וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת התייר ה-4 מיליון: זה הסכום שישראל הרוויחה השנה מתיירים

התייר ה-4 מיליון השנה ינחת בימים הקרובים בישראל - עלייה של כ-13% לעומת אשתקד. בשנה החולפת עמדו ההכנסות מהתיירות הנכנסת על כ-22 מיליארד שקלים, ונפתחו עשרות קווים חדשים לאירופה, קו חדש מניו דלהי ואחד מדרום-אמריקה. סיכום שנה

זיו ריינשטיין עורך וואלה! תיירות, על מה שחושבים תיירים על ישראל/עריכת וידאו:ניר חן

בווידאו: זה מה שחושבים תיירים על ישראל

הגעתו הצפויה של התייר ה-4 מיליון בימים הקרובים, מסכמת שנת תיירות שוברת שיאים. מדובר בעלייה של כ-13% ביחס לשנה הקודמת, כשניכרת עלייה משמעותית בכמות התיירים שהגיעו מארצות הברית - 813.5 אלף, מצרפת הגיעו כ-320 אלף תיירים, מרוסיה הגיעו 303.2 אלף תיירים, מגרמניה הגיעו 259.5 אלף תיירים, מבריטניה כ-200 אלף ומסין הגיעו כ-100 אלף תיירים לישראל.

40% מהתיירים שהגיעו לישראל השנה הם תיירים שבים - שכבר ביקרו בארץ. בשנת 2018 ביקרו בישראל 61% תיירים נוצרים לעומת 22% יהודים, 12.1% חסרי דת, 1.8% תיירים מוסלמים, 0.6% בודהיסטים, 0.5% הינדים ו-0.1% בהאים, ואחרים 1.7%.

כמו בכל שנה, גם השנה נתן משרד התיירות מענקים ליזמים לעידוד הקמה והרחבה של בתי מלון בערים שונות מצפון ועד דרום. השנה ניתן סכום של כ-145 מיליון שקלים, שיסייע ליזמים בהקמת 3,829 חדרים חדשים, שמייצגים גידול שנתי של 49% לעומת השנה הקודמת.

סכום שנה 2018 בתיירות. משרד התיירות, אתר רשמי
לראשונה, שיא של 4 מיליון תיירים בישראל/אתר רשמי, משרד התיירות

התיירות: ענף הייצוא השלישי של מדינת ישראל

סך כל ההכנסות מתיירות במהלך 2018 עומד על יותר מ-22 מיליארד שקלים. כמו כן, 70 קווי תעופה חדשים נפתחו, ביניהם קו של אייר אינדיה מדלהי לתל אביב וקו ישיר מדרום אמריקה של חברת לאטאם מסאו פאולו בברזיל ומסנטיאגו שבצ'ילה.

התיירות מהווה כיום את ענף הייצוא השלישי של מדינת ישראל, כשמשרד התיירות השקיע השנה כ-350 מיליון שקלים בשיווק בעולם של התיירות למדינת ישראל, באמצעות קמפיינים שונים, בין היתר בארה"ב, בגרמניה, ברוסיה, באיטליה, באנגליה, בסין, באוקראינה, בברזיל, בפיליפינים ועוד.

שר התיירות יריב לוין: "השיא ההיסטורי, יותר מ-4 מיליון תיירים בשנה, הוא התגשמות של חלום בן עשרות שנים של כל העוסקים בענף התיירות. תוך שנתיים הגדלנו את מספר התיירים בישראל ב-1.1 מיליון, עליה של 38%, שהיא דבר נדיר גם במונחים בינלאומיים. זוהי תולדה של מהפכה גדולה שהובלתי בשיווק ישראל, אשר כללה שינוי באסטרטגיית השיווק, פתיחה של עשרות קווי תעופה חדשים בעידוד משרד התיירות, וייצור של שיתופי פעולה חסרי תקדים עם סוכני התיירות הגדולים בעולם. התיירות תורמת היום תרומה עצומה למשק ולתעסוקה, והתיירים הרבים המגיעים אלינו, מהווים שגרירי הסברה מצוינים למדינה".

סכום שנה 2018 בתיירות. משרד התיירות, אתר רשמי
70 קווי תעופה חדשים נפתחו לארץ וממנה/אתר רשמי, משרד התיירות
  • עוד באותו נושא:
  • תיירים
  • 2018

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully