וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפליקציה שמציגה בכל רגע מה אתם רואים מחלון המטוס

7.8.2018 / 11:52

סטודנט לגיאולוגיה היה סקרן לדעת מעל אילו ערים הוא טס, אז הוא פיתח אפליקציה בשם "פלייאובר", שמספקת מידע על המקום שבו עוברים, גיאולוגיה, היסטוריה, בע"ח מקומיים ושאר מידע מוויקיפדיה. תקף גם לנסיעות ברכב וללא צורך באינטרנט

פחד טיסה הפתעה נוסעת מופתעת. ShutterStock
הנוף מדהים, אה? אבל מה זה בדיוק. עכשיו יש אפליקציה לזה/ShutterStock

הנוף מחלון המטוס הוא לפעמים חוויה מדהימה בפני עצמה: מראה של הרים, איים, נהרות ומקומות ישוב ממעוף הציפור יכול להיות מהפנט. אבל אין נוסע אחד שלא בהה אי פעם מחלון המטוס ותהה - "מה אני בעצם רואה שם מתחת?" אפליקציה שהושקה לאחרונה מתכוונת לענות בדיוק על השאלה הזו, בין אם מדובר ביום מעונן או בראות מושלמת.

שון לופלר היה סטודנט לגיאולוגיה באוניברסיטת מינסוטה, כאשר באחת מטיסותיו הביתה התרשם ממבנה הערים השונות שמעליהן עבר במהלך הטיסה, והיה סקרן לדעת על אילו ערים הוא מסתכל מחלון המטוס. כמה חודשים לאחר מכן, הוא הצליח להשיג מהאוניברסיטה מענק שאפשר לו לפתח את הרעיון לכדי אפליקציה, תחת השם "פלייאובר" (Flyover).

הנוסעים מתבקשים להגדיר בהתחלה האם הם טסים במטוס או נוסעים במכונית, ומה תחומי העניין שלהם כמו נופים וטבע, גיאולוגיה והיסטוריה או בעלי חיים מקומיים. בהמשך יש להכניס את המסלול, לבחור את סוג המפה המועדפת - והמידע ניתן להורדה למכשיר על מנת שיהיה זמין גם ללא חיבור לאינטרנט. בהתאם למיקום ה-GPS של המכשיר, האפליקציה מציגה את המידע ואת נקודות הציון בדרך, עם טקסטים שלקוחים ממאגרי מידע שונים ומוויקיפדיה - זאת תוך שהיא גם מציגה את הגובה בה שוהה המשתמש, ומהירות הטיסה או הנסיעה.

"חשבתי על כך שלמעשה, לרוב האנשים אין ידע מוקדם על המקומות שהם עוברים מעליהם, ושייתכן שבכך הם מפספסים חלק מחוויית הנוף הייחודית בטיסה, נוסף לכך שאין דרך נוחה לדעת איפה בדיוק אתה נמצא", אמר לופלר". הוא בדק ומצא כי מערכת ה-GPS של הטלפונים החכמים אמנם עובדת במטוסים, אבל כיוון שאין לה חיבור לאינטרנט היא לא מציגה מידע. משם עלה הרעיון להוריד מראש מידע על מסלול מסוים למכשיר, ופיתוח האפליקציה יצא במהירות לדרך.

בדקנו מה מציגה האפליקציה מטיסה מתל אביב לברלין, ומצאנו כמעט אלף נקודות עניין בתחומים שונים ומאמרים עליהם שהציגה האפליקציה במהלך המסלול, כאשר זום פנימה מציג מיקומים מדוייקים יותר ומצמצם את האפשרויות. אתרי טבע, מבנים מפורסמים, ערים ועיירות, מידע גיאוגרפי על איים, נחלים וימים, מידע על בעלי החיים שנמצאים באזור שמתחת ואפילו על דינוזאורים שהיו קיימים בו, או גיל ההרים והסלעים.

כיוון ש"פלייאובר" מאפשרת להוריד את כל המידע לטלפון רגע לפני שצוות המטוס מבקש מכם לשים את המכשיר על מצב טיסה, היא לא רק תאפשר לכם לדעת איפה אתם נמצאים בכל רגע - אלא גם להעביר את שעות הטיסה באופן מלא עניין וללמוד דבר או שניים על המקומות שעברתם מעליהם. רק אל תשכחו לרכוש מושב סמוך לחלון.

האפליקציה קיימת כרגע להורדה רק באפ-סטור ובגוגל פליי.

אפליקציה Flyover. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
לדעת איפה אתם באוויר גם בלי חיבור לרשת. אפליקציית Flyover/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully