וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטוס בהיי: המטוס הראשון שעשוי כולו מקנאביס

30.4.2018 / 0:30

הוא קל משקל, ידידותי לסביבה ולגמרי מגניב. חברה קנדית תכננה את המטוס הראשון בעולם שבנוי מצמח הקנאביס וגם מונע באמצעות קנאביס. אז יש כיוון לטיסה?

צלמים זמניים מורשים

כמה גבוה אתם רוצים לעוף כאשר אתם ב"היי"? אם נתייחס לשאלה בזו באופן מילולי, הרי שהתשובה ברורה: לאחרונה הוצג המטוס הראשון בעולם שלא רק בנוי כולו מצמח הקנאביס - אלא גם מונע באמצעות שמן זרעי קנאביס (שמן המפ), המשמש כדלק ביולוגי.

וכאשר אנחנו אומרים ש"כולו" עשוי קנאביס - אנו מתכוונים לכך: גוף המטוס, הכנפיים, המושבים ואפילו כריות הנמנום.
מוטת הכנפיים של המטוס הקל מגיעה לאורך של כ-11 מטר. הוא מופעל על ידי טייס אחד ויש בו מקום לארבעה נוסעים נוספים.

מטוס שעשוי מקנאביס. אתר החברה, מערכת וואלה! NEWS
יש מקום לטייס ו-4 נוסעים נוספים. דרק קיסק, מנכ"ל החברה ומטוס הקנאביס/מערכת וואלה! NEWS, אתר החברה

חזק פי 10 מברזל

נשאלת השאלה: מדוע בכלל לבנות מטוס מצמח הקנאביס? אתר High Times, המסקר מגמות שונות בתחום הקנאביס, מציין כי שימושיו של הצמח רבים: רפואיים, תעשייתיים וגם סתם בשביל הכיף. עם זאת, הקנבוס (ובלועזית Hemp) הוא חומר רבגוני למדי, ומתברר שסיביו חזקים פי 10 מברזל. המשמעות היא, בין השאר, יכולת לנשיאת משקל רב. לצד זאת, הוא גמיש יותר ממתכת, מה שהופך אותו למועמד אידאלי לבניית מטוסים.

כידוע, בתעשיית התעופה עושים שימוש ניכר בחומרים בעלי משקל רב יותר מזה של הקנאביס, כגון אלומיניום ומתכות אחרות. עם זאת, מאחר שהקנאביס קל הרבה יותר, נדרש פחות דלק להנעת המטוס. וחשוב אף יותר: הקנאביס הוא חומר הרבה יותר ידידותי לסביבה. כדאי לדעת עוד כי גידול הצמח דורש כמות מעטה מאוד של מים, יחסית לגידול כותנה, וגידולו אף מזין את הקרקע בחומרים מזינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מטוס שעשוי מקנאביס. אתר החברה, מערכת וואלה! NEWS
המטוס הקטן גמיש יותר ממתכת ואקולוגי ביותר/מערכת וואלה! NEWS, אתר החברה
מטוס שעשוי מקנאביס. אתר החברה, מערכת וואלה! NEWS
מסתבר שסיביו של ה"המפ" חזקים פי 10 מברזל. מטוס הקנאביס/מערכת וואלה! NEWS, אתר החברה

הכי ידידותי לסביבה

בהשוואה למתכת, שייצורה דורש כרייה, או בהשוואה לסיבי פחמן, שייצורם עושה שימוש בפלסטיק, הרי לגידול קנאביס כמעט שאין השפעות סביבתיות מזיקות. בעבר, עוד לפני שממשלות רבות בעולם אסרו על גידולו, שימש הקנאביס כחומר גלם בתעשיות רבות.

תכנון המטוס נעשה על ידי החברה הקנדית Hempearth, שנוסדה בשנת 2012 ומתמחה בייצור מוצרים שונים על בסיס צמח הקנאביס. בניית המטוס נעשתה על ידי החברה האמריקאית Velocity מפלורידה.

דרק קיסק, מייסד ומנכ"ל חברת Hempearth, מביע התלהבות מיתרון הקיימות של הקנאביס. "זהו סוג העתיד שאנו רוצים שיהיה לנו כאן בכדור הארץ", הוא אומר, ומציין את שלל יתרונות הקנאביס כחומר גלם, במיוחד במדינה כקנדה, הצועדת לקראת לגליזציה.

כך או אחרת, נראה כי כחומר גלם שייצורו אינו כרוך בזיהום או בהרס משאבי טבע, ניתן לעשות בו שימוש במגוון עצום של מוצרים. במקרה זה, הקנאביס מציע דרך ידידותית ויעילה לטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully