וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבע סיבות שיהפכו את ניו זילנד לטיול הבא שלכם

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, וואלה! NEWS בשיתוף פגסוס

14.10.2018 / 8:35

ניו זילנד לוקחת את איתני הטבע ומייצרת מהם אדרנלין. הנה כמה מקומות מופלאים שבהם תוכלו לחוות אטרקציות לא שגרתיות שיחברו אתכם לנופים הקסומים ולמגוון העצום של בעלי החיים המיוחדים

צניחה חופשית מעל אגם טאופו, ניו זילנד. ShutterStock
צניחה חופשית מעל אגם טאופו באי הצפוני של ניו זילנד/ShutterStock

באחד מימי אוגוסט 2018 עלתה ג'ולי גנטר על האופניים שלה ודיוושה אל בית החולים כדי ללדת את בנה הבכור. האקט הזה זכה לפרסום עולמי משום שגברת גנטר בת ה-38 היא השרה לענייני נשים של ניו זילנד ומשמשת גם כסגנית שר התחבורה בממשלה. "זהו זה, אחלו לנו בהצלחה", היא כתבה על נסיעתה באופניים החשמליים. "בן זוגי ואני החלטנו לדווש מאחר שלא היה מספיק מקום במכונית עבור הצוות המסייע, אבל זה גם גרם לי להיות במצב הרוח הטוב ביותר!".

ניו זילנד היא מדינה מיוחדת, גם מבחינת תופעות הטבע שבה וגם מבחינת הטבע האנושי שבה. היא פשוט שונה. העבודה שהיא נמצאת בקצה הדרומי של כדור הארץ, הפכה אותה לייחודית. יש בה מגוון עצום של תופעות טבע ובעלי חיים והאנשים שבה הפכו אותה לארץ הרפתקאות שמשלבות את הטבע בספורט אקסטרים. מבאנג'י וצניחה חופשית, דרך טיסה בכדורים פורחים ושיט בסירת מרוץ בנהרות ועד טיפוס הרים והליכה על קרחונים. ניו זילנד לוקחת את איתני הטבע ומייצרת מהם אדרנלין. הנה כמה מקומות מופלאים שבהם תוכלו לחוות אטרקציות לא שגרתיות, נתחיל באי הצפוני ונרד לאי הדרומי.

טיולים מאורגנים לניו זילנד עם פגסוס

מפרץ האיים בצפון ניו זילנד. ShutterStock
מקום מושלם לטיולי יאכטות או קיאקים. מפרץ האיים/ShutterStock

האי הצפוני

מפרץ האיים

The Bay of Islands בפי המקומיים הוא אזור בקצה הצפוני של האי הצפוני, כשלוש שעות נסיעה צפונית לעיר אוקלנד. זהו האזור הראשון שבו התיישבו אירופאים בניו זילנד ויש בו לא מעט אתרים היסטוריים הקשורים להתיישבות האירופאית, כשהבולטים שבהם הם קמפ האוס, בית העץ העתיק ביותר שעדיין עומד על תלו ובית אבן שנבנה באפריל 1832 ונחשב לעתיק ביותר שעדיין קיים במדינה.

האטרקציה: אזור זה נהנה ממיקרו אקלים שיוצר תבנית נוף ייחיודית הכוללת גבעות ירוקות, יערות וחופים עם חולות לבנים ודיונות גדולות. מפרץ האיים מושלם לשיט יאכטות או קיאקים והחוויה העיקרית שמושכת אליה רבים מהמטיילים היא שחייה בטבע עם דולפינים.

מערת תולעים הזוהרות

כשעתיים דרומית לאוקלנד, נמצאות מערות וואיטומו ואם אתם רוצים לדמיין איך זה לרחף בגלקסיית שביל החלב, אז זה אולי הדבר הכי קרוב לזה שתחוו. זאת בזכות אלפי תולעים מסוג Arachnocampa Luminosa שזוהרות בחשכה.

האטרקציה: שיט במערה כשסביכם זוהרות התולעים. אחרי הביקור בעולם השקט והמנצנץ תוכלו לעשות בפארק כל ספורט אתגרי שתוכלו לחשוב עליו: שיט אבובים, סנפלינג, טיפוס בנקיקים או אומגה מעל היער.

הר טונגרירו

דרומית לאגם טאופו הענק נמצא פארק לאומי שבו כש-12 חרוטים געשיים שמרכיבים את הר טונגרירו הנישא לגובה של 1,978 מטר. התפרצותו האחרונה הייתה בשנת 2012 לאחר שהיה רדום במשך יותר ממאה שנה. בשנת 1990 הוא הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית.

האטרקציה: פה, בניגוד למקומות אחרים, פשוט הולכים בנוף מרהיב שמשתנה באופן קיצוני. את היערות יחליפו נופים מדבריים ואגמים געשיים. המסלול הפופולרי ביותר הוא טונגרירו קרוסינג שמהווה יום טיול. ב-20 הקילומטרים תעברו מתחת לפסגת "הלוע האדום", אחד החרוטים הגעשיים שבפארק, וליד אגם האזמרגד בעל הצבעים העזים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הר הגעש טונגרירו, ניו זילנד. ShutterStock
נוף משתנה ואגמים געשיים. הר טונגרירו/ShutterStock

האי הדרומי

קאיקורה

חצי אי קטן וירוק בצפון-מזרח האי הדרומי, שבולט אל תוך הים ובו עיירה קטנה וחביבה, עם מסעדות טובות של דגים ומאכלי ים, שמשמשת בסיס יציאה לסרט הטבע שלכם.

האטרקציה: עולים על ספינה ומתחברים לים. שיט לווייתנים, חופים מלאים בכלבי ים ופינגווינים, דולפינים שקופצים מעל הגלים, כרישים שמגיחים מהמעמקים, עופות ים רבים - מגרש משחקים שלם מעל ומתחת לפני הים.

זנב לוויתן סמוך לעיר קאיקורה, ניו זילנד. ShutterStock
זנב לווייתן ליד קאיקורה/ShutterStock

קווינסטאון

ההגדרה היבשה היא שקווינסטאון בנויה סביב מפרץ קטן באגם וואקטיפו ומוקפת בהרים עצומים. מי שהיה שם יודע שמדובר בעיר שמקימיה כנראה היו אנשים עם טעם טוב במיוחד, כי היא נמצאת במקום שהמילה "ציורי" חוטאת ליופיו. מי האגם החולים, ההרים המיוערים אשר פסגתם מלבינה בחורף - כל אלה יוצרים מקום שהעין אינה שבעה מלראות.

האטרקציה: טוב, פה חובה לומר אטרקציות כי קווינסטאון היא בירת האקסטרים של ניו זילנד. כאן תוכלו לקפוץ באנג'י אל נהר, לרכוב על אופני שטח, להפליג במעלה הזרם ב-Shotover Jet, סירת מנוע עוצמתית שתוציא אתכם רטובים, לדאות במצנחי רחיפה ובחורף לגלוש במסלולי השלג הרבים.

גשר קווארו בסמוך לעיר קווינסטאון, ניו זילנד, ממנו קופצים קפיצת בנג'י. ShutterStock
אתר קפיצת באנג'י ליד קווינסטאון/ShutterStock

מילפורד סאונד

את הפיורד הזה אסור למי שמטייל בניו זילנד לפספס. ב-2008 הכתירו אותו מטיילי טריפ אדוויזר כאתר התיירות הכי מפורסם של ניו זילנד. זהו פיורד בדרום-מערב האי הדרומי, שאורכו כ-15 קילומטרים, עומקו כ-450 מטר וההרים מעל המים נישאים לגובה של 1,500 מטר. יש באזור מיני צמחים ייחודים ומושבות אלמוגים ולמרות התיירים הרבים שפוקדים אותו, הטבע במקום נראה בראשיתי.

האטרקציה: השיט לאורך הפיורד ועד לפתח האוקיאנוס הוא שיט בנוף קסום של צוקים גבוהים, פסגות מושלגות ומפלים שנשפכים מגובה רב אל הים. לשבת על הסיפון, לצלם, לצלם, לצלם ובעיקר להאמין שאתם בגן העדן היפה הזה.

מילפורד סאונד, ניו זילנד. ShutterStock
לשוט בגן עדן. מילפורד סאונד/ShutterStock

הקרחונים "פוקס" ו"פרנץ ג'וזף"

הצד המערבי של האי הדרומי, הוא בעל נופים דרמטיים שכוללים אגמים עמוקים והרים גבוהים ותלולים. אלה יצרו במשך מיליוני שנים קרחוני ענק יבשתיים ששני הבולטים והמתוירים בהם הם קרחון "פוקס" וקרחון "פרנץ ג'וזף".

האטרקציה: נועלים נעליים מיוחדות עם להבי ברזל, לוקחים תיק על הגב והולכים לאט ובטוח על הקרחונים שצבעם נע בין לבן בוהק לכחול עמוק, וכל זה כשסביב הרים מיוערים. אפשרות נוספת היא טיסת מסוק מעל האזור כולו.

בחסות: פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, וואלה! NEWS בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • ניו זילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully