וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש עם שלפוחית הברזל: לא זז מהמושב במטוס במשך 17 שעות

מומחי התעופה נדהמו: נוסע בטיסה ישירה מאוסטרליה לבריטניה לא זז מכיסאו במשך 17 שעות רצופות. אפילו אל תא השירותים הוא לא הגיע. "פשוט היה לי נוח", הוא סיפר. המקרה דווח במחקר חדשני שנועד לספק תובנות על תופעת היעפת (ג'ט-לג)

גלישה אינטרנט בטיסה. צילום: ShutterStock, ShutterStock
"בתיעוד של הנוסע נרשם כי הוא צעד אפס צעדים"/ShutterStock, צילום: ShutterStock

לאחרונה השיקה חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס (Qantas) קו ישיר בין הערים פרת' שבאוסטרליה ללונדון שבבריטניה. הטיסה, ללא כל הפסקות, אורכת 17 שעות, ובאחת הטיסות הדהים אחד הנוסעים את מומחי התעופה, בעת שישב ללא נוע במשך הטיסה כולה, ולא קם מכיסאו אף לא אל תא השירותים.

הדיילי מייל מדווח כי כוח הסיבולת המדהים שהפגין הנוסע בא לידי ביטוי במחקר שנערך ב"מרכז צ'ארלס פרקינס" (Charles Perkins Centre) שבאוניברסיטת סידני. המחקר בחן טכנולוגיה לבישה ייחודית המנטרת את פעילויות הגוף השונות במהלך נסיעות.

החוקרים הנדהמים מסרו כי הם בדקו שוב ושוב את הציוד, שהוצמד לפרק ידו של הנוסע, כדי לוודא שלא נפלה טעות בניטור. "היה לנו קשה להאמין עד כמה מעט תזוזה חווה אותו נוסע. בתיעוד נרשם כי הוא צעד אפס צעדים", אומר פרופסור סטפן סימפסון ממכון המחקר באוניברסיטה.

הנוסע, שטס במחלקת עסקים של אותה טיסה, הסביר בפשטות כי הטיסה היתה עבורו כה נוחה, עד שהוא כלל לא חש צורך לזוז או לקום ממושבו (שיכול להפוך למיטה).

נוסע מדבר במכשיר סלולר טיסה מטוס. ShutterStock
הנוסע ולא קם מכיסאו אף לא אל תא השירותים/ShutterStock

סובל מיעפת? אל תסתובב במטוס

עוד נמסר כי טיסה זו, שבוצעה במטוס הדרימליינר 787-9, היא הטיסה המסחרית הראשונה בין אוסטרליה לבריטניה לא עצירות ביניים. היא אף מציעה שלל תפנוקים לנוסעים, בהם הכנת מנות גורמה על ידי השף הידוע ניל פרי, שליטה מיטבית על הטמפרטורה, התאורה ועוד.

כך או אחרת, המחקר שבוצע נועד להבין טוב יותר תופעות הקשורות ביעפת (ג'ט-לג). באופן זה, הנוסעים התבקשו לתעד את תחושותיהם במהלך הטיסה בכל הקשור לפעילויות שונות, זמני שינה ושינויי תנוחות הישיבה. על פי המחקר הראשוני, שכלל בשלב זה 20 נוסעים, עלה כי הנבדקים דירגו את חומרת היעפת שלהם בציון הממוצע 2.2 (כאשר הציון החמור ביותר הוא 8).

עוד מצא המחקר כי נוסעים ששמרו על שגרת טיסה מקובלת, חשו טוב יותר בהגיעם אל היעד, מבחינת היעפת. לעומתם, מי שנעו הלוך ושוב בתוך המטוס בזמן הטיסה, סבלו יותר מהתחושות השליליות של היעפת.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות
  • שתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully