וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איים נוט יור טוי: המדינות שאסור להכניס אליהן צעצועי מין

9.7.2018 / 6:58

תיירים רבים נושאים עמם במזוודה "חבר קטן" - בין אם לשימוש אישי או זוגי בחו"ל, אבל יש מקומות שאסור להכניס אליהם אביזרי מין. אז רגע לפני שאתם בדרך לחופשה מענגת, כדאי שתכירו את המדינות שכניסה אליהן עם צעצועי מין עלולה לסבך אתכם

כנס הארוטיקה הראשון בישראל, ספטמבר 2016. ראובן קסטרו
יכול להגמר במעצר/ראובן קסטרו

אביזרי וצעצועי מין מלווים את בני האדם אלפי שנים, כאשר המטרה שלהם הייתה ונותרה זהה: להסב עונג והנאה מינית, ולכן אין זו הפתעה שתיירים רבים נושאים עמם במזוודה "חבר קטן" - בין אם לשימוש אישי או זוגי.

אבל יש דבר אחד שיכול בהחלט לפגוע בהנאה מאותו צעצוע חביב - הסיכון בעבירה על החוק, ואפילו בסיכון למעצר. אז רגע לפני שאתם אורזים את הדילדו או הוויברטור בדרך לחופשה מענגת, כדאי שתכירו את רשימת המדינות שכניסה אליהן עם צעצועי מין במזוודה עשויה לסבך אתכם עם הרשויות.

האיים המלדיביים

מדינת האיים הזו קנתה לה, ובצדק, מוניטין של היעד המושלם לירח דבש או לכל חופשה זוגית וזאת בזכות חופי החול הלבן והמים הצלולים ביותר שאפשר להעלות על הדעת. אבל האיים המלדיביים שמדרום להודו, היא מדינה איסלאמית סונית, וככזו אוסרת איסור חמור על הכנסה לשטחיה של אלכוהול, בשר חזיר או פורנוגרפיה.

ומהי פורנוגרפיה על פי תקנות המדינה? לפקידי שירות המכס של האיים המלדיביים חופש פעולה רחב לפירוש של מה נכנס לקטגוריה הזו, וחברות המשווקות צעצועי מין מדווחות כי רשויות המדינה מחשיבות את מוצריהם לחומרים פורנוגרפים אסורים - וכאלה, הם מוחרמים ברגע שהם מתגלים ברשותו של מישהו.

האיים המלדיביים חופשה. ShutterStock
איסור חמור על הכנסה של אלכוהול, בשר חזיר או פורנוגרפיה. המלדיביים/ShutterStock

וייטנאם

וייטנאם היא יעד תיירותי פופולארי הולך וגדל בקרב תיירים מהעולם המערבי. בכירי המדינה מעודדים אמנם תיירות, אבל יש דבר אחד שהם מאוד לא אוהבים שתיירים מביאים איתם למדינה - צעצועי מין.

בשנת 2011 מחלקת המכס של ממשלת וייטנאם הודיעה כי לא יתאפשר עוד ייבוא של צעצועי מין לתוך המדינה, ובתקשורת המקומית דווח כי נוסעים שיביאו איתם צעצועי מין במזוודותיהם יחויבו למסור אותם לקציני המכס. אבל יש גם חדשות טובות אם נתפסתם: האביזרים האישיים לא יוחרמו, אלא יישמרו ויוחזרו לנוסעים בעת היציאה מווייטנאם.

הו צ'י מין סיטי וייטנאם. ShutterStock
נוסעים שיביאו איתם צעצועי מין יחויבו למסור אותם לקציני המכס. וייטנאם/ShutterStock

איחוד האמירויות הערביות

יותר מעשרה מיליון מבקרים מגיעים מדי שנה לאיחוד האמירויות הערביות ונהנים מגורדי שחקים איקוניים, מדרונות סקי מקורה ואתרי נופש מפוארים עם חופים רחבי ידיים. אבל מה שקשה למצוא שם הם צעצועי מין שאסורים במדינה, והכנסה שלהם לשטחי איחוד האמירויות נחשבת לעבירה רצינית על החוק.

על פי חוקי איחוד האמירויות, אביזרי מין לא רק יכולים להיות מוחרמים - אדם שבבעלותו נמצא צעצוע שכזה אף עלול להיות מועמד לדין. בתקשורת המקומית אף דווח בעבר על תיירים שנעצרו באגף האבטחה של שדה התעופה בעומאן, לאחר שבתיקיהם נמצאו חפצים שרק נחשדו לאביזרי מין - אפילו כאשר כלל לא היה מדובר באביזרים שכאלה.

המרינה בדובאי, איחוד האמירויות הערביות. ShutterStock
אל תנחתו כאן עם צעצועי מין. דובאי, איחוד האמירויות הערביות/ShutterStock

תאילנד

ניתן היה להניח שלממשל בתאילנד תהיה גישה מתירנית בכל מה שנוגע לצעצועי מין, זאת בשל תעשיית המין המשגשגת של המדינה, שרק היא לכשעצמה מושכת לתאילנד עשרות מיליוני תיירים בכל שנה. אבל ההיפך הוא הנכון.

צעצועי ואביזרי מין נופלים בתאילנד תחת קטגוריה של "מוצרים מגונים", כך עולה מעיון ברשימת הפריטים האסורים לכניסה למדינה. משמעות הדבר היא, שאם הם יתגלו על ידי פקידים ממשלתיים הרשויות יוכלו לנקוט בהליכים פלילים כנגד מי שבבעלותו נמצאו אותם מוצרים מגונים.

צעירים מצטלמים סלפי על חוף בתאילנד. ShutterStock
גישה מתירנית בכל מה שנוגע לצעצועי מין? אז"ש. תאילנד/ShutterStock

מלזיה

נחיתת ביניים בקואלה לומפור יכולה להוזיל במידה ניכרת את מחיר הטיסה לאוסטרליה ולניו זילנד, אבל אם בחרתם בעצירת ביניים שם כדאי טוב-טוב שתבדקו את התיק. קוד העונשין של מלזיה די ברור בכל מה שנוגע לצעצועי מין והוא קובע כי ייבוא או אפילו החזקה של "חפצים מגונים כלשהם" עלולה להביא לקנס או אפילו להסתיים במאסר.

על פי החוק, כל מי שמוכר, מפיץ או מחזיק "כל ספר גס, חוברת, נייר, ציור, ייצוג או דמות, או כל חפץ גס אחר כלשהו ... ייענש במאסר לתקופה של עד שלוש שנים, או יישא בקנס, או עם שניהם".

מטוס של חברת אייר אסיה בנמל התעופה של קואלה לומפור, בירת מלזיה. AP
כדאי שתבדקו את התיק אם עצרתם שם לקונקשן. שדה התעופה של קואלה לומפור, מלזיה/AP

ערב הסעודית

צעצועי מין אסורים בערב הסעודית על פי החוק האסלאמי, וגם במדינה הזו הם נופלים תחת הקטגוריה של "חומר פורנוגרפי בלתי חוקי". אם צעצוע מין מתגלה במטען של תייר, מה שקורה מעת לעת, הרשויות יחרימו את החפץ האסור והוא יישלך להשמדה.

ולתיירים שהצעצוע האהוב שלהם הוחרם וחשבו לקנות במדינה אחד חדש, גם כאן אין חדשות טובות. אפילו "חנות הסקס" הראשונה בסעודיה, "חלאל", לא מחזיקה במלאי שלה צעצועי מין אלא רק נרות ריחניים, קרמים ושמנים ארומטיים שמטרתם "להגביר את תחושות החושניות ולשפר את האווירה בין בני הזוג".

אנשים ברחוב במכה, ערב הסעודית. ShutterStock
צעצועי מין אסורים שם על פי החוק האסלאמי. ערב הסעודית/ShutterStock

הודו

סעיף 292 של חוק העונשין ההודי אוסר על החזקה של "אובייקטים הנחשבים למגונים". בין החפצים הללו נכללים כמובן צעצועי מין, אבל גם ספרים, רישומים ודמויות - מפתיע, בהתחשב בעובדה כי מדובר בארץ מוצאו של הטקסט המיני המפורסם ביותר בעולם - הקאמה סוטרה. החוק במדינה קובע כי כל ספר, ציור, דמות או חפץ "ייחשבו כגסים" אם הם מעודדים מחשבות והתנהגויות מיניות תאוותניות יתר על המידה, והפרשנות לכך נתונה בידי עובדי המדינה.

לרוב נקבע אם מוצרי מין הם חוקיים או לא בהתאם לאופן שבו הם מוצגים, מעוצבים או נמכרים. מוצרים מסוימים נופלים לתוך האזור האפור ותלויים בנסיבות. כך למשל, ויברטור שיימצא במזוודה של תייר ייחשב לחוקי, אבל אם הוא יעוצב כך שהוא נראה כמו איבר מין גברי הוא ייחשב לבלתי חוקי והוא יוחרם.

הודו. ShutterStock
איסור על על החזקה של "אובייקטים הנחשבים למגונים". הודו/ShutterStock

אלבמה, ארצות הברית

מפתיע אמנם למצוא מדינה בארצות הברית ברשימת המדינות שמפגינות שמרנות בכל מה שנוגע לצעצועי מין, אבל זו המציאות: אין אמנם בעיה להיכנס למדינת אלבמה עם צעצועי מין, אבל מוטב להביא אותם מהבית - כי בלתי חוקי לרכוש אותם בשטחי המדינה.

חוק שנכנס לתוקף בשנת 1998 באלבמה קובע כי מכירה של צעצועי מין הינה עבירה פלילית, ועל פי החוק צעצוע מין הוא "כל מכשיר שתוכנן או משווק כמועיל לגירוי איברי המין האנושיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully