וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 מקומות שתראו בהם את המים הכחולים ביותר בתבל

19.8.2018 / 9:52

לפעמים כל מה שצריך כדי לנקות את עצמכם, את המחשבות ואת תלאות החיים - זה פשוט לבהות מול ים או אגם תכול שמרענן את הנפש והגוף. הנה 13 מקורות מים בעולם שפשוט עושים את זה. הכחול הגדול

ריזורט בדקה מלון גילי לאנקאנפושי האיים המלדיביים/Gili Lankanfushi

בווידאו: המלון במלדיביים, שמופיעים בכתבה, שנבחר לטוב בעולם

כחול. לאחד הצבעים הנפוצים ביותר על פני כדור הארץ, מגובה השמיים הבהירים ועד מעמקי הים הכהים - אין כל אזכור בכתבי ההיסטוריה העתיקים של האנושות. המילה כחול לא מופיעה בתנ"ך או בקוראן אפילו לא פעם אחת, אפילו לא לצד תיאורים של הים או השמיים, ואינה מופיעה בכתבים סינים, יוונים, הודים או איסלנדיים עתיקים. כבר יותר ממאה שנה חוקרים מנסים לברר את הסיבה לכך, והסברה היא שהעין האנושית הקדומה פשוט לא הבחינה באותו הכחול שאנחנו רואים היום ושמדובר בהתפתחות פיזיולוגית מאוחרת יחסית.

כמה בני מזל אנחנו, היום, שיכולים להסתכל על אגמים, אוקיינוסים, חופים ומפרצים בצבעים מרהיבים הנעים בין צבעי כחול עמוק ודרמטי עד טורקיז בהיר וחלומי - ולמצוא בהם שלווה ושקט פנימי. הנה 13 המקומות שבהם תמצאו את המים הכחולים ביותר בעולם, אלה שיגרמו לכם להודות על כל רגע שבו אתם יכולים לזהות את גווניו של הצבע הכחול.

אגרמני, יוון

קשה למצוא נקודה על האי היווני לפקדה (Lefkada) ממנה לא נשקף נוף מרהיב של מי הקריסטל הצלולים של הים היווני, השוכן בין הים התיכון והים האדריאטי. אבל מי החוף המרוחק של אגרמני (Egremni) שנמצא בצד המערבי של המדינה הם באמת משהו מיוחד. ההגעה אל ארגמני דורשת אמנם טיול תלול במורד מספר דיונות חול אבל העובדה הזו דווקא מסייעת לדלל את מספר המבקרים במקום. ברגע שמסתיימת הירידה אל החוף מתגלה החול הלבן שמכה בעין עם ניגוד מוחלט למים בצבע הטורקיז העז - ניגוד אידיאלי לבלות מולו יום מרגיע בשמש.

עוד באותו נושא

שכשוך אלוהי: הבריכות המדהימות בעולם שיצר הטבע

לכתבה המלאה

אגם המכתש, אורגון

מים כחולים עמוקים ממלאים את הקלדרה - לוע של הר הגעש שקרס והתמוטט - של הר מזאמה באורגון. קרייטר לייק (Crater Lake) שנמצא במרכז המדינה שבמערב ארצות הברית, הוא אחד מעשרת האגמים העמוקים ביותר בעולם והעמוק ביותר בארצות הברית כולה. עם קרקעית שמגיעה לעומק של כמעט 600 מטרים, אין פלא שהצבע הכחול הכהה שלו כה מהפנט ומסייע להפוך אותו לאחד האגמים היפים ביותר שאפשר למצוא ביבשת.

העובדה שאין אל האגם או ממנו כל זרמים או נהרות שעלולים היו להעכיר את המים שלו, הופכת אותם לצלולים כמעט לחלוטין, ואם אגם המכתש לאידיאלי עבור צוללנים אמיצים שיכולים להתמודד עם מים השלגים הקרים שזורמים אליו מההרים שמסביב.

קון סון, וייטנאם

צוקי גרניט מרהיבים תוחמים את המים הצלולים של קון סון (Con Son), אי וייטנאמי הידוע לפעמים גם בשם קון לון. מדובר באי המיושב היחיד מבין ארכיפלג 16 האיים הכמעט שומם של קו דאו, הוא גם הגדול יותר באזור וגם אחד האיים הסודיים ביותר על פני כדור הארץ.

במרחק של 110 קילומטרים מהחוף הדרום מזרחי של וייטנאם, החופים הבתוליים של קון סון הם בשורה של חול נוצץ בגוון זהב ומים כחולים שאי אפשר להוריד מהם את העיניים. למרות שזה קשה, כדאי להיות כאן כי כדי ליהנות מהנופים המרהיבים ביותר של ים הטורקיז הזה. מומלץ למבקרים לשים פעמיהם אל הלגונה המרוחקת של דאם טרי ביי - החוויה המפעימה מובטחת.

אגם חמשת הפרחים, פארק ג'יוג'איגואו, סין

מפלים מרהיבים ביופיים נופלים בנחת אל תוך האגמים הכחולים המבריקים של פארק ג'יוג'איגואו (Jiǔzhàigōu) אתר המורשת עולמית של אונסק"ו במחוז סיצ'ואן בסין. האטרקציה המפורסמת ביותר של הפארק, שנחשב לשמורה ביוספרית, היא ללא ספק אגם חמשת הפרחים.

המים הכחולים המדהימים של האגם הזה הם כל כך צלולים, עד שהם נראים כמו חלון עם נוף לתחתית, שם עצים שנפלו יוצרים תבנית דמויית תחרה על רצפת האגם. במים הדוממים והנקיים הללו משתקפים גם ההרים והעצים שמסביב והשמים שמעליהם - והתוצאה היא מראה שאי אפשר להגיד אותו במילים אחרות מאשר "בלתי נשכח".

מפרץ השטן, וירג'ין גורדה, איי הבתולה הבריטיים

לפעמים כדי לצפות בנופים היפים ביותר צריך להתאמץ, ובאמת נדרשת קצת עבודה כדי להגיע למפרץ השטן שנמצא באי וירג'ין גורדה (Virgin Gorda) שבאיי הבתולה הבריטיים. האזור לא הכי קל למעבר, ונדרש מאמץ מסוים כדי לעבור בין סלעי הגרניט הענקיים שמפוזרים מסביב, ושיוצרים ביניהם אינסוף בריכות רדודות.

אבל לאחר שמתגברים עליהם מתגלה פיסה קטנה ומושלמת של חול לבן המכונה מפרץ השטן, אזור שהוא פארק לאומי ושהמאמץ להגיע אליו שווה, ולו בשביל הנאה של שנורקל במים שמגדירים מחדש את המילה טורקיז. האי התגלה על ידי קולומבוס במסעו השני לאמריקה, ואפשר להבין מדוע חוקר היבשות התפעם כל כך מהאזור היפה הזה של האיים הקאריביים.

אגמי פליטביצה, קרואטיה

במרחק של שעתיים מהבירה זאגרב המתועשת שוכן הפארק הלאומי של אגמי פליטביצה (Plitvice), שורה של 16 אגמים מרהיבים ביופיים וביניהם יערות ומפלים - יופי הטבע הקרואטי במיטבו.

הפארק הלאומי מוכר כאתר מורשת עולמית עוד משנות השבעים, ואגמי הטורקיז העז שלו הם תצוגה מרהיבה של אחת העבודות הטובות ביותר של אמא אדמה. שביל עץ מסודר עובר בין האגמים העליונים והתחתונים של הפארק ונותן למבקרים הזדמנות לטייל לצד מפלים שוצפים ולפעמים אף מעליהם, וסיורים באמצעות סירות מאפשרים מבט מקרוב על המים הכחולים והעמוקים.

קי אמברגריס, בליז

האי הגדול ביותר בבליז שבים הקאריבי, קי אמברגריס (Ambergris Caye), הפך לסמל בקרב קהילת הצוללנים שמחבבים את הקאריביים ואפשר להבין למה - המים שלו הם לא פחות מגן עדן. לא רחוק מרצועת חוף של 40 קילומטרים שוחים להם בשלווה כרישים חביבים וחתולי ים, ובמרינת הול צ'אן אפשר לשנרקל בין צלופחים, צבים, ואינסוף דגים צבעוניים או לחקור מערות תת מימיות המסתתרות במעמקים הכחולים. המים של קי אמבגריס יפים גם מבחוץ, וגם מי שלא צולל יהנה מכל רגע של שכיבה על ערסל וצפיה בנצנוץ המים הכחולים-בהירים.

האי האבלוק, הודו

בין איי אנדמן, קבוצה של יותר מ-300 איים הפזורים במפרץ בנגל שמדרום להודו ורק כעשירית מהם מיושבים, מסתתר גן עדן עלי אדמות. אמנם לא קל להגיע לאי האבלוק (Havelock) אבל למי שמחפש חופים לבנים של טבע בתולי ותחושה של ראשוניות שקשה למצוא במקומות אחרים, שווה לעשות את המאמץ ולהיות אחד ממתי המעט שמגיעים אל המקום.

אפשר לשנקרל שעות על גבי שעות במים הנקיים בצבעי הכחול ירקרק שמציעים אידיליה טרופית מושלמת הרחק מההמונים. באי קיים גם חוף מיוחד בשם "חוף הפילים", שם אפשר לראות את הפילים המקומיים שוחים במים הצלולים והרדודים שבין אי לאי - ואפילו לשחות בנחת לצידם.

איסלס דה רוסריו, קולומביה

אל מול חוף קרטחנה הקולומביאני שוכנת שרשרת זעירה של איים, רובם בלתי מיושבים, בשם האיסלאס דה רוסריו (Islas de Rosario). חופים החול הלבן של האי מרופדים במנגרובים, שיחים ועצים טרופיים הגדלים בתוך מים מלוחים, והמים הכחולים העמוקים הללו הם מקום מושבה של שונית האלמוגים הגדולה ביותר של קולומביה המאכלסת יותר מאלף יצורים טרופיים שונים. רוב המלונות הממוקמים על האי איסלה גרנדה הסמוך והם שמחים לארגן לאורחיהם סירה שתקפיץ אותם לחקור את הקסמים והנפלאות הטבעיים של איסלס דה רוסריו.

אגם פיטו, אלברטה, קנדה

קשה להוריד את העיניים מההבדל העז והמהפנט בין צבע היערות של הפארק הלאומי באנף לבין צבע אגם פיטו (Peyto), שחייב את הגוון המבריק שלו למי הקרח והסחפת שמגיעים מקרחון פייטו ומשדה הקרח ואפטה הסמוכים. האגם נמצא בגובה של 1,860 מטרים מעל פני הים, ונקודת התצפית הטובה ביותר על צבעי הכחול והספיר שלו היא מפסגת בואו (Bow) ליד אגם אלברטה לואיז - הנקודה ממנה צולמו רוב התמונות המפורסמות שלו, שכל אחת מהן יכולה להיות גלויה. מטיילים מנוסים ישמחו בוודאי להמשיך מנקודת הצתפית מטה אל האגם וממנו לטפס אל עבר הקרחון. כהשרירים כואבים, תמיד אפשר להרפות אותם באחד מהמעיינות החמים הטבעיים במקום.

הבור האוקיאני סואה, סמואה

באי הוולקני אופולו שבסמואה, מדינת איים בדרום האוקיינוס השקט, מסתתר אחד המקומות המרהיבים ביותר שנוצרו על אי כלשהו בכדור הארץ: הבור האוקיאני סואה (Sua Ocean Trench). חור בעומק של שלשים מטרים שהתמלא במי האוקיאנוס הצלולים ומחובר אליהם עם שרשת מערות תת קרקעיות. למבקרים במקום ניתנת האפשרות לקפוץ אל מי הטורקיז הצלולים, לצלול אל הקרקעית ולשחות בין הדגים והצמחייה הטרופית העבותה שמקיפה את הבור ממרומי הסלעים הצוקיים של האי.

המלדיביים

זה לא מפתיע שהמלדיביים הם יעד תיירותי מועדף, במיוחד על סלבריטאים וחובבי שילוב של שהות מפנקת עם נוף מרגיע. קבוצת אלף האיים הללו שבים הערבי שבאוקיינוס ההודי היא המדינה השטוחה בעולם עם גובה מירבי של לא יותר מ-2.3 מטר מעל פני המים, ואפשר למצוא באיים שלה בונגלואים מפוארים להפליא, שהותקנו ממש מעל פני המים הזוהרים בצבעי כחול ומוקפים חול לבן וחלק כמו טלק.

אם לרגע נמאס למבקרים להתפעל מהיופי והשלווה, הם יכולים לבלות ימים שלמים בלחקור את שוניות האלמוגים הענקיות שמקיפות כל אי, לבקר במגרש משחקים מתחת למים, או להירגע בכמה ממרכזי הספא הטובים ביותר בעולם.

פלאוואן, הפיליפינים

הטיסה ממנילה לפלאוואן (Palawan), אחד הייעדים המתויירים ביותר בפליפינים, היא אמנם קצרה - אבל ברגע שנוחתים מרגישים בעולם אחר לגמרי. הארכיפלג המאוכלס בדלילות מורכב מאיים עמוסי צמחיית ג'ונגל המוקף במי ים צלולים, מערך מדהים של לגונות ואיים מבודדים, מפרצונים וחופים סודיים מהן נשקפות שקיעות מרהיבות וצוקים ירוקים ומרשימים.

מי שיצלול מתחת למים, ייהנה ממראה הדגים הטרופיים שמסתחררים סביב שוניות האלמוגים, צוללים באוקיינוס הכחול של לינאפאקאן או שוחים דרך סאבאנג - הנהר התת קרקעי הארוך ביותר בעולם, שהוא גם אחד מאתרי מורשת עולם של אונסק"ו ואחד משבעת פלאי העולם החדשים, המהווה את גאוותו של האי פלאוואן.

  • עוד באותו נושא:
  • חופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully