וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר החטאים האבודה והסוררת אותרה מתחת למים סמוך לג'מייקה

22.5.2018 / 9:02

עיר הפיראטים המשגשגת שנמחקה ברעידת אדמה הרסנית נמצאה מתחת למים, קרוב לעיר קינגסטון שבג'מייקה. העיר השמורה היטב שימשה מקום מפלט לפיראטים עשירים ומושחתים

INSH - Port Royal- The Sunken Pirate City in Jamaica

רק עשרה קילומטרים מעיר הבירה של ג'מייקה, קינגסטון, אותרה עיר פיראטים אבודה שקועה במעמקי הים ושמורה היטב. עיר החטאים "פורט רויאל" שימשה מקום מפלט לפיראטים צמאי דם שהיו כל כך עשירים מכל הכסף שבזזו מספינות ספרדיות וערים קולוניאליות באיים הקריביים - שהם היו מבזבזים סכום המוערך כיום ב-150 אלף ליש"ט בלילה אחד.

העיר המשגשגת נמחקה כמעט לגמרי בעקבות רעידת אדמה שחלה ב-1692. במשך השנים גברו השמועות על העיר האגדית השקועה במעמקי הים, מחיי ההפקרות של תושביה ועד שמות של פיראטים גדולים שניהלו בתי בושת וחיו לצד עשרות נשים. ב"דיילי סטאר" דווח שכעת, הטכנולוגיה המודרנית אפשרה לצוותי צלילה, לארכיאולוגים ולהיסטוריונים לגלות מידע חדש על העיר שנותרה כמעט בשלמותה עד היום.

פורט רויאל בג'מייקה. צילום מסך
הדמייה של אי הפיראטים פורט רויאל שבג'מייקה/צילום מסך
פורט רויאל בג'מייקה. צילום מסך
וזה מה שנותר ממנה היום/צילום מסך

עוד בתיירות:

בן יוג'ס, מחבר "אפוקליפסה 1692: האימפריה, העבדות ורעידת האדמה הגדולה של פורט רויאל", הקדיש שנים רבות במטרה ללמוד על האי היוצא דופן הזה. בשיחה עם הדיילי סטאר אונליין הוא הסביר כמה מפריצות הדרך האחרונות במיפוי העיר: "במחצית השנייה של המאה ה-17, פורט רויאל הייתה לישוב הקולוניאלי המשמעותי ביותר באמריקה. פריטי אמנות רבים ואפילו כמה בניינים מהעיר שרדו עד היום".

השטפונות והפחד מרעידות אדמה עתידיות מנעו מגנבים פוטנציאלים לבזוז את אוצרותיו, אז הכל נשאר בדיוק כפי שהיה לפני רעידת האדמה. "הארכיאולוגיה התת ימית היא תהליך קשה ומייגע", הסביר בן, אולם כעת נעשה שימוש במכתבים, רישומים ומפות כדי ליצור תמונה מלאה יותר של העיר.

פורט רויאל בג'מייקה. צילום מסך
שרידי פורט רויאל שבג'מייקה/צילום מסך
פורט רויאל בג'מייקה. צילום מסך
מפת אי הפיראטים פורט רויאל/צילום מסך

בשיאה, בשנת 1690, חיו בה כמעט 6 אלף תושבים, עם מעל ל-2,000 בניינים לאורך שורה של רחובות עקומים, והיא הייתה אחת הערים העשירות ביותר באיים הקריביים. העיר הייתה מצוידת בכלי נשק שנועדו להגן עליה מפלישה של אויבים. 600 ממבני העיר היו עשויים אבן - אך גם זה לא מנע את אסון רעידת האדמה של 1692. במקום נמצא גם שעון עתיק שעצר בשעה 11:34 בבוקר, השעה בה חלה רעידת האדמה. העיר הייתה ידועה לשמצה בעיקר בבתי הבושת שלה, כשאחד מתוך ארבעה בניינים היה לבית בושת. בן סיפר: "הפיראט ג'ון סטאר חי שם עם 21 נשים לבנות ו-2 נשים שחורות והיה לבעל בית הבושת הגדול ביותר בעיר".

צפו בסיפור המלא של פורט רויאל בג'מייקה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully