וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 טיפים מנצחים: למצוא את האתר הטוב בעולם לחופשת סקי

דרור וולטר בשיתוף AIG, בשיתוף AIG

10.12.2018 / 8:09

מהם אתרי הסקי הטובים בעולם? הדעות חלוקות, אבל בכל אתר שבו תבחרו לחופשת הסקי יש כמה דברים שחשוב להקפיד עליהם כדי שתיהנו

בחור עושה סקי. shutterstock, ShutterStock
יש לא מעט אתרי סקי מעולים בעולם, אבל אתם צריכים לבחור את זה שמתאים לכם/ShutterStock, shutterstock

מהם אתרי הסקי הטובים בעולם? המומלצים? הפופולריים? חיפוש בגוגל יגלה לכם שיש אלפי תשובות לשאלה הזאת, שמעניינת את כל מי שמתכנן את חופשת הסקי הבאה. לא רק שיש המון תשובות, הן גם לא אחידות. אחד הגורמים לשונות בין הרשימות השונות היא, כמובן, שיטת הדירוג.

בואו ניקח לדוגמה שני דירוגים שפרסמו בשנת 2018 בעיתונות העולמית: אחת המונה את 15 אתרי הסקי הטובים בעולם לפי בחירת הקוראים של CN Traveller, מגזין תיירות העוסק גם בתיירות חורף, והשנייה המונה את 10 אתרי הסקי הטובים בעולם לפי בחירת הצוות המקצועי של Snow, מגזין המתמחה בתיירות חורף.

רק שני אתרי סקי בינלאומיים מופיעים בשתי הרשימות הנ"ל: וויסטלר בקנדה וסנט-אנטון באוסטריה.

דירוגים אחרים של אתרי ספורט חורף מתמקדים במאפיינים ספציפיים שונים כגון יוקרה, מחיר, אזור, סגנון גלישה וכדומה. כך שלמעשה רוב גדול של, אם לא כל, הרשימות המתהדרות בכותרת 'אתרי הסקי הטובים בעולם' הן בעצם שרירותיות ותלויות הן בשיטת הדירוג (גולשים או מקצוענים) ובפרמטרים שנקבעים על ידי עורכי הרשימה. לא קיים דירוג רשמי של אתרי סקי בדומה לדירוג של בתי מלון.

סקי בואל טורנס. ShutterStock
לגולשים בתחילת הדרך מומלץ להתחיל "בקטן"/ShutterStock

אז איך לבחור?

גולשים מנוסים יבחרו, בדרך כלל, לפי שיקולים מקצועיים כגון אורך המסלולים, רמת האתגר שהם מציעים, הגיוון החווייתי וכד'. רבים נוהגים לחזור פעם אחר פעם לאתר הסקי שגרם להם הנאה גדולה ואותו הם מכירים. בדרך כלל מדובר באתרי סקי עם מגוון גדול של מסלולים המאפשר גיוון בחוויות ובאתגרים.

רוצים לנסות משהו חדש? כדאי לעשות זאת בגיחת הסקי הקצרה, למשל סופ"ש גלישה, ולאו דווקא בחופשת הסקי השנתית הגדולה.

עבור גולשים מתחילים השיקולים קצת יותר מורכבים: מסלולים למתחילים, הדרכה מקצועית, השכרת ציוד ועוד. לגולשים בתחילת הדרך מומלץ להתחיל "בקטן", כלומר לבחור באתר פחות יוקרתי, מאתגר וסואן, ולהתקדם מעונה לעונה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אילוסטרציה. ShutterStock
חשוב מאוד שהאתר אליו תגיעו יהיה מתוחזק היטב ומטופל/ShutterStock

בוחרים אתר סקי: קריטריונים משותפים למתקדמים ולמתחילים

מכיוון שאין סיכוי להגיע להסכמה לגבי האתרים הטובים ביותר, וכל אחד בוחר לפי טעמו, מיומנותו וכמובן המחיר, בואו נתמקד בכמה דברים שעליהם לא צריך להיות שום ויכוח. מהם הדרישות הבסיסיות מאתר סקי:

תחבורה וגישה - אתרי סקי רבים נחבאים במקומות שהגישה אליהם אינה קלה. בחלקם הדרך ממקום הלינה אל מקום הגלישה גם היא מורכבת. כדאי לוודא שלא תצטרכו להיסחב עם הכבודה ועם הציוד ברגל ולבזבז זמן יקר ואנרגיות על מסע אל ומאת מסלולי הגלישה.

תשתית - חשוב מאוד שהאתר אליו תגיעו יהיה מתוחזק היטב ומטופל. הדבר נכון במיוחד לגבי אתרים רב-עונתיים שבהם לא מתקיימת כמעט הפסקה בפעילות לצרכי תחזוקה. ניתן ללמוד על מצבו של אתר סקי באמצעות אתרי ההמלצות של גולשים ע"י בדיקה של חוות דעת עדכניות.

שירותי חירום - אין מה לעשות, פעילות סקי כרוכה בסיכונים לפציעות מסוגים שונים. לכן חשוב שבאתר הסקי יהיו שירותי חילוץ איכותיים, במיוחד כאשר מדובר באתר עם מסלולי גלישה מורכבים ומרוחקים, וכמובן שירותי רופאה ופינוי.

אישורים - יש להניח כי כל אתרי הסקי המובילים מצוידים בכל האישורים הדרושים לקיום הפעילות, אך רצוי לבדוק זאת ולו לצרכי הביטוח (ראו פסקה נפרדת) שיכול להיות תקף אך ורק באתר סקי מורשה.

כל השאר - לכל חופשת סקי יש את הזמנים שלפני הגלישה ושל אחרי הגלישה. כלומר, גם בחופשת סקי ממוקדת צריך לקחת בחשבון את החוויות האחרות - האוכל, הבילויים, שופינג, מנוחה. מומלץ לעיין במידע על עיירת הסקי הקרובה ועל המתקנים השונים באתר הסקי המיועד. לנושא זה חשיבות מיוחדת כאשר מדובר בחופשה משפחתית עם ילדים, או בחופשה קבוצתית בה, פרט לפעילות הסקי, מתקיימת גם פעילות חברתית.

סידורים אחרונים לפני שיוצאים לדרך

בכל נסיעה לחו"ל חשוב לא לשכוח את ביטוח הנסיעות. ביטוח נסיעות לחו"ל הוא ביטוח מודולרי. הכיסוי הבסיסי, שקיים בכל פוליסה, כולל כיסוי לטיפולים רפואיים, אשפוז, תרופות, פינוי אווירי וימי, הטסת מלווה, הטסה רפואית ועוד.

בנוסף לכיסוי הבסיסי ניתן להוסיף לביטוח הנסיעות הרחבה מיוחדת לספורט חורף המעניקה פיצוי במקרה של פציעה בעת פעילות הסקי. כל מי שעוסק בפעילות צריך להיות מכוסה.

שתהיה לכם חופשה נעימה ובטוחה.

דרור וולטר בשיתוף AIG, בשיתוף AIG

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully