וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשימת ההוצאות נחשפת: למה אנחנו משלמים כל כך הרבה על לילה בצימר?

18.3.2018 / 13:32

מאות צימרים נסגרו בארץ בשל קריסה כלכלית, ויו"ר ארגון הצימרים מעריך שעלות אחזקה של צימר היא כ-140אלף שקלים בשנה, ומספר מה היא כוללת. במשרד התיירות אומרים: "מי שחושב שאפשר לקחת 2,000 שקלים לחדר שהיה פעם רפת או לול - טועה". אז אולי באמת עדיף לטוס לחו"ל?

צלמים זמניים מורשים

כל מי שביקש לנפוש בצימר בצפון בשנים האחרונות, יודע שהסיכוי שלו למצוא חדר למשפחה בפחות מ-700 שקלים, הוא קטן מאוד, אפילו כשמדובר על תאריכים מחוץ לעונות השיא. בתקופות אלה ובחגים, המחירים מאמירים אפילו יותר.


עוד על צימרים בוואלה! תיירות:
עד 700 שקל לזוג: 6 צימרים נהדרים במרחק נגיעה מהחרמון
לבד מול המדבר: הצימרים הכי מבודדים בדרום הארץ
הבריכה כבר מחכה: 10 צימרים מפנקים לימי הקיץ


המחירים היקרים מקוממים מאוד את התייר הישראלי. "במחירי הצימרים כבר עדיף לטוס לואו-קוסט לחו"ל", אומר דודי טל, שטס כמעט פעם בחודש באמצעות דילים של טיסות הלואו-קוסט. "גם המחירים זולים יותר וגם התמורה הרבה יותר טובה", אומר טל ומייצג בכך לא מעט ישראלים.

האם בעלי הצימרים פשוט מתמחרים את החדרים במחירים גבוהים מדי? זו היתה השאלה שהפניתה מערכת "על המשמר" עם לינוי בר גפן ליו"ר ארגון בעלי הצימרים יעקב רוזנווסר, המעריך כי בשנים האחרונות נסגרו מאות צימרים ברחבי הארץ בשל קריסה כלכלית.

רוזנווסר העביר למערכת התוכנית את פירוט ההוצאות הממוצע של חדרי צימר בישראל. בין היתר, ציין בעלויות הקבועות עלויות פרסום, ארנונה, שיפוץ שנתי, חידוש ציוד, חומרים מתכלים, הוצאות מים, כבלים ואינטרנט, חשמל, גינון ותחזוקה. בסך הכל עומדת, על פי רוזנווסר, העלות השנתית של החזקת חדר צימר אחד על 113 אלף שקלים בשנה. כאשר מדובר בצימר עם בריכה (לפי הארגון ל-70% מהצימרים בארץ יש בריכה), העלויות השנתיות כבר מאמירות ל-134 אלף שקלים בשנה.

צימר. ShutterStock
אחזקת חדר צימר אחד עולה במינימום 113 אלף שקלים בשנה/ShutterStock

כשמדובר בצימר עם בריכה, ההפסדים מעמיקים

עוד מסבירים בארגון הצימרים, כי שיעור התפוסה השנתי הממוצע בצימרים עומד על כ-120 לילות של לינה וכי עלות כל לינה היא 200 שקלים (על הוצאות של כביסה וניקיון לחדר). מה שאומר הוצאה נוספת של 24 אלף שקלים, ובסך הכל הוצאה כוללת של 137 אלף שקלים על אחזקת צימר ללא בריכה.

כתבות נוספות בנושא צימרים בוואלה! תיירות

במצב כזה, אם יגבה בעל הצימר מחיר של 400 שקלים בלילה הוא צפוי להפסיד 110 אלף שקלים מדי שנה. אפילו אם יגבה 700 שקלים ללילה הוא יפסיד כ-50 אלף שקל בשנה. כאשר מדובר בצימר עם בריכה, ההפסדים מעמיקים. כמובן, שההפסדים מצטמצמים ככל שמתחם הצימרים גדול יותר, אבל אז כמובן שיש לקחת בחשבון את עלויות ההקמה הכבדות ואת ההלוואות הכרוכות בכך.

ארגון הצימרים טוען, כי מצבם הקשה נובע מהעדר תמיכה ממשלתית שיכולה היתה לסייע: בין היתר סיוע בפרסום לתיירות זרה והקמת מאגרי מידע, שיעזרו לבעלי הצימרים לשווק את עצמם.

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, מסר בתגובה, כי בעלי הצימרים קיבלו כלים מקצועיים ממשרד התיירות ובהם הכשרות שונות וכי "כל צימר שידע לתת שירות מקצועי כמו כל מקום אחר בעולם ושעובד עם חיוך ונותן שירות טוב ולא זורק סלסילה של ארוחת בוקר, כי לא מתחשק לו כבר לעשות ארוחת בוקר - מצליח לשרוד ומביא גם קהל מחו"ל שמזמין דרך אתר 'בוקינג'. יש הרבה מאוד צימרים מצליחים, אך המחיר צריך להיות סביר. מי שחושב שאפשר לקחת 2,000 שקלים לחדר שהיה פעם רפת או לול, וכל הישראלים יעמדו בתור - אז הוא טועה. הימים האלה נגמרו בגלל 'השמיים הפתוחים' והאפשרויות האחרות שנפתחו".

הכתבה המלאה על יוקר מחירי הצימרים תשודר מחר במסגרת התוכנית "על המשמר" בערוץ 11 של כאן.

  • עוד באותו נושא:
  • צימרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully