וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחוף מזגן: אלו 10 המקומות הכי חמים בעולם, כולל אחד מישראל

8.7.2018 / 0:19

חם לכם? כדאי לזכור שעל פני כדור הארץ ישנם מקומות שמידות החום בהם מגיעות ל-55 מעלות צלזיוס ויותר. בדירוג המקומות החמים על פני הגלובוס, תוכלו למצוא אפילו קיבוץ ישראלי בעמק בית שאן

מעיין עין הנצי"ב/צילום ועריכה: עופר יעקב

בווידאו: המעיין שקרוב לטירת צבי שבכתבה, שייצנן אתכם ביום לוהט

שיא עולמי ישראלי חם במיוחד: קיבוץ בעמק בית שאן נכלל ברשימת 10 המקומות החמים ביותר על פני כדור הארץ. כך מדווח ה"אינדיפנדנט" הבריטי. אז במי בדיוק מדובר? הנה עשרת המקומות הלוהטים (ולא בקטע טוב) ביותר בעולם.

1. הפארק הלאומי עמק המוות, ארצות הברית

הפארק הלאומי עמק המוות (Death Valley) שבקליפורניה מחזיק בשיא עולמי: כאן נרשמו טמפרטורות האוויר הגבוהות בעולם. בעמק המדברי הלוהט הזה תועדו בקיץ של שנת 1913 מידות חום של 56.7 מעלות צלזיוס - ממש על גבול הסיבולת האנושית. מידות החום הממוצעות כאן מגיעות לכ-47 מעלות בקיץ, וזהו גם המקום היבש בארצות הברית כולה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

2. עזיזיה, לוב

העיר עזיזיה (Aziziyah), כ-40 קילומטרים דרומית לטריפולי, החזיקה בעבר בתואר "המקום החם בעולם", בעת שבשנת 1922 נרשמו בה 58 מעלות. עם זאת, היא נושלה מהתואר בשת 2012, לאחר שמטאורולוגים מצאו כי ברישום הנושן חלו טעויות קלות וכי מי שמדד את המידות הללו לא היה מוסמך לכך. עם זאת, לא נדיר לחוות כאן 48 מעלות ויותר בשיא הקיץ.

3. דללול, אתיופיה

אזור דללול (Dallol) בצפון אתיופיה מציג לראווה מלחות לוהטות, מעיינות חומציים להוטים וגייזרים של גז, במרחב שבו הטמפרטורות היומיות הממוצעות עומדות על 41 מעלות. כך, אם מתייחסים לממוצע השנתי, הרי שזהו המקום החם בעולם.

4. ואדי חלפא, סודאן

טיפת גשם אחת לרפואה לא יורדת בעיר הצחיחה הזו שבצפון סודאן, השוכנת לגדות אגם נאצר. חוד שיוני הוא החם ביותר בשנה בוואדי חלפא (Wadi Halfa), והטמפרטורה הממוצעת עומדת על 41 מעלות. בשנת 1967 נרשם כאן שיא של 53 מעלות.

5. מדבר לוט, איראן

מדבר לוט (Dasht-e Loot) הוא מדבר מלח עצום ומישורי, עם טמפרטורת הקרקע החמה ביותר על פני כדור הארץ. תיעוד לווייני שנערך בשנים 2009-2003 גילה שיא של 70.7 מעלות. כך, אין זה מפליא כי מדובר באזור שאינו מיושב בבני אדם.

6. טירת צבי, ישראל

קיבוץ טירת צבי, השוכן כשבעה קילומטרים מדרום לבית שאן, רשם את מידות החום הגבוהות ביותר באסיה: 54 מעלות, ב-21 ביוני 1942. עם זאת, יש חוקרים שטוענים כי מכשירי המדידה לא היו מדויקים, והמספר האמיתי הוא 53 מעלות. כך או אחרת, בקיץ חם כאן בכל קנה מידה.

7. טימבוקטו, מאלי

העיר טימבוקטו (Timbuktu), בקצה הדרומי של מדבר הסהרה, לוהטת אפילו בעונת החורף - עם טמפרטורה ממוצעת של 30 מעלות בחודש ינואר. השיא המקומי כאן עמד על 49 מעלות.

8. קבילי, תוניסיה

העיירה המדברית קבילי (Kebili) ידועה בזכות התמרים המשובחים שלה, שמצליחים לגדול כאן בטמפרטורה ממוצעת של 40 מעלות ויותר במהלך הקיץ. השיא המקומי עמד על 55 מעלות.

9. רדאמס, לוב

נווה המדבר רדאמס (Ghadames), הוכרז אתר מורשת עולמית על ידי אונסקו בזכות בקתות הבוץ הייחודיות שבו, המאפשרות ל-7,000 תושביו לשרוד את תנאי האקלים הקיצוניים: ממוצע של 40 מעלות, עם "ניתורים" שמגיעים אף ל-55 מעלות צלזיוס.

10. באנדר א-מאהשהר, איראן

את הרשימה סוגרת באנדר א-מאהשהר (Bandar-e Mahshahr), שאקלימה הקיצוני נובע בשל שילוב של מידות חום גבוהות ולחות כבדה. השיא המקומי עומד על 51 מעלות, ועוד לא דיברנו על אחוזי הלחות הקיצוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully