וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מי שחוזר משם אומר שזה גן עדן: השפיץ המהפנט של מקסיקו

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

13.8.2018 / 7:46

קנקון, עיר הנופש האולטימטיבית, היא שער הכניסה והיציאה אל חצי האי יוקטן - המקום שמשלב בין חופים לבנים לעתיקות היסטוריות, בין צלילה בשונית מהפנטת למוזיאונים לא שגרתיים, בין שופינג למקדשים. כל מה שצריך הוא לקבוע את המינון הנכון לכם, את השאר כבר תעשה מקסיקו

קנקון, חצי האי יוקטן, מקסיקו. ShutterStock
עיר החופש והנופש האולטימטיבית. קנקון/ShutterStock

מכירים את זה שאתם מפנטזים על חופשה חלומית כשמצד אחד יער טרופי, מצד שני אוקיאנוס עצום ובאמצע אתם שוכבים על חול לבן עם שייק פירות ביד ומסביב סאונד של גלים ומוזיקה נעימה? טוב, הגיע הזמן להתעורר, כי זאת לא פנטזיה. יש מקום כזה, ולמעשה זאת השגרה בו. כן, ככה נראה היום-יום בקנקון, עיר החופש והנופש האולטימטיבית, זו שהפכה בתוך כמה עשורים בלבד לאחד מיעדי התיירות הנחשקים ביותר בעולם.

שדה התעופה של העיר, השוכנת בקצהו של חצי האי יוקטן במקסיקו, הוא השני הכי עמוס באמריקה הלטינית, אחרי מקסיקו סיטי. כמה עמוס? כ-5.8 מיליון תיירים הגיעו אליה ב-2017, וכ-46 אלף זוגות טסים אליו בשנה במיוחד כדי להתחתן. החופים הלבנים של קנקון עשויים למעשה מאלמוגים שכתש הזמן, ומול חופי חצי האי יוקטן משתרת שונית המאיה - שונית האלמוגים השנייה בגודלה בעולם, אחרי זו של שונית המחסום הגדולה שבאוסטרליה. אבל קנקון וחצי האי יוקטן הם הרבה יותר ממלונות יפהפיים על קו המים, חופים אקזוטיים ותחושה של שחרור. הם גם טבע מרהיב, תרבות עתיקה, אתרים היסטוריים ואוכל מקסיקני משגע. ה-מקום לחופשה עם ערך מוסף או טיול עם קצת בטן-גב, הכול תלוי בכם, כי בחצי האי יוקטן יש הכול מהכול.

קנקון, חצי האי יוקטן, מקסיקו. ShutterStock
בטן-גב, שופינג, מסעדות, מוזיאונים ואטרקציות תיירותיות. חופי קנקון/ShutterStock

עיר הנופש המושלמת

ב-1970 קנקון הייתה כפר קטן שבו התגוררו עובדי מטעי הקוקוס של דון חוסה דה חסוס לימה גוטירס. לא תיירים ולא נופש - רק יערות עצומים של עצי קוקוס וחופים בתוליים. למרות שהאזור היה חלק משטחה של אימפריית המאיה, ועוד מעט נגיע גם לאתרים המרתקים הקשורים לתרבות זו, חצי האי יוקטן היה החצר האחורית של מקסיקו. ממשלת מקסיקו החליטה - ובצדק, יש לומר - שהמקום היפהפה הזה יכול להוות מרכז תיירותי למדינה והחליטה להשקיע בפיתוחו. היא עודדה יזמים, מכרה קרקעות ולאט לאט האזור עלה על המפה. ב-1990 התגוררו בקנקון כ-167 אלף תושבים, ביום יש בה קרוב ל-750 אלף. הצליח להם.

בקנקון יש כל מה שצריך לחופשה של ים-אוכל-כיף. קניונים בכל פינה, שפע של מסעדות מעולות, זירת מלחמת שוורים, פאבים, מועדוני לילה, קזינו ופארק מים. ישנם מלונות עם בריכות דולפינים שבהן תוכלו לשחות איתם, וישנם לא מעט מועדוני צלילה שבהם תוכלו לעבור קורס, או לצוללנים שביניכם - לצאת ליום צלילה במפרץ. בעיר יש גם כמה מוזיאונים מעניינים כגון מוזיאון תולדות המאיה, מוזיאון שעווה שבו תוכלו לעשות סלפי עם הביטלס, מסי, רונאלדו ועוד מפורסמים רבים, ואפילו פלנטריום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
צלילה במערות, חצי האי יוקטן, מקסיקו. ShutterStock
צלילה במערות בחצי האי יוקטן/ShutterStock

מסע אל ההיסטוריה

קנקון היא העיר שבה תתחילו ותסיימו את הטיול שלכם בחצי האי יוקטן. היא יושבת באזור שההיסטוריה שלו שינתה את פניה של אמריקה בפרט ופניו של כדור הארץ בכלל. ישנם לא מעט חוקרים ומדענים שגורסים כי השמדת הדינוזאורים היא כתוצאה מפגיעת מטאוריט בכדור הארץ בחצי האי יוקטן, כאשר מוקד הפגיעה היה בחוף הצפוני של חצי האי. המכתש בקוטר 180 ק"מ, נקרא מכתש צ'יקשולוב (Chicxulub), על שם אחת העיירות שבשטחו. את המחלוקות באשר לתוצאות ההתנגשות נשאיר למדענים, אבל באשר להיעלמותה של תרבות המאיה אין מחלוקת. אחד האתרים המתוירים ביותר שהם בבחינת חובה לכל מי שמבקר בחצי האי הוא צ'יצ'ן איצה - אחת הערים החשובות של בני המאיה, שנבחרה לאחרונה לאחד משבעת פלאי העולם ונמצאת מערבית לקנקון.

מאיה הייתה מעין חברה שקיבצה תחתיה קבוצות ילידיות של יבשת אמריקה, שהיו קרובות זו לזו בלשונן ובתרבותן. בני המאיה היו מפותחים מאוד והותירו חותם עצום על היבשת עד להגעת האירופאים במאה ה-16. הם בנו מקדשים נשגבים, יצרו אמנות ייחודית, היה להם כתב משלהם והם התבלטו בהבנה הרבה שלהם באסטרונומיה ומתמטיקה.

הפירמידה הגדולה אל קסטיליו היא אולי אחד האייקונים הכי מצולמים במרכז אמריקה. היא נבנתה בין המאות 11 ל-13 כמקדש שבסיסה ריבועי וצלעותיו יוצרים משולש, אשר בכל אחד מהם גרם מדרגות. בימי השוויון באביב ובסתיו, כלומר 21.3 ו-21.9, מטילה השמש בזריחה ובשקיעה צל בצורת נחש מכוסה נוצות, שסימל בעיני בני המאיה את האל קוקולן. גודלה של הפירמידה - כ-30 מטרים גובהה וכ-55 מטרים אורך כל אחת מצלעותיה - ושלמותה למרות השנים הרבות, הופכות אותה למרשימה ובולטת מכל כיוון שבו תבחרו לעלות ולרדת.

טיול מאורגן למקסיקו, גואטמלה וקוסטה ריקה

הפירמידה הגדולה אל קסטיליו, צ'יצ'ן איצה, חצי האי יוקטן, מקסיקו. ShutterStock
אייקון עולמי. הפירמידה הגדולה אל קסטיליו/ShutterStock

לא מעט ישראלים מכירים את בלומפילד, טדי ואצטדיונים מפורסמים אחרים בעולם כמו קאמפ נואו או סן סירו. אבל איך נראה אצטדיון משחקי הכדור של בני המאיה בעת העתיקה? לא רחוק מהפירמידה נמצא Juego de Pelota הוא מושג המתאר את האצטדיונים שהם בנו לצורך משחקים אכזריים בקורבנות אדם. כיום הזירה המדממת היא מגרש שבו אבן ודשא יוצרים מראה פסטורלי. עוד בעיר העתיקה מקדש הלוחמים, מרחצאות ובאר מים גדולה ששימשה להעלאת קורבנות.

כנסיה בעיר מרידה, חצי האי יוקטן, מקסיקו. ShutterStock
קתדרלה בסגנון ספרדי בעיר מרידה/ShutterStock

טיפ קטן: הגיעו לצ'יצ'ן איצה מוקדם ככל האפשר - הן בגלל החום בצהריים וגם בגלל התורים באתר. אפר לפתור זאת על ידי לינה בעיר הסמוכה ויאדוליד, שמנציחה במידה מסוימת את הכיבוש הספרדי במאה ה-16. העיר נקראת על שם העיר המקורית שבספרד והוקמה במאה ה-16 על ידי מתיישבים ספרדים שהגיעו לאמריקה. בעיר ארכיטקטורה קולוניאלית טיפוסית לערים מסוג זה המשך נסיעה לקנקון, בהגעה העברה למלון ללינה. עיר מסקרנת נוספת, בעלת בנייה קולוניאלית מרשימה היא מרידה, שנמצאת מערבית לוויאדוליד ומכונה "העיר הלבנה" בזכות בתיה הבהירים. יש בה מוזיאונים נחמדים כגון מוזיאון המוזיקה ומוזיאון הרכבת, שווקים שבהם מוכרים אמנות מקסיקנים ומסעדות.

חצי האי יוקטן הוא חבל ארץ שבו מסתורין העבר והנאות ההווה נפגשות וחיות בטבעיות זו לצד זו. בדיוק החופשה שמשלבת בין ים לעתיקות, בין צלילה למוזיאונים, בין שופינג למקדשים וכל מה שצריך כדי ליהנות באמת הוא לקבוע את המינון הנכון עבורכם. את השאר כבר תעשה מקסיקו.

טיולים מאורגנים לחו"ל

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully