וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועות במודיעין: טיול עם מיכל שלו וספרה "סדקים בזהב" שמתרחש באזור

15.5.2018 / 11:03

עלילת ספרה האחרון של מיכל שלו, "סדקים בזהב", מתרחשת באזור חבל מודיעין. אז לקראת פסטיבל "חגיגה בלבן" שיתקיים בחבל ארץ זה בשבועות, יצאנו איתה לטיול בעקבות גיבורי ספרה שעוברים בין נופים, אנשים וכמה יזמויות תיירותיות מעניינות

צלמים זמניים מורשים

חבל מודיעין הוא אזור כפרי המשתרע בין הערים מודיעין, לוד ופתח תקווה ובליבו נמצא יער בן שמן. האזור מורכב ממושבים, קיבוצים ויישובים קהילתיים ויש בו המון יזמויות תיירותיות כפריות וחקלאיות.

לקחנו את הסופרת ומחברת רבי המכר מיכל שלו לטיול בעקבות גיבורי ספרה החדש, "סדקים בזהב". מחוות הסוסים במושב בית נחמיה, ממנה יוצאת גיבורת הספר, נגה, לטיול סוסים בתל חדיד לצפות בשקיעה, דרך מושב גינתון, שם בילה יונתן, גיבור נוסף בספר, את ילדותו וחזר לגור בו עם נגה אחרי הרפתקאותיהם בניו יורק.

חוות סוסים עליזה, בית נחמיה

חוות סוסים עליזה נמצאת במושב בית נחמיה, לא רחוק משדה התעופה, ובמרחק כמה דקות ממנה הנוף המדהים של יער בן שמן. את החווה מנהל אילן, בעלה של עליזה (שעל שמה נקראת החווה), שהייתה מטפלת בעשרות חיות, כלבים וחתולים ולכן החווה קיבלה בגאווה את שמה.

אילן רוכב ומאלף סוסים עשרות שנים והוא מדריך מקצועי, למשפחות וילדים. מהחווה יוצאים טיולי סוסים רכובים ומודרכים אל יער בן שמן, תל חדיד ונופי האזור. להבדיל מחוות גדולות ומסחריות שבהן הטיול מתקיים רק עם מספר רב של משתתפים, כאן הטיול נערך גם למספר מצומצם של רוכבים, מ שני משתתפים ומעלה, מה שמוסיף אווירה נעימה ומשפחתית ומאפשר למדריך לתת יחס אישי וקשוב לכל רוכב, מגיל 10.
מחיר: 125 שקלים לטיול של שעה.
לפרטים: אילן, 050-6793105.

חוות סוסים עליזה בית נחמיה. פייסבוק חוות סוסים עליזה, מערכת וואלה! NEWS
טיולי סוסים רכובים ומודרכים אל נופי האזור. חוות סוסים עליזה/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק חוות סוסים עליזה

יקב נטוף, כפר טרומן

מה עושים כשהחווה כבר לא חולבת? הופכים אותה ליקב. בשנת 1997 חברו שני חברים, מאיר עקל וזאב צינמון - כורם ויינן, והקימו בחצר משק את יקב נטוף.

מבנה האורווה הפך ליקב מודרני וחדר החליבה הוסב לחדר קירור ליינות בתהליך התיישנות. היקב קיבל את שמו של נחל נטוף שעובר בסמוך לחווה. חצר החווה הפכה למתחם כפרי ופורח לאירועים והיקב מארח ומקבל את כולם, זוגות ומשפחות לטעימות יין, נשנושי גבינות והסברים על תהליך הפקת היין.
לפרטים: 054-6701061.

יקב נטוף בכפר טרומן. פייסבוק יקב נטוף, מערכת וואלה! NEWS
מבנה האורווה הפך ליקב מודרני. יקב נטוף/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק יקב נטוף

הבובות של סבא מוטי, מושב גינתון

סבא מוטי הוא גמלאי המתגורר במושב גינתון, שבסמוך לעיר לוד, שהחל את תחביבו עם בובות העץ עם הולדת נכדתו הבכורה. איש רחב לב וחייכן עם לב ענק שמעצב ויוצר בובות עץ מסוגים שונים, החל מבובות גמישות המורכבות מ-20-30 חלקים המיצגים ספורט וריקוד, דרך בבובות חבל/עץ של דמויות אדם וחיות וכלה בבובות זעירות המשולבות במיתקנים של גני שעשועים ולונה פארק על תנועותיהם ועוד.

בצריף הקטן שצמוד לביתו, המשמש כגלריה וסדנת אומן, אפשר לראות כיצד הוא הופך בולי וגזרי עץ לבובות ומתקני שעשועים מלאי קסם ושופעים בהומור ופרטים. בתיאום מראש מקיים סבא מוטי סדנאות למשפחות של יצירת בובות מעץ מסוגים שונים.

הבובות של סבא מוטי מושב גינתון. פייסבוק הבובות של סבא מוטי, מערכת וואלה! NEWS
בובות עץ מסוגים שונים. הבובות של סבא מוטי/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק הבובות של סבא מוטי

תל חדיד

תל חדיד הוא תל עתיק המשקיף על גוש דן ממזרח בצמוד לכביש ירושלים תל אביב, שעל מורדותיו פזורים כרמי זיתים ותאנים, מערות מסתור ובורות מים ולרגליו פארק קטן עם מדשאות, פינות ישיבה צבעוניות ואנדרטה.

התל ממוקם בשוליו של יער בן שמן ואפשר להגיע אליו לטיול רגלי קצר, או לפיקניק או מנגל משפחתי בנוף גבעות ומטעים של פעם קרוב למרכז.

נסיעה לאורך כרמי הזית ועצי התאנים, בכביש שחלקו עפר וחלקו סלול תוביל לפסגה שממנה תצפית מרהיבה על כל מישור החוף, אשר פרוש מלוא העין - מאשדוד ועד לתל אביב. זו פינה רומנטית יפהפיה, מוקפת שרידים ועתיקות של גתות, בורות מים ובארות.

תל חדיד היה מיושב עוד בתקופת הברזל והיה עיר מבוצרת כבר בתקופת יהושע בן נון, מוזכר בתנ"ך בספר עזרא ב' ברשימת המקומות אליהם חזרו שבי ציון: "בני לד חדיד ואונו, שבע מאות ועשרים וחמשה" (עזרא ב' פרק ל"ג).

העיר נפלה לידי הרומאים בתקופת המרד הגדול, על חשיבותה אפשר ללמוד מהופעתה בפסיפס מפת מידבא שנמצא בירדן והיא היתה מיושבת גם בימי הרומאים והמוסלמים עד שירדה מחשיבותה והפכה לכפר קטן בשם חדיתא בתקופת התורכים והבריטים שננטש לאחר קרבות מלחמת השחרור. מדרום לתל יושב כיום מושב העולים חדיד שהוקם על ידי עולי תימן בשנות ה-50.

הגעה: על כביש 444, מול המושב חדיד, בסמוך לצומת גמזו וליישוב שוהם.

מצפור רועי תל חדיד. יעקב שקולניק, קק"ל, מערכת וואלה! NEWS
משקיף על גוש דן ממזרח. מצפור רועי בתל חדיד/מערכת וואלה! NEWS, יעקב שקולניק, קק"ל

בחג השבועות יתקיים בחבל מודיעין פסטיבל "חגיגה בלבן", הפסטיבל ייפתח בהופעה אינטימית של אסף אמדורסקי ביקב וילה וילהלמה בבני עטרות. פירוט מלא של כל אירועי הפסטיבל והרשמה לפעילויות באתר תיירות חבל מודיעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully