וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נוסעים גונבים מהתיקים שלכם במטוס מבלי שתרגישו

14.10.2018 / 9:01

זה קורה ויותר ויותר: כנופיות גנבים בשחקים בוזזות פריטים יקרי ערך מתיקי היד של נוסעים באופן מתוחכם. כיצד פועלת השיטה ואיך תוכלו להימנע מכך?

נוסעת ישנה טיסה. ShutterStock
הגנבים מנצלים את העובדה שהנוסעים ישנים, ומחפשים בתיקים שלהם/ShutterStock

בעבור טסים רבים, הדבר האחרון שמטריד את מחשבתם הוא הימצאות גנבים בטיסה שלהם. אבל מסתבר שהתופעה קיימת, וישנן אף כנופיות שזו התמחותן - גניבת תכשיטים, כרטיסי אשראי ושאר פריטים בעלי ערך מתיקי היד שמאוחסנים מעל לראשי הנוסעים.

ה-Mirror מדווח כי תקרית שהתרחשה לאחרונה, מעידה על כך שכדאי להתחיל ולהשגיח על מה שקורה סביבכם בזמן הטיסה. בתקרית זו, הוזעקה לאחרונה משטרת הונג קונג לנמל התעופה במדינה, כדי לעלות על מטוס של חברת South Africa Airways שזה עתה נחת. הסיבה: נוסעים שהתלוננו על גניבות מתיקי היד שלהם, בעודם שקועים בשינה.

דובר חברת התעופה אישר כי לשני נוסעים נגנבו חפצים בזמן טיסת הלילה מיוהנסבורג להונג קונג. "באחת התלונות תוארה התנהגות מחשידה של כמה נוסעים, שפתחו כמה וכמה מתאי האחסון, בעוד שאר הנוסעים ישנים", נמסר מחברת התעופה.
כאמור, עם הנחיתה של טיסת SA286, ערכו השוטרים חיפוש במטוס. הם חיפשו בכליהם של החשודים אך לא מצאו דבר. למרבה המזל, הפריטים אכן נמצאו, על ידי צוות הניקיון של המטוס. הם הוחזרו לבעליהם, אך המקרה עורר שוב את נושא הגניבות במטוס. כך למשל, בשנת 2016, דיווחו שלטונות הונג קונג על כך שבמשך תשעה חודשים, פעלו כנופיות מסוג זה במטוסים שהמריאו למדינה מדרום אפריקה, וגנבו פריטים בסך כולל של למעלה ממיליון וחצי שקלים.

טיסה קבינה נוסעים מטוס כבודה מזוודה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
לגנוב מהתא שמעל המושב? ישנן כנופיות שזו התמחותן/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

המעקב מתחיל עוד לפני הטיסה

עוד נמסר, כי לעתים קרובות הגנבים עוקבים בקפדנות אחר טרפם, עוד בנמל התעופה, לפני הטיסה, ולאחר מכן, במטוס, הם ממקמים את תיקיהם בצמוד לתיק היד של קורבנותיהם.
בזמן הטיסה, לאחר שמגשי ארוחת הערב מפונים והאורות מתעמעמים, הם שולפים את תיקי הקורבנות ובוזזים אותם במושב שלהם או בתא השירותים.

במקרה אחד, התלונן נוסע כי גנבים שלפו מתיקו 3,000 דולר במזומן, והניחו במקומם צרור של 76 שטרות של דולר אחד. לצערו, הוא גילה זאת רק לאחר שירד מהמטוס. במקרה אחר, שהתרחש בשנת 2016, הנוסע וורן ביקר סיפר כי שכנו למושב התריע בפניו כי נוסע אחר לקח את תיקו ונכנס עמו לתא השירותים. "כאשר בדקתי את תיקי, שהיה נעול ליתר ביטחון, גיליתי שהמנעול נשבר, ותכולת התיק - 2,000 דולר במזומן ותכשיטים יקרי ערך - נגנבה ממני", הוא סיפר.

"גם אם איננו יכולים לאתר או לעצור את החשודים בגניבות, יש סיכוי גבוה לאתר את הפריטים הגנובים במהלך הטיסה, בעודם חבויים בשירותים או במעברים בין המושבים. הגנבים יודעים כי באופן זה הם לא ייחשפו אם הגניבה תתגלה", אומרת חוקרת המשטרה וונג האו-סואן מהונג קונג. "אם זאת, הסיכוי יורד משמעותית אם הנוסע לא מדווח על המקרה", היא מוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully