וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האי סאן אנדרס, קולומביה: עוגות בננה, נענועי ישבן וים מהפנט

מריאט כהן

15.4.2018 / 12:31

כ-700 ק"מ מחופי קולומביה, נמצא אי שבו האטרקציה המרכזית היא ללא כל ספק הים, שנראה בשלל גוונים. השפה הקריאולית, בשילוב מוזיקת רגאיי וסלסה, נענועי ישבן סקסיים ומאכלים כמו אמפנדס סרטנים, הופכים אותו למיוחד שהוא

האי סן אנדרס ליד קולומביה. שימוש חופשי (נשלח מנשיונל ג'יאוגרפיק ישראל), מערכת וואלה! NEWS
האטרקציה של האי היא הים על שלל גווניו. סן אנדרס/מערכת וואלה! NEWS, שימוש חופשי (נשלח מנשיונל ג'יאוגרפיק ישראל)

האי הקאריבי סאן אנדרס (San Andres) נמצא במרחק של כ-700 קילומטרים צפונית לחופי קולומביה, אך בעצם קרוב אף יותר לחופי קוסטה ריקה ופנמה שבמרכז אמריקה.

הספרדית המדוברת מתובלת כאן באנגלית וניבים אפריקאים, שיוצרים את בליל השפות הקאריבי האופייני - קריאולית. עם השפה באה גם התרבות, שכוללת מוזיקת רגאיי, קאליפסו, מרנגה וסלסה ובעיקר הרבה נענועי ישבן סקסיים. האווירה מאוד בלתי פורמלית והדגל הרסטאפרי מתנוסס בגאווה מעל בתים ועסקים.

את האטרקציה המרכזית של האי מספק, ללא כל ספק הים, שנראה כאן בכל גווני הכחול והירוק אך גם בגוונים בלתי צפויים של סגול ולילך. 40 אתרי צלילה הופכים את שוניות האלמוגים הזוהרים לנגישות, והספורט הימי הופך את הבילוי על החוף למרגש במיוחד. ישנם מספר בתי ספר המקיימים באי הסמכת כוכב לצלילה במים פתוחים וכן הסמכות המשך, טיולי צלילה מודרכים עם טריגונים (מאנטה ריי), טיולי שימור הסביבה הימית, צפייה בדגה ובסביבת החיים הייחודיות לאי.

האי סן אנדרס ליד קולומביה. שימוש חופשי (נשלח מנשיונל ג'יאוגרפיק ישראל), מערכת וואלה! NEWS
ניתן לצאת לטיולי צלילה בסן אנדרס, ואף ללמוד צלילה בבתי ספר ייעודיים/מערכת וואלה! NEWS, שימוש חופשי (נשלח מנשיונל ג'יאוגרפיק ישראל)
צלילה האי סן אנדרס ליד קולומביה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
העולם שמתחת למים לא פחות יפה ממעל. צלילה בסן אנדרס/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

פותחים שולחן בחצר הבית

מלבד צלילה, סן אנדרס הוא מקום מפגש מועדף לשייטי יאכטות וסירות מפרש. הוא פופולרי בקרב גולשי גלים וחובבי קייט-סרפינג. כמעט ואין ספורט ימי שלא ניתן למצוא לו שותפים בגן העדן הקאריבי הזה.

מבחינה קולינרית המטבח המקומי כולל כמה מנות שכדאי לנסות בזמן שהותכם באי, החל מעוגות הבננות ועד לאמפנדס סרטנים. מומלץ להזמין פלטת דגים טריים ולראות את השף צולה את הדגה הטרייה עבורכם במיוחד.

בערב ובסופי שבוע נוהגים המקומיים לפתוח שולחן בחצר ולהציע למבקרים לרכוש ממיטב תוצרת המטבח הביתי. כך אפשר להגיע למנות שאינן מוגשות במסעדות, כגון: כריך צדפות, Carimañola - מין לביבת גבינה מטוגנת, ו- Arepa de Huevo כלומר לחם תירס מטוגן ובתוכו ביצה אפויה.

הכתבה באדיבות מגזין מסע אחר.

האי סן אנדרס ליד קולומביה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
מקום מפגש מועדף לשייטי יאכטות וסירות מפרש. חוף בסן אנדרס/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully