וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 הטעויות הגדולות שכמעט כולכם עושים בחופשה

2.5.2018 / 8:35

לשלם על דברים שאפשר להשיג בחינם, להתעלם מביקורות גולשים, לחשוש משיחות עם זרים, לטייל בעונת השיא ולקנות מזכרות מכוערות. הנה 10 טעויות נפוצות של מטיילים - והדרכים המומלצות להימנע מהן

עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

בווידאו: כמה דברים שחשוב לדעת על זכויות הטסים

אם אינכם "גורו של טיולים" שמטיילים ברחבי העולם באופן מקצועי, יהיה זה כמעט בלתי אפשרי להימנע מטעויות רבות במהלך החופשה שלכם. אתר הלייף סטייל Bright Side מספק 10 טיפים מנצחים שיעזרו לכם להימנע מהטעויות הנפוצות ביותר.

טעות מס' 1: ללון בפרוורים כדי לחסוך כסף

נכון, לעתים נוח ללון באזורי הפרוורים של ערי היעד, במיוחד אם אתם שוכרים מכונית. בדרך כלל, המלונות שם זולים יותר, אך למעשה, ההבדל בסופו של דבר לא יהיה כה גדול, כי החיסכון הכספי שלכם יתבטל בגלל הנסיעות היומיומיות ללב העיר. ובכלל, במהלך חופשה, תמיד נעים יותר ללון בלב העניינים, לצעוד ברגל למוקדי העניין, גם בשעת לילה מאוחרת. יתרון נוסף: האפשרות לחזור במהרה למלון אם אתם בעניין של שנת צהריים טובה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טעות מס' 2: לשלם על מה שאפשר להשיג בחינם

במקום לשלם על סיור מודרך (שעלול לעתים להיות משעמם למדי), חפשו ברשת הצעות לסיורי הליכה מודרכים בחינם הנערכים ביעד שלכם. אתר מומלץ לנושא הוא Free Tour. אתר זה יחבר בינכם לבין מקומיים שאוהבים את עירם וישמחו להראות לכם אותה (כולל מקומות שווים שמוכרים רק לתושבים), ללא תשלום.

אתרים נוספים הקרובים לנושא זה כוללים את אתרCouchsurfing המאפשר לינת חינם בבתי תושבים או אתר Workaway.info שמציע לכם גם עבודות זמניות במהלך החופשה בחו"ל.

עוד כדאי לדעת כי מוזיאונים רבים בעולם מציעים מועדים מיוחדים בשבוע שבהם הכניסה חינם (אפילו אל ה"לובר" המפורסם אפשר להיכנס ללא תשלום, בימי ראשון הראשונים בכל חודש) וישנם סופרמרקטים במקומות שונים בעולם שמציעים הנחה על מוצרים שתוקפם כמעט פג.

הלובר ופירמידת הזכוכית בלילה בפריז. Jozef Sedmak, ShutterStock
בימי ראשון בכל תחילת חודש לא תשלמו כאן. מוזיאון הלובר בפריז/ShutterStock, Jozef Sedmak

טעות מס' 3: להתעלם מביקורות גולשים

מי שקורא רק ביקורת אחת או שניים של גולשים על מקום או אטרקציה מסוימת, עלול להיות מופתע לרעה. רבים קוראים ביקורות על בתי מלון באתרי תיירות, אך מתעלמים מביקורות על נקודות עניין, אטרקציות ושאר מרכיבי החופשה.

כך למשל, הודות לביקורות מצולמות על מסעדות, תוכלו לדעת איך באמת נראות המנות שלהן, ולא להסתמך רק על אתר המסעדה הרשמי. האתרים שיסייעו לכם במלאה זו הם כמובן אתר Tripadvisor, אך גם אתרים כגון Yelp, המתמחה במסעדות.

טעות מס' 4: לארוז יותר מדי

לעתים קרובות אנו אורזים דברים רבים, ועדיין נדמה לנו שכל מה שארזנו לא יספיק. ואז, כאשר מגיעים לחופשה, אנו מוצאים את עצמנו עם מזוודה כבדה מדי ועודף פריטים.

גם בחיים היומיומיים שלכם, אתם כנראה לא לובשים בכל יום ביומו סט חדש של ביגוד. אז למה לעשות זאת בטיול? ארזו דברים שמשתלבים יחדיו, כך שתוכלו "לערבב" אותם בהזדמנויות שונות.

אישה אורזת בגדים במזוודה. ShutterStock
לפעמים אנו אורזים דברים לא נחוצים לחופשה/ShutterStock

טעות מס' 5: לקחת רק מזומן או רק כרטיס אשראי

לעולם אל תצטיידו רק בכסף מזומן או רק בכרטיס אשראי. אתם יכולים לאבד את הכסף או חלילה להיחסם על ידי חברת האשראי מסיבות שונות. אם יש לכם שני כרטיסי אשראי, קחו לחופשה את שניהם (יחד עם המזומנים).

טעות מס' 6: מפחדים לדבר עם זרים

לעתים קרובות, כאשר אנחנו מטיילים עם חברים או בני משפחה, אנו סוגרים את עצמנו כלפי אחרים - בין אם כלפי המקומיים ובין אם כלפי תיירים נוספים מרחבי העולם. אבל איפה עוד תהיה לכם הזדמנות להתחבר עם אנשים ממקומות אחרים? ובכל מקרה, מקומיים במדינות רבות יביעו עניין להכיר תיירים המגיעים לארצם, כך שאל תהיו ביישניים והתחילו בשיחה. ובכלל, כדאי לדעת שבשונה מבתי מלון, דווקא ההוסטלים הם מקומות מצוינים לפגוש זרים.

זוג תיירים מיניואן. ShutterStock
אל תתביישו, התחילו בשיחה בחו"ל/ShutterStock

טעות מס' 7: מנסים לראות הכל

"אם כבר הגענו עד כאן, עדיף שננסה לראות כמה שיותר דברים". צורת מחשבה זו תגרום לכם להתרוצצות מעייפת ובלתי מספקת מאתר לאתר. עדיף להוריד הילוך וליהנות משיטוטים איטיים, תוך התענגות על המקומות החדשים שנקרים בדרך. בכל זאת, מדובר בחופשה, ובכל מקרה - אף אחד לא מספיק לראות "הכל".

טעות מס' 8: לטייל בעונת השיא

המוני תיירים יכולים להרוס בקלות את החופשה שלכם. לכן, כאשר אתם מתכננים חופשה, תזמנו אותה למועדים שבהם רוב התיירים חוזרים לארצם. כך למשל, אם אתם מגיעים לרומא בסוף הסתיו, לא יהיה לכם אמנם את העונג ללקק גלידה קרה בשיאו של יום חם, אך מצד שני - כל האתרים הכי שווים יהיו אך ורק שלכם, בלי תורים ובלי המונים.

המדרגות הספרדיות רומא. ShutterStock
אל תטיילו בעונה בעמוסה. המדרגות הספרדיות ברומא/ShutterStock

טעות מס' 9: לא קונים כרטיסים און-ליין

התורים הארוכים במקומות המפורסמים יכולים להיות מייגעים להחריד, אך כדאי לדעת כי ישנן בדרך כלל כניסות נפרדות למי שרכשו מראש כרטיסים ברשת. אז קנו מראש, במיוחד למקומות כגון מוזיאון הלובר בפריז או פסל החירות בניו יורק - מה שיחסוך לכם זמן רב.

טעות מס' 10: המזכרות הלא נכונות

במקרה זה, ניתן למצוא שני סוגים של טעויות מנוגדות. האחת: תיירים שרוכשים מזכרות מכוערות. השנייה: תיירים שמתחרטים שלא קנו מזכרות כלל. לשני סוגי התיירים הללו, מומלץ תמיד לבקר בשוקי פשפשים ביעדים שבהם הם מטיילים. שם תמיד ניתן למצוא אוצרות והפתעות במחירים נמוכים.

וכלל נוסף: ראיתם משהו שממש אהבתם? קנו אותו מיד. כי אם דוחים את הקנייה, לעתים לא קונים כלל.

טעות בונוס: ציפיות הגבוהות

ולסיום, "טעות בונוס" נוספת: לצפות להרים וגבעות בטיול שלכם. אז נכון, לא קל להימנע מפנטזיות על החופשה הבאה, אבל כדאי לזכור כי לא תמיד הציפיות מתממשות במלואן. אז כדי להימנע מאכזבות, פשוט קחו נשימה, הירגעו ותיהנו מהרגע.

  • עוד באותו נושא:
  • חופשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully