וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפו ממצאים מדהימים ששופכים אור על צליבתו ומותו של ישו

13.6.2018 / 0:04

למרות התיעוד בברית החדשה ובמקורות היסטוריים אחרים, מעט מאוד ידוע על הדרך הברוטלית בה נהגו הרומאים להוציא להורג. מחקר חדש הצליח לגלות את ההוכחה הארכאולוגית השנייה אי פעם לצליבה

הטריילר לסרט Son of god - סיפורו של ישו/אתר רשמי

בסרטון –- הטריילר לסרט Son of god

צליבתו של ישו היא אחד האירועים המפורסמים והחשובים ביותר בהיסטוריה האנושית, לא רק עבור הדת הנוצרית אבל עבור כל אדם באשר הוא. למרות זאת, וחרף העובדה שמותו של ישו תועד בברית החדשה, מעט מאוד ידוע עד היום על הדרך בה סיים את חייו לפני כאלפיים שנים ובכלל על הצליבה כדרך הריגה. לאחרונה נשפך מעט אור על הנושא, כאשר בפעם השנייה בסך הכול אי פעם התגלתה הוכחה ממשית לצליבה, שעל פי עדויות רבות שימשה את הרומאים כדי להמית פושעים, וגם מהפכנים כמו ישו.

עוד בנושא

הבשורה שתוביל לקריסת הנצרות? כתב קודש עתיק טוען שישו כלל לא נצלב
בהלה ברומא: מפגינה עירומה ניסתה לגנוב את בובת ישו מתצוגה בוותיקן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העדות הקודמת לצליבה נמצאה בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההוכחה הגיעה ממחקר שנעשה על תגלית ארכאולוגית שנמצאה כבר ב-2007 בצפון איטליה, שם חפירות באתר קבורה רומאי עתיק חשפו שלד. הוא נמצא שכוב על גבו, "עם ידיו מונחות לצדדיו ורגליו מתוחות". באופן מוזר ביחס לצורת הקבורה באותן שנים, הוא נקבר ישירות באדמה וללא ארון. כשהחוקרים בחנו אותו מקרוב, הם הבחינו ב"פצעים משונים" על העקב הימני שלו. על פי הניתוח שלהם, "הגפיים העליונות שלו מוסמרו לצלב דרך הזרועות, בדיוק כפי שמתואר במקורות היסטוריים". לדעתם, העקב שלו מוסמר למשטח קשיח עוד לפני מותו.

"במקרה הספציפי הזה, למרות תנאי השימור הלא טובים של הגופה, אפשר להדגים את נוכחות הסימנים על השלד שמרמזים על אלימות שמזכירה צליבה", אמרה החוקרת עמנואלה גאלדי מאוניברסיטת פררה האיטלקית, וחוקרת נוספת בשם אורסולה טון הוהנסטיין הוסיפה: "חשיבות התגלית טמונה בעובדה שזה בסך הכול המקרה המתועד השני אי פעם של צליבה. ההמתה האכזרית הזו התרחשה שוב ושוב במשך תקופה ארוכה בזמן שלטון הרומאים, אבל קשה מאוד לשמור על עצמות שניזוקו ולכן מדובר בעדות נדירה ומיוחדת". למרות זאת, לדברי החוקרות לא מדובר בהוכחה חד משמעית לצליבה, בגלל המצב הירוד של השרידים והעובדה שהעקב השמאלי של הגופה לא נמצא.

העדות הנוספת היחידה לצליבה נמצאה בשנת 1968 במהלך חפירות שנערכו כאן אצלנו, בגבעת המבתר בירושלים. הארכאולוג היווני ואסילוס צפאריס מצא מסמר באורך 18 ס"מ שהיה נעוץ בעצם העקב של אדם באחד הקברים. בקצה המסמר הייתה פיסה קטנה של עץ זית, חלק מהצלב שאליו הוצמד הקורבן. הדופה נמצאה בארון ועליה שמו של הצלוב - יהוחנן בן חגקול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully