וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולשים בגוגל מפות זיהו את בריכת השחייה הגדולה בעולם

12.7.2018 / 10:55

גולשים חדי עין גילו באתר "גוגל מפות" את בריכת השחייה הגדולה ביותר בעולם שנראית מהאוויר. אורכה של הבריכה המפלצתית מעל לקילומטר והיא מכילה לא פחות מ-250 מיליון ליטרים של מים. אבל איפה היא בעולם?

חום יולי-אוגוסט הגיע, ואיתו המחשבות על טבילה בבריכה. אם אתם מתלבטים בין בריכת גורדון לבריכת הקצינים בגולן, אולי הגילוי האחרון של גולשי גוגל-מפות יסייע לכם להחליט: גולשים חדי עין גילו לאחרונה באתר את מה שנראה בתצלום אוויר כבריכת השחייה הגדולה ביותר בעולם.

מדובר בבריכה הממוקמת באתר הנופש סאן אלפונסו דל מאר (San Alfonso del Mar) שבעיר אלגרובו בצ'ילה, השוכנת לחופי האוקיינוס השקט. צילומי האוויר לא משקרים - אכן מדובר, באופן רשמי, בבריכת השחייה הגדולה ביותר על פני כדור הארץ, שנבנתה על ידי חברת הקמת הבריכות Crystal Lagoons הפועלת בצ'ילה, ומקימה בריכות גדולות ברחבי העולם.

הבריכה הגדולה בעולם בסאן אלפונסו דל מאר בצ'ילה. צילום מסך גוגל מפות, מערכת וואלה! NEWS
כך נראית הבריכה הגדולה בעולם בגוגל מפות/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך גוגל מפות

250 מיליון ליטרים של מים

הבריכה הלא שגרתית בנויה לאורך של קילומטר אחד ו-13 מטרים, והיא משתרעת על פני יותר מ-80 אלף מטרים רבועים. היא יכולה להכיל לא פחות מ-250 מיליון ליטרים של מים. הבריכה ממולאת במי ים, והעומק המירבי בה הוא שלושה וחצי מטרים. עלות הקמתה של מערכת סינון המים לבד עמדה על 3.5 מיליון דולר, והטכנולוגיה המיוחדת שלה שומרת על צבע הטורקיז המדהים של מי הבריכה.

הבריכה של סאן אלפונסו דל מאר הוקמה בשנת 2006, ומיד הוענק לה שיא גינס לבריכה מעשי ידי אדם הגדולה ביותר בעולם. לפני שלוש שנים הוקמה אמנם בשארם אל-שייח' לגונה מלאכותית שקטפה את התואר, אולם הבריכה בצ'ילה הינה עדיין בריכת השחייה הגדולה ביותר שאפשר למצוא באתרי התיירות והיא נחשבת לאחד ממוקדי התיירות המבוקשים ביותר בצ'ילה - הן של מבקרים מבחוץ והן של תושבי המקום.

אולם כאשר הבריכה המפלצתית שוכנת רק כמה מטרים בודדים מחוף האוקיינוס, עולה השאלה מדוע יש בה צורך? התשובה לכך, מסבירים מנהלי אתר הנופש, היא שמי הים של צ'ילה נחשבים לא רק לקרים במיוחד - אלא גם למסוכנים למדי. באתר רצו לאפשר לאורחיהם להינות ממגוון רחב של ספורט ימי באתר, וזאת מבלי שיצטרכו להסתכן או לקפוא. הטמפרטורה בבריכה, אגב, נשמרת על 26 מעלות צלזיוס.

עוד באותו נושא

מלון "בראשית" זכה בתחרות בריכות המלון היפות בעולם

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully