וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הירי לגולן: גל של ביטולים בצפון אבל התיירנים אופטימיים

חודש מאי אמור להיות שיא בתיירות לגולן, עם עונת הדובדבן שהחלה וחג השבועות שבפתח. אבל הירי האיראני לאזור גרם ללא מעט ביטולים בסופ"ש הקרוב, אבל התיירנים שומרים על אופטימיות. "גם הגל הזה יעבור", הם אומרים

. צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

זו עונת הדובדבן בגולן והאזור בשיא תפארתו. ובתוך כך פוגשת את התיירנים והתיירים המתיחות הגדולה עם סוריה וירי הרקטות האיראניות הלילה (ה') לעבר מוצבי צה"ל בגולן. ההתקפה אומנם לא פגעה בשטח המדינה אבל בהחלט פגעה בתיירות לגולן, שבו ציפו לעשרות אלפי מטיילים שיגיעו בחודש במאי לאזור, ובמיוחד בסוף השבוע של שבועות שיחול בשבוע הבא.

ללא קשר לתקיפה הלילה, כבר בתחילת השבוע החלו התיירנים בגולן לקבל ביטולים בבתי הארחה השונים. "יש ביטולים, אנחנו מקבלים ביטולים אבל אנחנו מוכנים וערוכים לזה ומקווים שזה יהיה גל נמוך", אמר בשיחה לוואלה! מנכ"ל תיירות מרום גולן, שפי מור. לדבריו, חדרי הבטחון באזור מוכנים, ומי שבכל זאת יבחר להגיע לגולן בסופ"ש הקרוב יהיה בטוח. "הכל מוכן במקרה ותהיה הפתעה של ירי או זליגה", הוא אומר.

לפי הערכתו של שפי, בכל חודש מאי יש בסך הכל כ-10 אחוזים ביטולים, כולל בסופ"ש של שבועות, "אבל הכל נזיל", הוא אומר. "לסופ"ש הזה יש כבר מעל 70 אחוזים ביטולים. אנשים מתקשרים ובודקים כמה בטוח פה, אבל אנחנו מקבלים בהבנה מוחלטת את המצב ואין גבייה של דמי ביטול. כל הביטולים הם בגדר דחיית המועד ולא ביטול לגמרי". למרות הכל, מעריך שפי, גם הגל הזה של המתיחות בגולן יעבור. "אנחנו פה ונמשיך לעשות תיירות ולצמוח, ואנחנו מרחיבים כעת את המלון ב-38 חדרים ואופטימיים. גם הגל הזה יעבור".

מטיילים במצפה הר בנטל שברמת הגולן. 23 באוקטובר 2016. ראובן קסטרו
"גם הגל הזה יעבור". מטיילים בהר בנטל, מעל מרום גולן/ראובן קסטרו
מטיילים הגיעו לסייר בהר החרמון, 31 במאי 2017. מיקי ענבר אתר החרמון, אתר רשמי
"יש מתיחות באוויר". מטיילים באתר החרמון במאי שעבר/אתר רשמי, מיקי ענבר אתר החרמון

רעד קל בכנף

ואכן, הירי הלילה מסוריה הוא מבחינת רעד קל בכנף עבור תיירני הגולן. מנהלת התיירות בקיבוץ אורטל בצפון הגולן, נטע נירון, אמרה לוואלה! שאומנם חלק מההזמנות לבקתות בוטלו, כמו גם כמה קבוצות, אבל חלק גם מחכים לראות מה יקרה. וההזמנות עומדות בעינן. "אתמול היה יום יותר אופטימי אבל בגלל הדיווחים בתקשורת אנשים החליטו לדחות את החופשה אצלנו", היא אומרת. לדבריה, היא מעריכה שאחוז הביטולים לסופ"ש הקרוב עומד על 40 אחוזים.

עם זאת, נירון אומרת שאין כרגע ביטולים קדימה. "חג שבועות נשאר מלא ואנשים מחכים לראות מה יתפתח. אני מקווה שהמצב יירגע, ומכל מקום אנחנו נשמעים להוראות הצבא. אין אווירת היסטריה, אומנם יש מתיחות אבל אנחנו מורגלים לזה".

מנהלת התיירות בחרמון, מיקי ענבר, אומרת שהצבא עושה הערכות, וזה באופן קבוע בחרמון. "אצלנו הכל כרגיל, וכל האטרקציות, כמו הרכבל, פועלות. יש קצת ביטולים אבל יש גם קבוצות שמגיעות. זו המציאות של חיינו בכל המדינה אבל ההבדל היחידי הוא שאתר החרמון נמצא בתיאום מלא עם הצבא. אנחנו עם היד על הדופק ושומרים על קשר על הצבא, ואני קוראת לכולם לבוא לגולן בסופ"ש ולחזק אותו ואת התושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully