וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הר אולימפוס - ההר שאיש לא העז לטפס עליו עד 1913

2.8.2018 / 8:47

שילוב משונה בין אמונות תפלות לאמונה דתית הביא לכך שבמשך אלפי שנים, איש לא העז לטפס על הר האולימפוס. ההימנעות הזו הסתיימה ב-2 באוגוסט 1913, כשמטפסי ההרים הראשונים הגיעו לפסגת המיטיקס, שבראשו של ההר

הר האולימפוס, יוון. ShutterStock
הר האולימפוס/ShutterStock

גוגל הקדישה הבוקר (חמישי) את הדודל היומי שלה להר האולימפוס ביוון ולשלושת המטפסים שהגיעו ראשונים לפסגתו ב-2 באוגוסט 1913.

אולימפוס הוא ההר הגבוה ביוון, גובהו 2,917 מטרים. הוא נמצא במחוז תסליה. במיתולוגיה היוונית האולימפוס הוא מקום משכנם של האלים האולימפיים. למרות קיומו במציאות, מצטייר האולימפוס באיליאדה של הומרוס כמקום נסתר ומסתורי, שמיקומו משתנה. פעם הוא נישא מעל כל הרי העולם ופעם משתלשלים ממנו היבשה והים, אך הוא אינו הר ואינו שמיים. על אף שזאוס הוא מלך האלים והשליט העליון של האולימפוס, אין ההר בבעלותו. מקום משכן זה של האלים אינו שייך לא לים, לא לארץ המתים, לא לשמים, ובעצם אינו חלק מן העולם הפיזי.

דודל של גוגל להר האולימפוס. אתר רשמי
הדודל של גוגל המוקדש להר האולימפוס/אתר רשמי

הטיפוס על ההר

במשך שנים רבות, בשל שילוב של אמונה דתית ואמונות תפלות לא העזו אנשים לטפס על ההר. רק ב-2 באוגוסט 1913, הגיעו מטפסי ההרים הראשונים לפסגת המיטיקס, הפסגה הגבוהה של ההר. בעשורים האחרונים מטפסים אל ההר בכל שנה כ-10,000 איש, אם כי רובם מטפסים עד לאחת מהפסגות שבדרך ורק מיעוט מתוכם מגיע עד לפסגה הגבוהה של המיטיקס. הטיפוס לפסגת האולימפוס אינו קל ומיועד רק למקצוענים. המסלול המומלץ למטיילים יוצא מהעיירה המקסימה ליטוכורו (Litóchoro), הנמצא למרגלות האולימפוס, ומגיע עד לפסגת הסקאלה, שם תוכלו לאכול ארוחה חמה. מעבר לנקודה זו נוהגים להמשיך רק מטפסי הרים מנוסים ומצויידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully