וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל האור חוגג עשור: האטרקציה הכי מדליקה בירושלים

6.6.2018 / 7:32

בסוף החודש יחזור לעיר האורות פסטיבל האור, זו הפעם העשירית, ויציע 4 מסלולי אור בעיר העתיקה המתחברים זה לזה ולאורכם יוארו כ-35 מיצגי אור מרשימים ואינטראקטיביים של אמנים ישראלים ובינלאומיים. הכניסה חופשית

יח"צ - חד פעמי

זו השנה ה-10 שפסטיבל האור יתקיים בירושלים, בין ה-27 ביוני ועד ה-5 ביולי 2018. השנה צפויים למבקרים ארבעה מסלולי אור המתחברים זה לזה, ומזמינים את הקהל לשוטט בין סמטאותיה של העיר העתיקה בירושלים, וליהנות מעשרות מיצגי אור מרהיבים ואינטראקטיביים, נגנים ושחקנים לאורך המסלול ומחוויית אור ייחודית בארץ. לאורך המסלולים יוארו כ-35 מיצגי אור מרשימים ואינטראקטיביים של אמנים ישראלים ובינלאומיים.

פסטיבל האור יעמוד השנה בסימן "ביחד", וייחבר בין אמנים מתחומים שונים, בין אנשים לאמנות אור, ויעודד מעורבות של הקהל בפסטיבל. לפסטיבל האור בירושלים החוגג עשור לאמנות האור, הגיעו במהלך השנים כ-10 מיליון מבקרים מהארץ ומכל העולם, אשר נהנו ממגוון יצירות אמנות ופעילות אינטראקטיבית מהנה. "בחרנו בתמא "ביחד" המדגישה את המשותף והמחבר הבאים לידי ביטוי בכל שנה מחדש, והשנה במיוחד על-ידי שיתופי פעולה בין אמנים מציגים מהארץ ומהעולם, בין מוסדות בעיר שלקחו חלק ביצירת גלריית העבודות ובין תושבי ירושלים כולה שמגיעים אליו בהמוניהם ולוקחים בו חלק חשוב שנה אחר שנה. כולנו ביחד", אומרים מירב איתן וגסטון צהר, המנהלים האומנותיים של הפסטיבל.

בפסטיבל יוכל הקהל להשפיע על התצוגה ונראות המיצגים באמצעות מגע, הפעלת אפקטים של אור וקול וחיבור בין אנשים. כך לדוגמא, יוזמן הקהל לקחת מברשת צבע או בעזרת קצוות האצבעות לצייר ולכתוב במיצג גרפיטי של אור וצבע על מסף LED מיוחד ההופך למואר בתגובה. הקהל יוזמן לטייל ביער של עצי מנגרובים המזכירים את הסרט 'אוואטר', ולהשפיע על צבעם של הענפים המשנים את צבעם במגע ובהתקהלות של אנשים סביבם.

פסטיבל האור מיצג מגרמניה. Brigit Zander and Daniel, מערכת וואלה! NEWS
מיצג על כנסייה במסגרת פסטיבל האור בגרמניה שיגיע לארץ השנה/מערכת וואלה! NEWS, Brigit Zander and Daniel

ראיתם פעם יער שמורכב מ-1,900 ענפים מוארים?

בין 35 מיצגי האור של האמנים הישראלים והבינלאומיים, אשר ישתרעו על פני העיר העתיקה, יהיו מעל ל-700 שבשבות אור המופעלות ברוח, כ-40 דמויות תיל מוארות המגיעות מתקופות שונות, מופע אור-קולי מרהיב על מבנה בית הכנסת החורבה, נחיל ענק של פרפרים מוארים כסמל לשמחה, צבע וחירות. כמו כן, יער אורות המורכב מ-1,900 ענפים מוארים, פסלי עצים צבעוניים, קיר גרפיטי של אור ומים באורך של כ-10 מטר. בנוסף, מופע לייזר מרהיב ביופיו, מגנט אור-מטריה ענקית אינטראקטיבית, מיצג קופסאות אור, בהן יוקרנו צילומים היסטוריים משנותיה הראשונות של המדינה, ועוד עשרות מייצגי אור הפזורים בעיר העתיקה.

פסטיבל האור נותן זו השנה השנייה במה לאמנים מתחילים: סטודנטים בקורס 'פסטיבל האור' במחלקה לעיצוב תעשייתי באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, שבראשה ספי חפץ, יציגו כ-10 מיצגי אמנות אור אשר ייתלו באוויר מעל ראשי הקהל לאורך 18 מטרים בשדרת הדור מציון. הסטודנטים זוכים לליווי מלא של המנהלים האמנותיים של הפסטיבל. בנוסף, 20 נגנים יופיעו לאורך המסלול וארבעה רקדנים מוארים מגרמניה יופיעו בקישלה-סט ג'יימס.

בין האומנים שיציגו השנה, ניתן למנות מספר שיא של אמנים בינלאומיים המגיעים מאוסטרליה, סין, גרמניה, הפיליפינים, פינלנד, מונקו, צרפת, בלגיה, בריטניה ופולין.

הפסטיבל מתקיים ביוזמת משרד ירושלים והמורשת, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים, ובניהול והפקת החברה העירונית אריאל. הפסטיבל מתקיים בתקופת החופש הגדול מיועד לכל הגילאים. הכניסה חופשית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פסטיבל האור מיצג מסין ואוסטרליה. Kaleidoscale Matsys and Studio Workshop, מערכת וואלה! NEWS
פסטיבל האור מיצג מסין ואוסטרליה/מערכת וואלה! NEWS, Kaleidoscale Matsys and Studio Workshop
פסטיבל האור מיצג מאנגליה On the wings of Freedom. Aether and Hemerra, מערכת וואלה! NEWS
מיצג "On the wings of Freedom" מאנגליה שיהיה בפסטיבל בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, Aether and Hemerra

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully