וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשולש האתונאי: מסלולי טיול קצרים בבירת יוון

אמנון גופר

2.6.2019 / 9:14

לעתים קרובות, אתונה היא לא היעד העיקרי בביקור ביוון. ובכל זאת, ישנם כמה אתרים שבהם חייבים לבקר כדי להרגיש את הדופק של העיר. יש לכם כמה שעות פנויות בבירה היוונית? מעולה, הכתבה הזו בשבילכם

הפרתנון על האקרופוליס, אתונה, יוון. ShutterStock
הפרתנון על האקרופוליס/ShutterStock

לפעמים אתונה היא רק אבן דרך בטיול ליוון. הכתבה הזו מיועדת למגיעים לאתונה לזמן קצר אשר מעוניינים להרגיש את הדופק של העיר, להספיק לגעת או לראות חלק עיקרי מאתריה ולרשום ביומן תאריך לטיול הבא.

המשולש האתונאי הוא מסלול שווה צלעות בין שלוש כיכרות, שקודקודו נעוץ בכיכר סינטגמה (כיכר החוקה) וצלעותיו נוגעות בשתי כיכרות מרכזיות בעיר - כיכר מונסטיראקי וכיכר אומוניה.

במרחב שבין שלוש הכיכרות מצויים כמעט כל האתרים המעניינים, וההליכה הנוחה על צלעות המשולש מאפשרת לסטות מדי פעם לאתרים מיוחדים ולשוב למסלול, שאורכו קילומטר על כל צלע.

מסלול טיול מכיכר סינטגמה לכיכר מונסטיראקי

כיכר סינטגמה (Syntagma Square) היא "כיכר החוקה", לבה של העיר שהייתה ערש תרבות המערב. זהו המקום שבו מתרחשות ההפגנות הגדולות ומכאן נתחיל את טיולנו.

מוזיאון ברכבת התחתית - נרד לתחנת הרכבת בגרם המדרגות שבקצה הכיכר ונפנה ימינה עד לקצה האולם. על הקיר מימין מחכה הפתעה. במהלך בניית קו הרכבת התחתית, התגלו אוצרות ארכיאולוגיים, וכדי לשמר אותם הניחו על הקיר אנכית את כל הממצאים, כולל סרקופג ושלד בתוכו, בהמשך האולם בארונות זכוכית ממצאים נוספים.

צאו מצדה השני של התחנה במדרגות הנעות לבניין הפרלמנט. זהו מבנה ניאו-קלאסי שנבנה באמצע המאה ה-19. בחזיתו האנדרטה לזכר החייל האלמוני. על המשמר עומדים חיילים אבזונים לבושים בבגדיהם המסורתיים. אחת לשעה עגולה מתחלפות המשמרות ומומלץ לחזות באירוע.

ניתן לקפוץ לדקות ספורות לגני זאפיו מימין לפרלמנט וליהנות מהצל והשקט, או לקפוץ למרכז הכנסים שבלב הגן שהוא מבנה מרחיב לב ונפש.

עוד באותו נושא

שלושת הגדולים: טיול לשלושה אתרים שאסור להחמיץ באתונה

לכתבה המלאה

הארכיבישוף שהציל את יהודי אתונה

נחצה את כיכר סינטגמה לעבר מדרחוב ארמו ("Ermou") - זהו רחוב הקניות באתונה ובו ממוקמים כמעט כל הרשתות והמותגים. שפע סמטאות ורחובות יוצאים ומתפצלים מהרחוב ובהם ניתן למצוא בתי קפה ובתי מאפה איכותיים. במהלך ההליכה ברחוב, נקפוץ שמאלה לרחוב המקביל "Metropoleus 33" כדי לראות את הקתדרלה המרכזית של אתונה, שבחזיתה פסלו של הארכיבישוף דמסקינוס, שהציל את יהודי אתונה במלחמת העולם השנייה (בחלקו האחורי של הפסל נמצא ההסבר).

הנקודה שבה הכול מתחיל - במרכז רחוב "Ermou" עומדת כנסיית "Church of Panaghia Kapnikarea" שנבנתה במאה ה-11, והאקדמיה לאדריכלות פועלת לחידושה - הכניסה חופשית. בשלב מסוים המדרחוב הופך לרחוב המגיע לכיכר מונסטיראקי ("Monsteraki"), שהיא נקודת מוצא למספר אתרים חשובים - האגורה, ספרית אדריאנוס, מוזיאון המוזיקה וכמובן שוק הפשפשים. סביב כיכר מונסטיראקי נמצאות מספר מסעדות עממיות וכמה מהגגות הכי לוהטים באתונה שמהם ניתן לראות את האקרופוליס עם כוס יין או בירה ביד - הגג של 360, או הגג של מלון "A for Athenns".

אופציה נוספת היא השכונה הצעירה והתוססת פסירי ("Psiri") אשר נושקת לכיכר מונסטיראקי. אפשר לקפוץ לסיור קטן ולחוש את האווירה בשכונה שופעת הטברנות ובתי הקפה.

מסלול טיול מכיכר מונסטיראקי לכיכר אומוניה

נעלה על רחוב את'ינה ("Athina") לכיוון צפון, זהו רחוב של חנויות המוכרות את מרכולתן במחירים יחסית זולים והוא מהווה ציר מרכזי בתחום המסחר הסיטונאי, בעיקר ברחובות המתפצלים ממנו.

הפסקה לקפה - אחרי 350 מטר נגיע לשוק הבשר ושוק הירקות: זה המקום לקניות של מוצרים הביתה, כולל ברחובות הקטנים הסמוכים ואפשר לעשות הפסקה לקפה בבית הקפה עתיר השנים "Mokka" שבצדי השוק.

נעצור לרגע בכיכר קוציה ("Kotzia") ונראה את שני הבניינים הניאו-קלאסיים שמשני צדדיה - האחד בניין עירית אתונה ובצדו השני הבנק היווני כשבקצה הכיכר ניתן לראות את הדרך העתיקה שהובילה לאתונה ושרידי בית קברות מהמאה ה-4 לפנה"ס.

נמשיך צפונה לסופו של רחוב Athina ונגיע לכיכר אומוניה.

הכיכר שהפכה ל"אזור הדמדומים"

כיכר אומוניה היא מהגדולות בכיכרות אתונה. מתחתיה נמצאת תחנת הרכבת שדרכה ניתן להגיע לרחבי העיר וממנה יוצאות כל ההפגנות הגדולות לעבר בניין הפרלמנט. את הכיכר מומלץ לחצות דרך המעברים התת-קרקעיים של הרכבת התחתית.

האזור היה מרכז החיים של העיר - המשרדים, החברות הגדולות, בתי הכלבו, בתי הקולנוע ומרכזי התרבות, אבל עם השנים ירדה הכיכר מזוהרה והפכה ל"אזור הדמדומים" ולגבול שבין שכונות מהגרים לעיר התיירותית יותר.

פגישה עם אפלטון וסוקרטס

אני ממליץ לכם להיכנס לחנות הכלבו "Hondos Center" בקצה הכיכר ולטפס לקומה העליונה ממנה ניתן לצפות אל הכיכר ואל גבעת האקרופוליס.

מהכיכר יוצאים שני רחובות רחבים ומרכזיים: פנפיסטימיו ("Panepistimio") ורחוב סטדיו ("Stadiou") אנחנו נצעד על רחוב פנפיסטימיו, לא לפני שתקפצו למקדש המאפים שבפינת הכיכר.

פגישה עם אפלטון וסוקרטס - אחרי 400 מטר לכיוון סינטגמה, נפגוש משמאל את "השלישיה הניאו-קלאסית". זוהי קבוצת מבנים ייחודית שנבנתה בסוף המאה ה-19: בניין הספרייה הלאומית של יוון, בניין האוניברסיטה שציורים מרהיבים בחזיתו ובניין האקדמיה הלאומית למדעים שנחשב על ידי רבים לבניין הניאו-קלאסי היפה ביותר בעולם. המבנה עשוי שיש פנטלי ובחזיתו הבנויה בסגנון יווני, פסליהם של האלים אפולו ואתנה עומדים על עמודי שיש, והפילוסופים אפלטון וסוקרטס יושבים לצדי גרם המדרגות המוליך לבניין.

אחרי שלושת המבנים עומדת הכנסייה הקתולית, במדינה אורתודוכסית כמו יוון, שווה לבקר גם בכנסייה מערבית.

המשיכו לכיוון סינטגמה, מול בית הכלבו הגדול אתיקה ("Atika") מומלץ לחצות את הרחוב לרחוב המקביל, סטדיו ("Stadiou"), שם נמצאים הפרלמנט הישן והמוזיאון הלאומי היווני.

מכאן נותרו לכם חמש דקות הליכה לכיכר סינטגמה, שבה התחלנו את הטיול.

אמנון גופר הוא מורה דרך המוציא טיולים בעברית מדי יום באתונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully