וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוג הומואים הופרדו במטוס כדי שזוג סטרייטים יוכלו לשבת יחד

5.8.2018 / 9:27

דייוויד קולי ובן זוגו עלו בשבוע שעבר על טיסה מניו יורק ללוס אנג'לס, וישבו יחד. דיילת שניגשה אליהם ביקשה שאחד מהם יעבור למושב אחר כדי שזוג סטרייטים ישב במקומם. הם סירבו, והדיילת הציבה אולטימטום: לפנות את הכיסא, או לרדת מהמטוס. הם בחרו לעזוב

מטוס אלסקה איירליינס. ShutterStock
בסך הכל מדובר ב"טעות בסידורי הישיבה". האומנם? אלסקה איירליינס/ShutterStock

חברת התעופה האמריקנית אלסקה איירליינס, פרסמה השבוע התנצלות על כך שאחת מדיילות המטוס הפרידה בני זוג הומואים ושינתה את מיקום המושבים שלהם, על מנת שבני זוג סטרייטים, גבר ואישה, יוכלו לשבת ביחד במקומם. הגבר שהתבקש לוותר על כסאו, שיתף את מעשה האפליה בעמוד הפייסבוק שלו, והדברים הציתו מחאה ברשת שהכניסו את חברת התעופה הפופולרית למגננה.

דייוויד קולי, הבעלים של בר גייז במערב הוליווד, סיפר לעוקביו ברשת החברתית כי בתחילת השבוע הוא ובן זוגו עלו על טיסה ללוס אנג'לס מניו יורק והתמקמו בכיסאותיהם הצמודים, או אז ניגשה אליהם דיילת וביקשה שאחד מבני הזוג יעבור למושב אחר במטוס "על מנת שבני זוג אחרים יוכלו לשבת יחד". קולי אמר לדיילת שהוא מעוניין לשבת ליד בן זוגו אולם זו הציבה בפני אולטימטום: לפנות את הכיסא, או לרדת מהמטוס. השניים החליטו לעזוב. "לא יכולנו לשאת את תחושת ההשפלה לאורך טיסה שלמה ועזבנו את המטוס", אמר קולי. "אני לא מצליח להמאמין שחברת תעופה ותיקה מסוגלת כיום לתת יחס מועדף לסטרייטים על פני הומואים, ותרחיק עד כדי לבקש מאיתנו לעזוב את המטוס".

שני גברים מתחבקים. ShutterStock
האולטימטום של הדיילת לזוג הגייז: היפרדו או רדו מהטיסה/ShutterStock

בחברה דחו את הטענות להומופוביה או אפליה

הדברים עוררה מחאה ברשתות החברתיות, כאשר רבים גינו את ההתנהלות ההומופובית של חברת התעופה ולהט"בים רבים שיתפו מקרי אפליה נוספים שחוו בתעשיית התיירות והטיולים כאשר טיילו כבני זוג באותו המין. סקר שנערך בשנה שעברה במרכז לקדמה אמריקנית (CAP), מצא כי מעל 36% מחברי קהילת הלהט"ב נוהגים להצניע או להסתיר את היחסים האישיים שלהם מחשש לאפליה. 12% דיווחו כי הם מנסים בפועל להימנע מביקור במקומות ציבוריים כמו מסעדות או מרכזי קניות מאותה הסיבה, כך על פי הסקר.

לאחר פרסום המקרה בפומבי, פנתה אלסקה איירליינס אל קולי דרך טוויטר, וזמן קצר לאחר מכן פרסמה התנצלות פומבית והציעה לו זיכוי על מחיר הכרטיס. בחברה אמרו כי הם "מביעים צער עמוק על המקרה" וכי "לא הייתה כוונה לגרום למר קולי או לשותפו להרגיש לא נוח בשום אופן".

בחברה דחו את הטענות להומופוביה או אפליה, וטענו כי היה בסך הכל מדובר ב"טעות בסידורי הישיבה", וכי הם אינם תומכים באפליה מכל סוג שהוא, וכי המקרה ייחקר. "אנחנו מבצעים בדיקה פנימית של המקרה", מסרה דוברת החברה. "אנחנו חברה שפועלת כל הזמן על מנת להשתפר. כאשר מקרים לא הוגנים שכאלה מתרחשים, אנחנו שואלים את עצמנו מה צריך היה להיעשות". החברת לא הגיבה לשאלות שהופנו אליה מאמצעי התקשורת.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

דיוויד קולי מפרסם את הפוסט שלו על המקרה

ההתנצלות של אלסקה איירליינס דרך טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully