וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גבעות שוקולד" וחופים מטריפים: ארץ האיים שתדהים אתכם

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, וואלה! NEWS בשיתוף פגסוס

16.10.2018 / 8:00

יערות גשם שמכסים הרי הגעש ונעצרים בחופים קסומים, הם רק ההתחלה של הארכיפלג עוצר הנשימה שאתם מכירים בתור מדינת הפיליפינים. הכירו את המדינה המפתיעה והמיוחדת שהופכת בשנים האחרונות לאחד מיעדי התיירות הפופולריים במזרח

האי פלאוואן, הפיליפינים. ShutterStock
מסע עוצמתי שנע בין טבע מהמם ביופיו לתרבות עשירה ומגוונת מאוד. האי פלאוואן בפיליפינים/ShutterStock

כשמגלה הארצות הנודע פרדיננג מגלן הניח את כף רגלו באי הומונהון במרץ 1521, הוא היה האירופאי הראשון שעמד על ספו של אחד המקומות הכי יפים על פני כדור הארץ. ארכיפלג עצום שמונה יותר מ-7,400 איים שהם חלק מטבעת האש הגעשית של שמקיפה את האוקיאנוס השקט. איים אלה הם גם המקום שהו הסתיים המסע שלו להקפת כדור הארץ. קרב שנוהל באופן כושל הביא למותו כחודש אחר כך באחד האיים, אבל הייתה זו תחילת עידן הכיבוש הספרדי של האזור. השם שניתן לארכיפלג הוא הפיליפינים, על שם פיליפ השני, מלך ספרד באותם ימים.

הפיליפינים, שבמערב האוקיינוס השקט וסמוך לקו המשווה, היא אחת המדינות שטיול בהן הוא למעשה מסע עוצמתי שנע בין טבע מהמם ביופיו לתרבות עשירה ומגוונת מאוד. מסע לעולם אחר ממה שהעין שלנו רגילה לו. יש בה יותר מ-170 שפות מדוברות שונות בניבים שונים שהמקומיים מקפידים עליהם, הם מאוהבים בחידושים טכנולוגיים מהעולם ובספורט אמריקאי דוגמת כדורסל מה-NBA, בפיליפינים מגדלים ומייצאים יותר אגוזי קוקוס מכל מדינה בעולם, זו המדינה היחידה באסיה שרוב אוכלוסייתה נוצרית, הם אחד העמים הגדולים בתבל עם למעלה מ-100 מיליון פיליפינים וכל אלה חיים בצלם של תופעות טבע עוצמתיות - מהתפרצויות געשיות ועד חופים אקזוטיים ושקטים.

שלווה אירופית בלב כרך אסייאתי סואן

מנילה, בירת הפיליפינים, היא אחת הערים המסעירות בעולם. היא בנויה על לשון יבשה שמצדה המערבי מפרץ מנילה ומצדה המזרחי אגם ענקי והעבודה שהעיר החליפה ידיים במשך מאות שנים בין כובשים שונים שהותירו בה את חותמם, הופכת אותה למגוונת מאוד מבחינה אדריכלית ולעיר עולם. יותר מ-22 מיליון תושבים בכרך הסואן, שבמרכזה, על גדת נהר פסיג נמצאת העיר העתיקה אינטרמורוס, שבעבר הייתה מקום מושב נציג הכתר הספרדי. מבצר סנטיאגו, כנסיית סן אוגוסטין הבארוקית והקתדרלה העירונית המהווים שרידים מרשימים מהתקופה הקולוניאלית הם שניים מהאתרים שיחברו אתכם לעבר ממנו התפתחה העיר. כיף לטייל בה באופניים או ברגל ולעבור בין החצרות, הגנים והכיכרות של הארמונות והמבנים השונים שנותנים תחושה כאילו אתם בכפר אירופאי ולא במזרח הרחוק.

מנילה בירת הפיליפינים. ShutterStock
עיר עולם שמשלבת בין מזרח למערב. מנילה/ShutterStock

מחוץ לאינטרמורוס כדאי ללכת על טיילת החוף שמספקת מבט יפה על קו הרקיע של העיר מחד ועל המפרץ מאידך. דרומית לאינטרמורוס תיהנו ממרחביו המוריקים של פארק ריזל על שמו של חוסה ריזל, גיבור המאבק בכיבוש הספרדי, אשר הוצא להורג במקום זה. בצד המזרחי של פארק ריזל נמצא המוזיאון הלאומי לאומנות ומומלץ לבקר בו לא רק הציורים והפסלים היפהפיים אלא גם בזכות המבנה המרשים והמעוטר מבחינה פנימית וחיצונית.

טיול מאורגן לפיליפינים - אתר פגסוס

כיאה לעיר ענקית, השווקים במנילה עצומים. העיר זרועה קניונים ומרכזי קניות ואוכל הרחוב שבה ייחודי מכיוון שמדובר בעיר קוסמופולטית. נסו ותיהנו מהאלו-האלו, משקה גרניטה שמשלב חלב, שעועית מתוקה, פירות וריבה, חובבי המתוק ייהנו מאנסיימאדה, מאפה גבינה מתוק שהספרדי השאירו אחריהם.

הר געש קטן בתוך לוע של הר געש גדול

מנילה היא בסיס יציאה מושלם לכמה מאתרי הטבע והכפרים שבאי לוזון, הגדול והמאוכלס באיי המדינה. דרומית למנילה נמצא אגם טאאל (TAAL) המרהיב והייחודי - לועו של הר הגעש היא אגם, ובאגם יש אי געשי שבתוכו עוד אגם. המראה עוצר נשימה, גם כשמביטים אל תוך ההר וגם כשמביטים על מורדותיו וסביבתו. עליתם עד למעלה? קחו את הזמן כדי להתפעל ממראה העיניים. בעיר טאגאיטאי שלרגלי ההר יש לא מעט מועדוני ספא נעימים ומסעדות מצוינות ומומלץ לבלות בה לילה של פינוקים. בעלי משפחות ייהנו מ-Picnic Grove שבו מתקני שעשועים, אומגות, טיולי סוסים והכול כמובן כשההר מלא ההוד נראה מכל זווית.

הר געש במרכז אגם טאאל, הפיליפינים. ShutterStock
אגם טאאל נמצא בלועו של הר הגעש ובו הר געש נוסף/ShutterStock

בנסיעה מזרחה לכיוון העיר סנטה קרוז תראו מצד שמאל את אגם הלגונה הענקי שלאחד מחופיו שוכנת מנילה ומצד ימין שרשרת הרי געש. הנסיעה הזאת תסתיים באחד המקומות הכי מתוירים ויפים בפיליפינים - מפלי פגסנחאן. אזור זה נודע כאחד מאתרי הצילום של הסרט "אפוקליפסה עכשיו" ותהיו בטוחים שלא תצאו ממנו יבשים. שיט בסירות צרות וארוכות במעלה הזרם הפתלתל עד למפלים יספק חוויה מהנה וקצת אקשן בטיול, הסולידיים יותר ישמחו לתצפת על המפלים היפים מלמעלה.

נסיעה צפונה ממנילה, אל קצהו של האי לוזון, תחשוף בפניכם את האזורים הכפריים של הפיליפינים. באזור העיירה בנאווה (banaue) באה לידי ביטוי החקלאות הכפרית במקום בצורת טרסות עצומות שבהן מגדלים אורז. הטרסות הוקמו במורדות ההרים לפני כ-2,000 שנים והם זכו להכרה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

טרסות אורז בצפון האי לוזון, הפיליפינים. ShutterStock
טרסות האורז בצפון האי לוזון/ShutterStock

חופשה טרופית כמו בסרטים

אחד המקומות שאתם פשוט חייבים להגיע אליהם, הוא האי פלאוואן (Palawan), כי הרי כבר הגעתם לפיליפינים אז מהי עוד טיסת פנים או שיט במעבורת כדי להגיע למקום מדהים שכזה. מדובר באי צר וארך הנמצא דרומית למנילה, והוא אולי היהלום שבכתר הארכיפלג, לפחות כשמדובר באיים הגדולים והמרכזיים. מדובר באי שכולו פרסומת לחופשה טרופית, ההיא שאתם רואים בסרטים עם חופים לבנים, מעיינות צלולים, יערות ירוקים-ירוקים ושלווה מרגיעה. מומלץ לעשות שיט בין המפרצים והאיים השונים, ודי בשנורקל כדי ליהנות מהעולם התת מימי.

זה המקום גם לשיט קיאקים, סקי מים, צלילה ולעתים גלישה. לפאלאוואן חופים אין סופיים ובמרכזו שרשרת הרים היוצרים נוף דרמטי ובהם אלפי מערות נטיפים ומצוקים. אחת האטרקציות הכי כיפיות ומעניינות נמצאת כ-50 קילומטרים צופית לעיר פורטו פרינססה בפארק Puerto Princesa Subterranean River . שם תיכנסו לסירה ותשוטו על נהר תת קרקעי הזורם אל הים, כשמסביבכם נטיפים יפים. שלושה קילומטרים של חוויה שלא עוברים כל יום.

גבעות השוקולד, האי בוהול, הפיליפינים. ShutterStock
גבעות השוקולד באי בוהול/ShutterStock

גבעות שוקולד עד האופק

דרומית לאי לוזון ומזרחית לאי פאלאוואן נמצא האי בוהול (Bohol), אי יחסית קטן ליתר האיים המרכזיים והוא ממוקם בלב הארכיפלג. ולמה להפליג עד אליו? בבוהול נמצאת תופעת טבע מיוחדת - "גבעות שוקולד", אותן גבעות עגולות וחומות במרכז האי, אשר נדמות למשקיף עליהן כאילו הוא רואה שוקולד עד האופק. יש יותר מ-1,2000 גבעות שכאלה, עגולו, חלקות וחומות, וזאת משום שהעשב עליהן מתייבש בעונה החמה וצובע אותן בצבע שוקולדי. אחד המאכלים המקומיים שמשמש מחווה לגבעות אלה הוא נשיקות הבוטנים (Peanut Kisses) שאפשר למצוא בכל חנות מכולת. אם אתם מחובבי המתוקים, כדאי לכם גם לנסות את הקלאמאי (Calamay) שהוא ממרח מקומי העשוי סוכר, חלב קוקוס ואורז.

טיול באי בוהול הוא הזדמנות להתוודע למגוון בעלי החיים שבאיים. בחצי האי אנדה תוכלו לצאת לשיט אל להקות הדולפינים הגדולות שחיות סמוך לחופים, ובפארק הלאומי Rajah Sikatuna תוכלו לצפות בקופי טרסייר הקטנטנים, ציפורים ולטאות.

בשנים האחרונות הפכו הפיליפינים ליעד תיירותי נחשק במזרח. יערות הגשם שמכסים את הרי הגעש נעצרים בחופים קסומים, והשילוב בין הקולוניאליזם האירופאי, המחוזות הכפריים והערים הגדולות והמתקדמות, הופך את המדינה הזו למפתיעה, מרגשת ומיוחדת.

פגסוס טיולים מאורגנים

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, וואלה! NEWS בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully