וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בירושלים: סיורי הסליחות שמחכים לכם ברחבי הארץ

ליאת שומן

12.9.2018 / 14:14

סיורי הסליחות זה כבר מזמן לא לשוטט בסמטאות ירושלים ולסיים בכותל. מעכו שעל הים, דרך הכפר פקיעין עם בית הכנסת העתיק ועד בני ברק העירונית - סיורי הסליחות שמחכים לכם בימים הקרובים

סיור סליחות בית הכנסת פקיעין. אוצרות הגליל, מערכת וואלה! NEWS
סולחים גם בגליל. בית הכנסת העתיק של פקיעין/מערכת וואלה! NEWS, אוצרות הגליל

סיורי סליחות הפכו בשנים האחרונות לטרנד הלוהט של חודש אלול. רבים מצטרפים אל החוויה הלילית בין סמטאות ירושלים, מוקסמים מהקשר השורשי שלנו למקום ומנצלים את ההזדמנות להתחבר לרוחניות, לאווירה המיסטית ולתפילות הזועקות בבקשה להתחלה חדשה.

אך בניגוד לשנים הקודמות, השנה סיורי הסליחות עברו מתיחת פנים חגיגית וניתן ליהנות ממגוון רחב של אפשרויות, אטרקציות וסיורים מיוחדים ביעדים לא שגרתיים. הנה כמה מהם שתקיימים ממש בימים אלה.

צפת: סליחות לאור עששיות

מרכז 'אסנט' שבצפת מזמין אתכם לצאת לחוויה רוחנית ייחודית בעיר שכולה מסתורין, אומנות וקדושה. ההזדמנות שלכם לטייל בין הסמטאות הציוריות, להכיר את הסיפורים המיוחדים של העיר, לעבור בין בתי הכנסת השונים ולהאזין לקולות התפילה המגוונים השוכנים אחד ליד השני, ויוצרים יחד סימפוניה מושלמת. הסיורים מודרכים וניתן לבחור בין סיור סליחות לאור עששיות, סיור בתוספת של הרצאה על סודות התפילה, סיור עם מופע סליחות סוחף ועוד.

מתי: סיורי המשפחות יוצאים במגוון תאריכים החל מה-6 בספטמבר בין השעות 22:00-23:30.
עלות: מחיר סיור משפחות ללא תוספות 45 שקלים לאדם.
פרטים נוספים: באתר של מרכז 'אסנט'

פקיעין: הסיור המפתיע של השנה

יעד צפוני ולא שגרתי נוסף לסיורי סליחות הוא בכפר פקיעין שבגליל המערבי. הסיור הנו מיזם של "אוצרות הגליל" במטרה להכיר לכם את הכפר הקסום המשלב את ארבע הדתות - יהדות, נצרות, אסלאם והדת הדרוזית. במהלך הסיור הלילי המודרך, תסיירו עם עששיות ותבקרו במערה שבה התחבאו רבי שמעון בר יוחאי ובנו אלעזר, תכירו את מרגלית זינאתי, יהודייה שמעולם לא עזבה את פקיעין ותגיעו לביקור מרגש בבית הכנסת העתיק שבכפר.

מתי: 12 ו-16 בספטמבר בשעה 19:00. הסיורים נמשכים כשעתיים וחצי.
עלות: 60 שקלים למבוגר, 40 שקלים לילד.
פרטים נוספים: קיום הסיורים מותנה ב-30 משתתפים לפחות. להרשמה באתר.

בית הכנסת פקיעין. אורלי גינוסר, מערכת וואלה! NEWS
בית הכנסת בפקיעין/מערכת וואלה! NEWS, אורלי גינוסר

עכו: בין החומות לים

סיור סליחות ייחודי נוסף מתקיים בעיר עכו, ונערך על ידי מרכז סיור ולימוד גליל בשיתוף עם מיזם "אוצרות הגליל". הסיורים מודרכים, מומחזים ועוברים בנקודות המרכזיות בעיר העתיקה, ומשלבים בין ההיסטוריה המופלאה של העיר לבין הקדושה והסיפורים התנ"כיים. במהלך הסיור תפגשו דמויות מההיסטוריה של העיר ,כגון הרמח"ל ופיוטי סליחות בליווי נגן במוזיאון אסירי המחתרות. כמו כן יתקיים טקס תשליך ייחודי על שפת הים.

מתי: 12 ו-16 בספטמבר
עלות: מבוגר 75 שקלים לאדם.
ניתן לברר על תאריכים נוספים בטלפון.
פרטים נוספים: הסיור מותנה במינימום משתתפים. לפרטים והרשמה בטלפון 04-9918867 או במייל - misrad.mgm@gmail.com

בני ברק: להכיר את משמעות המילה "סליחה"

סיור שנמצא כחמש דקות נסיעה מתל אביב, בעיר ששונה ממנה בכל צורה אפשרית אך מיוחדת לא פחות. הזדמנות קסומה להכיר את בני ברק בשיאה, לצפות בהכנות של תושביה לחגים, להיחשף לזרמים השונים שבה ולמשמעות שלהם למילה "סליחה", לבקר בבתי הכנסת השונים, למנהגים ולתפילות של העדות השונות שבעיר.

מתי: במגוון תאריכים החל מה-6 בספטמבר בשעה 21:00.
עלות: 80 שקלים למשתתף.
פרטים נוספים: הסיור מיועד למבוגרים בלבד ויש להגיע בלבוש צנוע. לפרטים והרשמה באתר.

ירושלים: סיור סליחות במוזיאון המוזיקה

מוזיאון המוזיקה העברי השוכן בשכונת נחלת שבעה שבלב ירושלים, מזמין אתכם לסיור סליחות ייחודי ומוזיקלי במיוחד. הסיור כולל ביקור חוויתי בשבעת חללי המוזיאון, לאחר מכן התכנסות ל'שיח וסיפור נשמה' על מקורות החג ומשמעות המילה סליחה ולסיום, מופע מוזיקלי חי במתחם המוזאון המשלב כלי נגינה מיוחדים, שירים עתיקים וחדשים וכמובן פיוטי סליחות.

מתי: הסיורים יתקיימו 17-12 בספטמבר.
עלות: 70 שקלים לאדם.
פרטים נוספים: פעילות הסיור מותנית במספר נרשמים מינימלי. הזמנת סיורים בתיאום מראש בלבד בטלפון 02-5406505.

סיורי סליחות עצמאיים

במידה ותעדיפו לסייר באופן עצמאי, אפליקציית הטיולים WishTrip מעניקה מספר הצעות לטיולי סליחות ברחבי הארץ. למשל, אחד מהסיורים הינו סיור בשכונת נחלאות בירושלים - סיור העובר בין בתי הכנסת, בסמטאות הקסומות של השכונה ובשוק מחנה יהודה, כולל הסברים ותמונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully