וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושלמת: זה מה שאתם חייבים לראות בעיר הכי כיפית בעולם

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, וואלה! NEWS בשיתוף פגסוס

20.9.2018 / 7:34

4.8 מיליון תושבים, רובם חייכנים ונחמדים עד כדי התפעלות, יחד עם חופים מרהיבים ואטרקציות רבות, הופכים את סידני למקום אידיאלי לחופשה אורבנית, או כנקודת פתיחה וסיום לטיול ביבשת הכי קטנה. הנה חמשת הדברים שאתם חייבים לראות או לעשות בעיר הגדולה באוסטרליה

סידני, אוסטרליה. ShutterStock
"ידידותית, חמימה ועשירה - סידני היא יפהפייה שמאחוריה שובל של מחזרים"/ShutterStock

בכל העולם נהוג לחלק את העולם למערב ומזרח, אבל האוסטרלים מחלקים את העולם לצפון ודרום. והם הכי דרום שיש. דאון אנדר, יו נואו. לכן בכל דבר שבו אוסטרליה מובילה היא מיד מצמידה לו את התואר "הכי ___ בחצי הכדור הדרומי". אז כשאתר bestcities דירג את מלבורן במקום ה-38 מבין אלפי ערים בעולם הוא אוטומטית הפך את סידני לעיר הכי טובה בחצי הכדור הדרומי, כי זו דורגה במקום ה-25.

"ידידותית, חמימה ועשירה - סידני היא יפהפייה שמאחוריה שובל של מחזרים", נכתב בהסבר הקצר לבחירה. אפשר היה לומר על המשפט הזה שהוא מדויק, אבל כשעומדים על גשר הנמל המפורסם ומביטים על המפרץ הכחול והמחורץ שסביבו קו הרקיע המודרני של העיר והגבעות עליה היא בנויה ונשטפים בכחול וירוק ובניינים צבעוניים, יודעים שהמשפט הזה הוא אנדרסטייטמנט. סידני היא מדהימה, בכל פרמטר שתבחרו. עיר עולם מושלמת.

4.8 מיליון תושבים, רובם חייכנים ונחמדים עד כדי התפעלות, יחד עם חופים מרהיבים ואטרקציות רבות, הופכים את סידני וסביבותיה למקום אידיאלי לחופשה אורבנית או כנקודת פתיחה וסיום לטיול ביבשת הכי קטנה. למעשה, אם היא לא הייתה כל כך רחוקה היא הייתה מגנט תיירים אולטימטיבי, אבל דבר אחד ברור - מי שעשה את המסע עד אליה לא יתאכזב. ההפך. הוא יהיה חלק משובל ארוך של מחזרים.

הסמל הכי מפורסם: בית האופרה

האייקון האדריכלי הכי מפורסם בסידני ובאוסטרליה כולה וכנראה בית האופרה הכי מוכר בעולם, לפחות מבחינת המראה שלו. סגנון הבנייה האקספרסיוניסטי שנראה כסירות מפרש או קונכיות, הפך את המבנה בחצי האי ג'קסון לאתר תיירות ראשון במעלה, כיותר משבעה מיליון איש מבקרים בו מדי שנה.

ב-13 בספטמבר 1955 הוכרז על תחרות אדריכלית לבנייתו ומי שזכה הוא האדריכל הדני יורן אוטזון. בעיות שונות עיכבו את חניכתו והוא הושלם רק ב-1966. התברר שמבחינה אקוסטית מדובר באולם מוגבל וגם צורתו החיצונית עוררה ביקורת, אולם כיום, שנים אחרי, הוא מושלם מבחינתם של תושבי סידני מכל בחינה. יש בו אלף חדרים, חמישה אולמות מופעים, חמישה אולמות חזרה ועוד מסעדות וברים, שמרכיבים קומפלס תרבות ייחודי, וכדאי מאוד לערוך בו סיור מודרך מאחורי הקלעים ולקבל גישה לאזורים השמורים בדרך כלל לכוכבים גדולים. הסיורים כוללים ארוחת בוקר דשנה כך שמומלץ לפתוח את יום הטיול במקום.

בית האופרה, סידני, אוסטרליה. ShutterStock
אייקון עולמי. בית האופרה של סידני/ShutterStock

האתר שחובה לבקר בו: גשר הנמל

נכון שבית האופרה מפורסם בכל העולם, אבל הגשר מעל נמל סידני הוא הסמל החשוב ביותר מבחינת האתוס המקומי. נלך קצת אחורה: ב-1770 גילה קפטן ג'יימס קוק את מפרץ בוטאני שבדרום העיר ושמונה שנים אחר כך הוקמה במקום מושבת אסירים בריטית שהתפתחה עם השנים לסידני בזכות הבהלה לזהב במאה ה-19. המפרץ העצום הקשה על מאות אלפי האנשים את התנועה מהצד הצפוני לצד הדרומי של העיר וההפך והים יצר חיץ. במאמץ רב הוקם ב-1932 הגשר, שהיה עד 1967 למבנה הגדול בעיר ובעיקר סמל לרוח האוסטרלית שיודעת לגשר על פערים ולהתגבר על קשיים.

יש אפשרות לטפס על הגשר וללכת גם על הקשתות. קחו בחשבון שלא רק המאמץ אלא גם המראה של העיר והמפרץ יעצרו את נשימתכם. אגב, יש אפשרות גם לסיורי לילה בצלעות הפלדה של הגשר כך שאחרי החוויה תוכלו להמשיך לדאון טאון הצמוד ולהתמזג עם האוזיס על כמה כוסות בירה.

טיול מאורגן לאוסטרליה עם פגסוס

גשר נמל סידני. ShutterStock
מסמל את האתוס העירוני. גשר נמל סידני/ShutterStock

החוף הכי נכון: בונדאי ביץ'

האוסטרלים חיים את הים ויש להם אין-ספור חופשים מושלמים לגלישה, נופש וצלילה. סידני מתהדרת בלא מעט חופים כאלה כשהבולטים שבהם הם ברונטי ביץ' הרגוע, שמתאים למשפחות ויש בו בריכות טבעיות ומעשה ידי אדם, חוף קוג'י הגדול שמתאים גם לגלישה, חוף קלובלי שמתאים למי שלא אוהב חול משום שכולו רצועת בטון שנגמרת במים, בגורדונס ביי תוכלו לעשות שנורקלינג ומילק ביץ' יספק לכם מראה יפהפה של כל קו הרקיע העירוני.

אבל יש חוף אחד שזכה לתהילת עולם והפך לחוף מספר 1 בעיר: בונדיי ביץ'. השילוב בין הקרבה למרכז העיר, החול הרך, הצורה הקשתית ושפע המסעדות, הברים והמלונות בסביבה, הפכו אותו לפופולרי ביותר. אגב, גם בית חב"ד נמצא בקרבתו ולא מעט יהודים גרים בשכונה. אם אתם מעוניינים ביום ים בחוף הכי איני של סידני שבו תוכלו ליהנות מכל העולמות - ספורט ימי, רביצה ובילוי קולינרי - זה החוף שלכם.

טיול מאורגנים - אתר פגסוס

חוף בונדיי, סידני, אוסטרליה. ShutterStock
ה-חוף של סידני. בונדיי ביץ'/ShutterStock

האטרקציה שחובה לעשות: טיסה מעל העיר

דברים שרואים מכאן לא רואים משם, זה ידוע, אז תגיעו לשם בעזרת טיול במסוק. כן כן. כדי להתרשם מהיופי של סידני, להתפעם מגודלה של העיר ומלשונות הים שחורצות את בטנה, עליכם להכניס קצת אקשן לטיול ולרחף מעליה. טיסת מסוק שכזו תראה לכם את העיר כמו שמעטים רואים אותה ותצרוב בכם מראה שלא תשכחו.

המקום לבלות בו: סירקולר קיי

לב העיר הוא מקום מאוד ברור במקרה של סידני: הרציף המרכזי שבדאון טאון. זהו חלק מהרובע המסחרי של העיר, בו נמצאים גורדי השחקים ומגדל סידני המתנשא לגובה 300 מטרים ומשקיף על העיר מלמעלה. מהרציף תוכלו ללכת מערבה לבית האופרה, למוזיאון לאמנות אוסטרלית, לגשר הנמל, לדאון טאון ולעשות שופינג בחנויות שבאזור, או מזרחה, אל הגן הבוטני העצום והקסום. אם תלכו דרומה תגיעו למוזיאון סידני או למועדוני הלילה שבאזור. זה המקום לאכול, לשתות, לקנות ולבלות בו ולהרגיש את הקצב של סידני.

טיולים מאורגנים לחו"ל

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, וואלה! NEWS בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully