וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף למחלת ים: פיתוח של סיטרואן מבטיח חופש מבחילות בטיסות ונסיעות

13.9.2018 / 12:18

יצרנית הרכב הצרפתית סיטרואן פיתחה משקפיים מיוחדים, המבטיחים לחסל את התסמינים של מחלת נסיעה או טיסה, ולאפשר אפילו קריאה בספר או בטלפון בעת תנועה - ללא הבחילות הנלוות. אז איך זה עובד בדיוק?

צלמים זמניים מורשים

עבור לא מעט אנשים רק המחשבה על טיסה, שיט או נסיעה ממושכת מספיקה כדי לעורר תחושות של בחילה - שלא לדבר על עלייה למתקן פרוע בפארק שעשועים. "מחלת נסיעה" או "מחלת ים" היא תופעה נפוצה למדי שמתבטאת בחולשות, בחילות ואף הקאות, ולפחות אחד מכל שלושה אנשים יחווה לפחות פעם בחיים את מה שמכונה בעגה הרפואית "קינטוסיס".

התופעה כל כך נפוצה, עד שלכל מושב במטוס מצורפת שקית הקאה, ואנשים רבים מדווחים כי הם מגבילים עצמם או נמנעים מטיולים מחשש שיסבלו מהתסמינים. אבל כעת יש ליצרנית הרכב הצרפתית סיטרואן בשורה משמחת עבור כל מי שחושש.

סיטרואן מציגה משקפיים חדשים בפיתוחה, המבטיחים לחסל את התסמינים של מחלת התנועה ולאפשר אפילו קריאה בספר או בטלפון בעת נסיעה או טיסה - ללא הבחילות הנלוות. המחלה נגרמת עקב מסרים סותרים שמדווחים למוח על ידי החושים השונים, במיוחד כאשר מערכת שיווי המשקל שנמצא באופן מדווחת על תנועה בעוד העיניים מדווחות על חוסר תנועה. כאשר מערכות החישה מקבלות מידע סותר ואנחנו מרגישים משהו אחד אבל רואים משהו אחר, הקונפליקט מעורר שורה של תגובות אוטונומיות שגורמות לתחושות הלא נעימות.

משקפיים של סיטרואן נגד מחלת טיסה ונסיעה. אתר רשמי סיטרואן, מערכת וואלה! NEWS
החל מ-99 אירו לזוג. המשקפיים של סיטרואן/מערכת וואלה! NEWS, אתר רשמי סיטרואן
משקפיים של סיטרואן נגד מחלת טיסה ונסיעה. אתר רשמי סיטרואן, מערכת וואלה! NEWS
המשקפיים מבטיחים קריאה ללא בחילות בעת נסיעה או טיסה/מערכת וואלה! NEWS, אתר רשמי סיטרואן

לאחר כ-10 דקות של הרכבת המשקפיים מורגשת ההקלה

מקורו של הפיתוח של סיטרואן מגיע מפתרון שהומצא עבור מלחים ויורדי ים שרבים מהם סובלים מהתסמינים המעיקים. תחת השם "Seetroën" - שילוב של המילה "ים" ושל שם החברה, היא מציגה כעת משקפיים שבמבט ראשון נראים משעשעים ופשוטים - אבל הפתרון שלהם עובד. החברה הציבה נוזל צבעוני הממלא את מחציתן של ארבע טבעות גדולות שמקיפות את העיניים מקדימה ומהצדדים, עשויות פלסטיק לבן רך וללא כל עדשות.

גובה הנוזל בתוך הטבעות יוצר הדמייה של קו האופק עבור המוח. למרכיבים את המשקפיים, מומלץ למקד את העיניים על אובייקט נייח כמו טלפון או ספר, ולאחר 10 עד 12 דקות של הרכבת המשקפיים מורגשת ההקלה. המוח מסנכרן את חוש הראייה עם פרטי התנועה שנקלטת באיבר שיווי המשקל באוזן הפנימית, ובכך נפתר הקונפליקט שגורם לבחילות. לדברי החברה יש למשקפיים, שכבר ניתנות לרכישה באתר סיטרואן ב-99 אירו לזוג, דירוג יעילות של 95%.

משקפיים של סיטרואן נגד מחלת טיסה ונסיעה. אתר רשמי סיטרואן, מערכת וואלה! NEWS
במקור, המשקפיים הומצאו עבור מלחים שסובלים מהתסמינים המעיקים של הפלגה/מערכת וואלה! NEWS, אתר רשמי סיטרואן
משקפיים של סיטרואן נגד מחלת טיסה ונסיעה. מערכת וואלה! NEWS
המוח מסנכרן את חוש הראייה עם פרטי התנועה שנקלטת באיבר שיווי המשקל/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully