וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש סיבות שיעיפו אתכם אל ממלכת הקרח של אירופה

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, ארווין פלר בשיתוף פגסוס

1.11.2018 / 7:48

חופשה מיוחדת היא כזאת שלוקחת אותנו למקום הכי רחוק ושונה ממה שאנחנו מכירים. לפלנד הפראית היא ארץ של נופים דרמטיים, פעילויות שלג מלאות אדרנלין ותופעות טבע ייחודיות - בדיוק אותו עולם חדש ושונה שאנחנו כל כך רוצים להכיר. אז הצטיידו בכובע וכפפות, יוצאים לדרך

הזוהר הצפוני, לפלנד. ShutterStock
נופים דרמטיים ותופעות טבע ייחודיות. לפלנד/ShutterStock

כשאנחנו נוסעים לטיול בחו"ל השאיפה היא לגלות מקומות ששונים מאוד מישראל בתרבות, בנופים, בטעמים ובשפה. לגלות עולם חדש. בקצה הצפוני של אירופה נמצאת ממלכת הקרח הגדולה - אזור של קרחונים, יערות עצומים, דממת מרחבים, נופים דרמטיים ותופעות טבע ייחודיות. לפלנד היא אותו עולם חדש ושונה שאנחנו כל כך רוצים להכיר.

לפלנד הוא שם של אזור הכולל את חלקיהן הצפוניים של ארצות סקנדינביה ואת חלקו הצפוני של חצי האי קולה שתחת שלטון רוסי. ארבע מדינות חולקות את הארץ הפראית הזו - פינלנד, רוסיה, נורבגיה ושבדיה. טיול שכזה, במיוחד בחודשים הקרים שבין דצמבר למארס, הוא חוויה בלתי נשכחת. קבלו חמש סיבות טובות שיגרמו לכם לסמן את ממלכת הקרח של אירופה כחוויה הבאה שלכם.

כי יש בה תופעות טבע ייחודיות

עונות השנה באות לידי ביטוי באופן מובהק מאוד בלפלנד. בחורף מושלג וקר ובטיול רגלי בשמורת הטבע קורואמה אפשר לחזות בקירות הלבנים שיוצרים המפלים הקפואים, באביב השלג רך ונעים, מפשיר לאטו אל הנהרות המתמלאים, בקיץ לפלנד ירוקה ופורחת ובסתיו לפלנד מחליפה צבעים בזכות נשירת העלים. המקומיים מכנים את שינוי צבע העלים מירוק לצהוב, כתום ואדום עד לנשירתם בשם "רוסקה" והמראה הזה מרהיב.

אבל ישנן שתי עונות מיוחדות שמחלקות את לפלנד לשני חלקים: חצי שנת האור וחצי שנת החושך. במהלך חצי שנת הקיץ שורר אור בלפלנד מרבית שעות היממה, כשבשיאה אפשר לחזות ב"שמש חצות", יממה בה השמש אינה שוקעת. בחצי השנה הקרה לפלנד הופכת חשוכה במרבית שעות היממה, מה שמאפשר ליהנות מתופעת טבע נוספת, המהפנטת ביופייה: אורות הזוהר הצפוני.

ההסבר המדעי: התופעה מתרחשת כאשר נוצר "עומס יתר" של חלקיקים שזורמים מטה בשדה המגנטי של כדור הארץ ומתנגשים במולקולות שבאוויר, וגורמים להם לשחרר אנרגיה בצורה של פליטת אור. בשטח: ריקוד אורות וגוונים עוצר נשימה שיוצר הטבע.

טיול מאורגן ללפלנד - פגסוס

לפלנד בחורף. ShutterStock
חצי שנת אור וחצי שנת חושך/ShutterStock

כי יש בה גם קצת אקסטרים

אם יש בעל חיים שמסמל יותר מכל את לפלנד הרי שזהו אייל הצפון. במשך מאות שנים האיילים היו כלי התחבורה ובסיס המזון של הלאפים וגם כיום יש להם מרחבים רבים לרעות בהם. למעלה מ-30 אחוזים משטחה של פינלנד, לדוגמה, מוקדשים לאזור מרעה לאיילי הצפון. חוות האיילים באזור הן מקום מצוין להתחיל להכיר את הצדדים היותר אנרגטיים של לפלנד על ידי רכיבה במזחלת איילים. אפשרות נוספת היא ביקור בחוות כלבי ההאסקי בה תוכלו לצאת לנהיגה עצמית במזחלת שלג עם "צוות" כלבים ידידותיים.

רוצים להעלות דופק? עלו על אופנועי שלג לטיול מהיר במסלולים שביערות עצי המחט. במהלך שיט בספינת שוברת קרח בנמל במפרץ הבוטני ההרפתקנים שביניכם יקבלו חליפות מיוחדות ויוכלו לשחות במים הקפואים. בנוסף, ברובניימי, "בירת" לפלנד והעיר החשובה בה, תוכלו ליהנות מרכיבת חורף מלהיבה של "ICE KARTING", רכבי החורף הקטנים מצוידים בצמיגים המותאמים לנסיעה על קרח. מי שרוצה פעילות רגועה יותר ינסה לדוג כמו המקומיים באגם קפוא, אבל דבר אחד בטוח - לפלנד היא המקום המושלם לפעילויות חורף, בין אם אתם בטיול משפחתי או יצתאם להרפתקה לבדכם או עם בני זוג.

מסע אקסטרים בלפלנד של פוטוטבע. קובי ליאני
רוצים להעלות דופק? עלו על אופנועי שלג לטיול מהיר במסלולים שביערות עצי המחט/קובי ליאני

כי אפשר לבקר את סנטה קלאוס

רובניימי (Rovaniemi), העיר המרכזית בלפלנד, היא מרכז התחבורה בבאזור והמקום שבו מתחילים ומסיימים את המסע בארץ הקרח. מוזיאון הארקטיקום המרשים שבה מציג את הסביבה והאדם באזור חוג הקוטב ומספק היכרות ראשונית עם החיים באזור הארקטי. רובניימי היא גם "עיר הולדתו ומקום מגוריו" של סנטה קלאוס ואם אתם מתכננים טיול ללפלנד בחורף, אז אין מקום מתאים יותר לחוות בו את חג המולד מאשר הכפר של סנטה קלאוס, שנמצא כחמישה קילומטרים מרובניימי. הכפר כולל אתר הנחשב ל"לשכתו של סנטה קלאוס", בו ניתן לפגוש באדם המחופש לדמותו וסניף דואר שמקבל מכתבים מכל רחבי העולם מאלה הפונים בבקשות לסנטה קלאוס.

הכפר של סנטה קלאוס, לפלנד.
אין מקום מתאים יותר לחוות בו את חג המולד מאשר הכפר של סנטה קלאוס

כי יש בה שמורות טבע מרהיבות

לפלנד היא בראש ובראשונה מרחבי טבע עצומים ומגוונים של נופים ובעלי חיים, ולב הטיול בה הוא החיבור אליהם. בפארק הלאומי Pyha-Luosto תוכלו לראות יערות קדומים, תצורות גיאולוגיות ייחודיות ולתצפת על בעלי הכנף הארקטיים. בשמורת פאלאס-ילאסטונצ'ורי (Pallas-Yllastunturi) ישנם 14 שבילי הליכה ואזורי לינה לאלה שרוצים לשלב בין סקי לטיולים רגליים. בפארק אורהו קקונן (Urho Kekkonen) הגדול שעל גבול פינלנד-רוסיה תתרשמו מנהרות בהם שפע דגי פורל, מפלים יפים וגשרים תלויים. הפארק שבו חובה עליכם לבקר בלפלנד הוא פארק רנואה, פארק בעלי החיים הצפוני ביותר בעולם, בו נמצאים למעלה מ-50 מינים של בעלי חיים ארקטיים. בפארק יש שבילי הליכה נוחים מעץ ומבקריו יכולים לצפות בדובי קוטב, זאבים, שועלים, איילים ועוד.

מלון קרח, לפלנד. ShutterStock
20 מיליון טונות של שלג וכ-30 חדרים וסוויטות. מלון הקרח/ShutterStock

כי אפשר לבקר במלון שעשוי מקרח

איך אפשר לבקר בממלכת הקרח בלי לראות מקרוב את מה שנחשב לאחד ממבני הקרח המרשימים בעולם - מלון הקרח הסמוך לעיר ספארטיקה שבצפון-מערב לפלנד. מדי שנה הלאפים בונים את המלון מחדש בעזרת כ-350 טונות של קרח ו-20 מיליון טונות של שלג, ובו כ-30 חדרים וסוויטות, מסעדות, ברים, כנסייה והוא מעוטר בפסלי קרח יפהפיים, חדרים מעוטרים ומסדרונות קשתיים שמעניקים תחושה של איגלו. לא מעט זוגות מתחתנים באחד מאולמות המלון, ובסמוך לו יש אתר סקי פופולרי. בחורף 2018/19 המלון ייבנה בפעם ה-18 ברציפות, והתפוסה, כמדי שנה, תהיה מלאה.

טיול מאורגן ללפלנד - פגסוס

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, ארווין פלר בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully