיסה התרסקה ב-29 באוקטובר 2018).

חברי צוות הצלה מסייעים בזירת התרסקות מטוס  נוסעים של חברת "ליון אייר" האינדונזית שהתרסק בלב ים  29 באוקטובר 2018. רויטרס
צוותי החיפוש בוחנים את שרידי טיסה 610 האינדונזית, שהתרסקה באוקטובר השנה/רויטרס

הטרגדיות מביאות לתעופה בטוחה יותר

מעניין לגלות, כי קו הטיסות המסחריות הראשון בארצות הברית החל לפעול ב-1 בינואר 1914. היתה זו טיסה שקישרה בין שתי ערים בפלורידה. מאז, במרוצת 104 שנות התעופה המסחרית, רושמת תעשיית התעופה שיפורים מתמידים בתחם הבטיחות, ואין ספק כי לקחי תאונות, כמו זו שהתרחשה לפני מספר חודשים באינדונזיה, מיושמים באופן קפדני. באופן זה, הטרגדיות יוצרות תעופה בטוחה יותר, בשל הידע הרב הנלמד מהן.

נוסף על כך, תעשיית התעופה, כמו גם הרגולטורים ברחבי העולם, משפרת כל העת את נושא הבקרה האווירית ואת אימוני הטיס, כאשר מטרת-העל היא כמובן שיפור הבטיחות.

בהקשר זה, יש לציין כי שנת 2017 נחשבה לשנה בטוחה במיוחד בעולם התעופה, ולכן, נתוני 2018 מאכזבים מעט. עם זאת, הם גם מהווים תזכורת חשובה לשיפור המתמיד שיש לאמץ בתחום הבטיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully