וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה ב-150 דולר: מלון הבוטיק החדש של חיפה

5.10.2018 / 8:03

למצבת בתי המלון במושבה הגרמנית בעיר, הצטרף אתמול (ה') מלון בוטיק חדש בן 40 חדרים בשם "שומאכר", שבו הושקעו כ-34 מיליון שקלים בשיפוץ מבנה טמפלרי עתיק. המחירים: בין 150 ל-350 דולר לתקופת ההרצה

מלון שומאכר בחיפה. איתי סיקולסקי, מערכת וואלה! NEWS
ישן לצד חדש. מלון שומאכר בחיפה/מערכת וואלה! NEWS, איתי סיקולסקי

במושבה הגרמנית שבחיפה נחנך אתמול (חמישי) מלון בוטיק חדש - מלון "שומאכר" בן 40 חדרים, אשר הוקם במבנה טמפלרי המשלב אלמנטים ארכיטקטוניים מקומיים ואירופיים.

בעיריית חיפה אומרים כי המבנה ההיסטורי שומר באופן קפדני על פי הנחיות המחלקה לשימור בעירייה. בחלק הזה יש 6 סוויטות גדולות, והוא חובר לבניין חדש ומודרני בן 6 קומות שהוקם בחלקו האחורי של המלון, ובו שאר 34 החדרים. סך השטחים הבנויים כ-2,000 מ"ר על שטח של כ-1.1 דונם.
בנוסף, בחזית הפרויקט הוקמה מבואה ייחודית המשמשת כגן פתוח, בסמוך לחורשת האקליפטוסים המפותחת בימים אלה על ידי העירייה. זה שטח ציבורי-פרטי שאמנם יסגר בלילות, אבל לציבור מובטח כי בימים יהיה פתוח לבאים בשעריו, תרתי משמע.

המלון הוקם על ידי היזם דוד בארי, בשותפות עם "ארומה ישראל" בהשקעה שהם אומדים בכ-34 מיליון שקלים. החזון של השותפות הזו הוא לשקף במלון את "הרוח החיפאית" הן ביצירות האמנות המוצגות בו, והן בשירותים שיינתנו בו על ידי סגל של 15 נשים וגברים חיפאים, בהם יהודים וערבים, צעירים ומבוגרים. יש בהם גם סטודנטים, בטכניון ובויצ"ו שהבניין שלו כמה צעדים מהמלון. "צוות סופר-איכותי, אינטיליגנטי מאד", אומרים הבעלים. במבנה ההיסטורי יש חלל ארוחת בוקר המובטחת אף היא לעמוד בסטנדרט האיכות הקפדני. הבשורה על הגג היא בר הצפוי להפתח בקיץ 2019. מובטח גם חדר כושר שייפתח בהמשך וחדר ישיבות לעד 20 איש.

המלון תוכנן ע"י משרד האדריכלים דגן מושלי שדאגו לשימור הבניין ההיסטורי וסביבתו תוך שילוב חזית מודרנית בבניין החדש. עיצוב הפנים הופקד בידי מלכא אדריכלים ואדריכלות הנוף ע"י דוד אלחתי. לדברי האדריכלים, "קומפלקס המבנים יצר אייקון עירוני המשלב אדריכלות היסטורית עם עיצוב עכשווי". כ-12 שנים לקח להקים את המלון הזה, כ-9 מהן לרכישת הזכויות בקרקע וההליכים הסטטוטוריים שנדרשו כדי לאחד את השטחים ולאשר את השימור והבנייה החדשה.

מלון שומאכר בחיפה. איתי סיקולסקי, מערכת וואלה! NEWS
המבנה ההיסטורי שומר באופן קפדני. מלון שומאכר/מערכת וואלה! NEWS, איתי סיקולסקי
מלון שומאכר בחיפה. איתי סיקולסקי, מערכת וואלה! NEWS
כל האמנות בחדרי המלון היא של אמנים מקומיים/מערכת וואלה! NEWS, איתי סיקולסקי

פריחה מלונאית בחיפה

"אחד האלמנטים הייחודיים הממתינים לאורחי שומאכר הוא האמנות סביב", אומר מנכ"ל המלון, אילן שטרום. "כל הלובי מעוטר וכל האמנות בחדרים היא של אמנים מקומיים, ובשלב הזה 85% מהיצירות הוזמנו במיוחד עבור המלון. כל הגב האחורי של הקבלה הוא חריטת עץ של מפת חיפה, שתשרת את האורחים לגבי אטרקציות בעיר", הוא מוסיף.

במרחק הליכה יוכלו האורחים ליהנות ממסעדות ובתי הקפה של שדרות בן גוריון במושבה הגרמנית, והמיקום נגיש מאד לתחבורה ציבורית, מטרונית, אוטובוסים ורכבת. לרומנטיקנים החוצים את הימים באניות, גם מסוף הנוסעים של נמל חיפה נמצא במרחק הליכה.

המחירים לתקופת ההרצה מתחילים בשווה הערך השקלי של כ-150 דולר לחדר ועד 350 דולר לסוויטה בבניין ההיסטורי, "תלוי בתקופה, תלוי בביקושים", אומרים במלון, ולאחר מכן המחירים צפויים לעלות בכ-20%. אורח משלם ראשון צפוי להיכנס בתחילת נובמבר.

הקמת המלון מהווה חוליה נוספת בשרשרת של עשרות בתי המלון, ההוסטלים והאכסניות המוקמים בשנים האחרונות בעיר, בהם 7 בתי מלון שהוקמו בשנים האחרונות במושבה הגרמנית ובעיר התחתית, כחלק מתהליך התחדשות שאותו מקדמת העירייה באזור בשנים האחרונות. בין אלה מלונות: "קולוני חיפה", גולדן קראון, טמפלרס, "דיאנה", "1926", "פורט אין" ו"מאריס". ראש העיר יונה יהב מקדם את המגמה הזו באופן אישי וב-2013 אף זכה על כך באות יקיר המלונאות של התאחדות המלונות בישראל. הוא הצליח לשכנע את המלונאים לבנות או לשקם מבנים קיימים בתוך העיר במקום על חוף הים, ומעודד פריסה ברחבי העיר גם מלונות קטנים וייחודיים.

בחיפה צפויים לקום בקרוב גם שניים-שלושה מלונות בסדר גודל בינוני, אבל היזם דוד בארי ממשיך להאמין בסוגה הזו של קטנים ואיכותיים: "מלון שומאכר מצטרף למגמה עולמית ברורה של העדפה למלונות קונספט קטנים ומעוצבים הממוקמים במרכזי הערים", הוא אומר ומסביר, "יתרונם של מלונות אלה טמון ברמות הנגישות והשירות הגבוהות המוענקות באווירה אישית וחווית אירוח ייחודית".

מלון שומאכר בחיפה. איתי סיקולסקי, מערכת וואלה! NEWS
בחזית הפרויקט הוקמה מבואה ייחודית המשמשת כגן פתוח/מערכת וואלה! NEWS, איתי סיקולסקי
  • עוד באותו נושא:
  • מלון
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully