וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליש מהנוסעים יתעכבו במטוס בוער כדי לקחת את המזוודות

8.10.2018 / 5:35

סקר חדש מראה כי 35% מהנוסעים מודים שאם ייאלצו לפנות את המטוס במצב חירום - הם יעשו מאמצים לאתר ולקחת את המטען האישי שלהם, גם אם צוות הטיסה הורה בפירוש לא לעשות זאת. ומה איתכם - תפנו את המטוס או תקחו את הכבודה שלכם?

צילום מסך

בווידאו: צפו בדיילת מקריאה הוראות בטיחות לפני המראה במטוס ריק

דיילי אוויר ומומחי תעופה מפצירים שוב ושוב בנוסעים להשאיר את המטען האישי שלהם במטוס במקרה של מצב חירום. הסיבה לכך היא שכאשר יש צורך לפנות את המטוס במהרה, למשל במקרה של שריפה, אנשים שמתעכבים בפינוי המושבים כדי לקחת תיקים או כאלה שנושאים איתם תיקים שמקשים עליהם ועל אחרים את המעבר אל עבר יציאת החירום - מסכנים לא רק את עצמם, אלא גם נוסעים אחרים. בנוסף, מלבד אלמנט הזמן הקריטי, תיקים ומזוודות עלולים גם לקרוע את מגלשות החירום ובכל לסכן עוד יותר נוסעים שטרם התפנו מהמטוס.

המקרה עלה לכותרות לאחרונה לאחר שבחודש אוגוסט האחרון התרסקה טיסה של חברת אירו-מקסיקו בעת המראה מדוראנגו למקסיקו סיטי. רוח חזקה הביאה לפגיעה של כנף המטוס בקרקע ולניתוקם של שני מנועים, והמטוס התרסק על הקרקע מגובה של כמה מאות מטרים והחל לעלות באש. 103 הנוסעים ששהו על המטוס הבוער התפנו ממנו בנוהל חירום, אולם חקירת המקרה וצילומים של המקרה הראו כי למרות סכנת החיים המיידית - נוסעים רבים התעכבו בעת הפינוי בניסיון לאתר את חפציהם האישיים ולקחת אותם איתם, בניגוד מוחלט להוראות הבטיחות.

סקר חדש מראה כי התמונות ממקסיקו אינן מעידות על מקרה חד פעמי. למעשה, לא פחות מ-35% מהנוסעים מודים שאם ייקלעו למצב חירום וייאלצו לפנות את המטוס - הם בכל מקרה יעשו מאמצים לאתר ולקחת עמם החוצה את המטען האישי שלהם, גם אם צוות הטיסה הדגיש שהם לא אמורים לעשות את זה. על פי הפרוטוקולים של חברות התעופה, בעת מצב חירום במטוס יש לצוות הטיסה דקה וחצי בלבד כדי לפנות את כל הנוסעים מהמטוס ללא פגע. במצב חירום אמיתי, עיכוב קצר בשביל לאתר ולאסוף תיק יכול לעשות את ההבדל בין חיים ומוות.

צפו בפינוי החירום של אירו-מקסיקו, שהתעכב בגלל הנוסעים

האם להטיל קנסות על נוסעים שמעכבים פינוי?

הסקר האחרון בנושא, שנערך על ידי חברת קומרס הבריטית עבור החברה האווירונאוטית המלכותית של בריטניה (RAeS), גילה כי במקרה של מצב חירום עם איום מיידי 61% מהנוסעים לא מתכוונים לקחת איתם שום דבר למעט מה שיש להם בכיסים. 23% אמרו כי היו לוקחים איתם חפצי ערך שנמצאים בהישג יד, ו-6% היו טורחים ולוקחים איתם את כל חפצי הערך שהעלו עימם למטוס. במקרה של מצב חירום שלא כולל איום מידי, 75% מהנשאלים בסקר אמרו שהם היו לוקחים איתם לפחות חלק מהחפצים שאיתם.

לפני שנתיים פרצה אש במטוס בנמל התעופה שיקגו או'הייר (O'Hare), והנוסעים ששהו עליו פונו ממנו בנוהל חירום. חקירה של המקרה העלתה כי נוסעים רבים עיכבו את הפינוי כדי למצוא את התיקים שלהם, ובעקבות כך הודיעה הוועדה הלאומית לבטיחות בדרכים בארצות הברית כי היא תומכת בהטלת קנסות על נוסעים שלקחו איתם מטען במקרה של פינוי חירום. בינתיים, בעקבות הסקר, המליצה החברה האווירונאוטית המלכותית לבחון את האפשרות לנעול את תאי המטען שבתא הנוסעים לפני המראות ונחיתות. בכך, מקווים בחברה, אולי לא יאפשר בעתיד עיכוב של פינוי על ידי נוסעים שמעדיפים את החפצים האישיים שלהם - על פני בטיחותם שלהם ושל נוסעים אחרים.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully