וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא שוב פרימוורה: 10 פסטיבלים שווים ומעניינים לבקר בהם בקיץ

8.4.2018 / 11:47

גם באירופה מתחיל כבר להתחמם, ורשימת המדינות שמארחות אירועי מוזיקה בינלאומיים מתארכת משנה לשנה. אז שוב פעם "פרימוורה" או "טומורולנד"? ממש לא. קבלו 10 המלצות לפסטיבלים שמספקים היצע מוזיקלי מצוין וגם נערכים במיקומים מעניינים בעולם. סמנו ביומנים

צלמים זמניים מורשים

בווידאו: קדימון של פסטיבל Flow, שיתקיים בפינלנד הקיץ

החורף הסתיים בחודש שעבר באופן רשמי, וזה הזמן להוציא את היומנים ולתכנן ביקור קייצי באחד מפסטיבלי המוזיקה הפרועים שישטפו השנה את העולם. המבחר הוא כמעט אינסופי, ורשימת המדינות שמארחות אירועי מוזיקה בינלאומיים הולכת ומתארכת משנה לשנה - כאשר יותר ויותר חברות לוקחות חסויות והופכות את האירועים למסחריים במיוחד.

אז שוב פעם "פרימוורה"? עוד פעם "לולהפולוזה"? גם ב"טומורולנד" כבר הייתם? אז למה שלא תנסו לבקר השנה בפסטיבל שהוא לא הבחירה הראשונה של ההמונים? הכנו עבורכם 10 המלצות לפסטיבלים שהם גם איכותיים מבחינת ההיצע המוזיקלי, גם מעניינים מבחינת המיקום שלהם וגם מציעים חוויה ייחודית במיקומים שונים. אז סמנו לכם בעיגול, מהרו להזמין כרטיסים, ושיהיה קיץ מוזיקלי ושמח.

פסטיבל Secret Solstice, איסלנד

איפה ומתי: 21 עד 24 ביוני, לאוגרדלור (Laugardalur)

הפסטיבל האיסלנדי הזה אירח רק 8,000 איש כאשר יצא לדרך לראשונה בשנת 2104, רובם תושבי האי הפראי והמבודד, ומיד הוכתר על ידי מגזין "טיים" לאחד מהפסטיבלים הטובים ביותר בעולם. יותר מ-150 אמנים מופיעים בו ולמרות שאם רובם לא תכירו - זה לא צריך לגרוע ולו במעט מהמחשבה להגיע לשם, ולו בגלל העובדה שהוא מתקיים תחת אור שמש של 24 שעות ובלוקיישנים שאפשר למצוא רק באיסלנד. אחד מהם הוא מערת לבה (!) בת 5,000 שנים, והשני הוא קרחון, השני בגודלו באירופה. האירועים בשני פלאי הטבע האלה מוגבלים בכמות הכרטיסים אליהם, קחו בחשבון, אבל גם למי שלא יצליח להגיע אליהם מציעים מארגני הפסטיבל כרטיסים שישלבו את המסיבות וההופעות השונות עם טיולים וסיורים ברחבי האי בעל הטבע עוצר הנשימה.

כמה עולה: 175 עד 374 יורו.

איך מגיעים: נוחתים בנמל התעופה הבינלאומי קפלוויק ומשם לוקחים אוטובוס של שעה לריקיאוויק. בעיר, הדרך הכי נוחה להגיע תהיה לקחת מונית לכתובת Engjavegur 7.

עוד פרטים ורכישת כרטיסים, באתר הפסטיבל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פסטיבל OASIS, מרוקו

איפה ומתי: 14 עד 16 בספטמבר, מרקש

תשכחו את כל מה שחשבתם על מרקש, כי פסטיבל אואזיס מוכיח כי בעיר המרוקאית מתקיימת סצנת דאנס חיה, בועטת ומעודכנת. השנה יגיעו לעיר שמות חמים במיוחד מעולמות האלקטרוניקה בהם קארל קוקס, דיג'יי קוצה, בלאק מדונה, האני דיז'ון, גידאון, לארי הארד ורודהד, ובין סט וסט מוזמנים המבקרים לצנן את החום בבריכות שונות שיפוזרו ברחבי המקום. לבאי הפסטיבל יוצעו אינסוף לאונג'ים להתרגעות ואזורי צ'ילאאוט בסגנון מרוקאי אותנטי, מסעדות שיגישו את מיטב האוכל המקומי ואפילו נרגילות וחינה כדי להשלים את האווירה המקומית הייחודית. בכלל, התרגעות עמוקה בין מסיבה למסיבה הוא משהו ששמים עליו פה דגש מיוחד, ומתחמי ספא שונים יציעו טיפולים מגוונים לגוף ולנפש - והכל בתוך תחומי "העיר האדומה".

כמה עולה: 140 עד 200 יורו.

איך מגיעים: נוחתים בשדה התעופה מנרה של מרקש (RAK), שם יחכה לכם שאטל למיקום של הפסטיבל (וממנו למקומות נוספים למרקש, אם תרצו גם להסתובב).

עוד פרטים ורכישת כרטיסים, באתר הפסטיבל.

פסטיבל Flow, פינלנד

איפה ומתי: 10 עד 12 באוגוסט, הלסינקי

מדובר באחד הפסטיבלים הצומחים במהירות הגבוהה ביותר באירופה, והאיכות הגבוהה של ההפקה המסוגננת הופכת אותו לאחד מהפסטיבלים שחובה לשים עליהם עין. השנה מציג Flow ליינאפ מגניב ואנין טעם במיוחד עם הופעות של פיבר-ריי, גריזלי בר, ארקטיק מאנקיז, קנדריק לאמאר, בונובו ופטי סמית'. אבל לא רק המוזיקה מצדיקה את הביקור בבירה הפינית, אוכל יהיה גם הוא גולת כותרת שם, עם מיטב מסעדות העיר שיגישו אוכל פיני עכשווי במחירים סבירים. הלוקיישן שנבחר הוא תחנת כוח לשעבר שבאמצעות מיצגי תאורה מודרניים תעניק למבקרים חוויה כמעט סוריאליסטית, עם אזורים ירוקים ואפילו איים ואזורים לשחייה במים. רק לשלב גם ביקור בסאונה מסורתית או נסיעה במעבורת לאחד האיים היפיפיים של העיר המיוחדת הזו - ומובטחת לכם חוויה איכותית במיוחד.

כמה עולה: 99 עד 195 יורו.

איך מגיעים: הפסטיבל מתקיים ממש במרכז העיר, בסמוך לתחנת המטרו Sörnäinen. בסוף השבוע של הפסטיבל תתגבר עיריית הלסינקי את נתיבי התחבורה הציבורית באזור בשעות פעילות נוספות.

עוד פרטים ורכישת כרטיסים, באתר הפסטיבל.

פסטיבל Meadows in the Mountains, בולגריה

איפה ומתי: 7 עד 10 ביוני, הרי רודופ (Rhodope)

אי שם ביערות הפראיים של הרי הדרום של בולגריה, מגולפות במות הופעות מעצים מקומיים ומועלות באש בסופו של כל אחד מימי הפסטיבל הקסום הזה, שיצא לו למרחק שם של אירוע יוצא דופן וייחודי במינו. למרות שהוא מתקיים כבר בפעם השישית, הוא עדיין מצליח לחלוטין לשמור על אווירה אינטימית של חיבור לטבע ולתרבות הבולגרית המקומית, ורק הלינה בכפר העתיק הסמוך לו מבטיחה בעצמה חוויה של פעם בחיים. הליינאפ המוזיקלי על טהרת הדאב, פאנק, דיסקו וג'אז אמנם טרם פורסם, אבל המארגנים מבטיחים שהשנה הפסטיבל ייחתם בבריכת שחייה ענקית וטיפולי ספא מול העמקים, ההרים והיערות הירוקים - וזה כבר נשמע מבטיח. מי שאוהב טבע ירוק והרבה צ'ילאאוט, כדאי שיסור לשם לפני שאנשי ההייטק של עמק הסיליקון יגלו את הפנינה הבולגרית הזו.

כמה עולה: 65 עד 140 יורו.

איך מגיעים: פלובדיב, העיר השנייה בבולגריה, היא הקרובה ביותר למקום ונמצאת במרחק נסיעה של שעתיים וחצי. סופיה נמצאת במרחק ארבע וחצי שעות, ומשדות התעופה של שתיהן ייצאו הסעות אל המקום - חובה לרכוש כרטיסי נסיעה מראש.

עוד פרטים ורכישת כרטיסים, באתר הפסטיבל.

פסטיבל WHOLE, גרמניה

איפה ומתי: 24 עד 27 באוגוסט, אגם גרימינר, גרפנהיינישן (Gräfenhainichen)

מה בפסטיבל: אם הפסטיבלים הענקיים מרגישים לכם סחיים מדי, חובה עליכם לנסות את WHOLE הגרמני. אחרי שנחנך בשנה שעברה ומשך אליו בעיקר יודעי דבר וזכה להצלחה מרשימה, השנה יוצא לדרך שוב הפסטיבל הברלינאי שלוקח את סצנת המסיבות הקווירית הידועה לשמצה של העיר אל מחוצה לה, לאזור הטבע, ומשלב בה לצד סטים ארוכים של מוזיקה אלקטרונית, גם הרבה מופעי פרפורמנס פרועים ואווירה פתוחה ומשוחררת במיוחד. בין מפיקי המסיבות הברלינאיים שעומדים מאחוריו נמצאים אנשי קוקטייל דה'אמור, באטנס, פורנספשואל, ממברס והורסמיט דיסקו, שיביאו יביאו איתם את מיטב תקליטני הבית אל מחוץ למועדוני העיר האפלוליים וינסו ליצור את מה שהם מכנים "פסטיבל סקסי אוטופי". רשימת הדיג'אים והאמנים טרם פורסמה, אבל אם לשפוט לפי האירוע הראשון - היא צפויה להיות מרקידה, צבעונית ומשחררת - במחירים ברלינאיים שפויים.

כמה עולה: 40 עד 60 יורו.

איך מגיעים: אגם גרימינר נמצא במרחק של שעתיים נסיעה מברלין. מהתחנה המרכזית של העיר קחו רכבת ICE מספר 1627 לתחנה המרכזית של ביטרפלד, ומשם S2 לגרפנהיינישן.

עוד פרטים ורכישת כרטיסים, באתר הפסטיבל.

פסטיבל Pohoda, סלובקיה

איפה ומתי: 5 עד 7 ביוני, טרנצ'ין (Trenčín).

מה בפסטיבל: רגוע, ארטיסטי ואקו-פרנדלי במיוחד, פסטיבל פוהודה הסלובקי הוא אלנטרטיבה ראויה בהחלט לפסטיבלי המוזיקה האירופאיים הענקיים, עם הופעות אטקרטיביות ומחירי שתייה אטרקטיביים עוד יותר. במיקום מעניין של שדה תעופה ישן בין מרחבי דשא של 125 אלף מטרים רבועים למרגלות הרים עצומים יופיעו השנה בין היתר כמיקאל בראדרס, סיינט וינסנט, הלנה האוף וליטל דראגון, ועל מנת לשמור על אווירה נינוחה יחסית, כמות הכרטיסים מוגבלת ל-30 אלף מבקרים. מארגני הפסטיבל מבטיחים שאצלם לא תחכו בתור לא לאוכל ולא לשירותים או תסבלו מקמפינג צפוף או מטונף, וכי המקום מותאם למקסימום נוחות מצד המבקרים כדי שיצדיק לגמרי את השם שלו, פוהודה, מילה שמשמעותה בסלובקית היא "שלום ושלווה".

כמה עולה: 99 עד 144 יורו.

איך מגיעים: שאטלים הלוך ושוב לשטח הפסטיבל יופעלו מהתחנה המרכזית של טרנצ'ין.

עוד פרטים ורכישת כרטיסים, באתר הפסטיבל.

פסטיבל Pitchfork, אילינוי

איפה ומתי: 20 עד 22 ביולי, יוניון פארק, שיקגו.

מה בפסטיבל: לא מזמן צויין עשור לאחד מפסטיבלי המוזיקה המגוונים והנחשבים ביותר בארצות הברית מבית היוצר של חברת פיצ'פורק מדיה - המוציאה לאור של מגזין המוזיקה הפופולארי ומקור הכרחי לכל מי שאוהב מוזיקה חדשה. כמו באתר המגזין, גם על במות הפסטיבל ינוגנו מגוון סגנונות - מרוק אלטרנטיבי והיפ הופ ודרך אלקטרוניקה וג'אז ועד דאנס ורוק. השנה הליינאפ חובה של ממש עבור מי שנמצא על הגבול ההיפסטרי, עם הופעות של טיים אימפלה, מאונט קימבי, לוריין היל, פליט פוקסס וזולה ג'יזס. השנה צפויים לבקר בו לא פחות מ-60 אלף איש, אשר מלבד מוזיקה יוכלו להינות בו גם ממתחמי אומנות שיציגו את מיטב האמנים מרחבי שיקגו - והכל במרחק סביר משפת אגם מישיגן.

כמה עולה: 75 עד 375 דולרים.

איך מגיעים: הפארק נמצא שעה בלבד משדה התעופה של שיקגו. קחו ממנו את הקו הכחול לתחנת Clark/Lake, ומשם את הקו הירוק עד לתחנת Ashland ואתם שם.

עוד פרטים ורכישת כרטיסים, באתר הפסטיבל.

פסטיבל Great Wall, סין

איפה ומתי: 19-20 במאי, יאנקינג (Yanqing).

מה בפסטיבל: החומה הסינית הגדולה של סין עומדת על תילה כבר 2,300 שנה, ואם בכל הזמן הזה לא יצא לכם לבקר בה - אין הזדמנות טובה לעשות את זה מאשר לצלילי סטים פרועים של נינה קרביץ', דיקסון, קארל קרייג וריקונדיט שינגנו בפסטיבל החומה הגדולה לצד אמנים סינים מקומיים. פסטיבל החומה הגדולה של סין נותן כבוד גם למסורת העתיקה והמרתקת של סין וגם למוזיקה אלקטרונית עכשווית והוא הולך ונהיה פופולארי יותר משנה לשנה. לצד המסיבות והטכנו יוצגו במקום גם גם עבודות אודיו-ויזואליות שיוקרנו על החומה ומופעי אמנות מודרנית שישאבו השראה מהמסורת המקומית.

כמה עולה: 110 עד 160 דולרים.

איך מגיעים: המיקום המדויק טרם פורסם, אבל המארגנים מבטיחים הסעות מאורגנות.

עוד פרטים ורכישת כרטיסים, באתר הפסטיבל.

פסטיבל Panorama, ניו יורק

איפה ומתי: 27 עד 29 ביוני, ניו יורק

מה בפסטיבל: אחד מהפסטיבלים המוצלחים ביותר מבחינה מוזיקלית בחוף המערבי' מציג אלטרנטיבה ראויה מאוד לקאוצ'לה, עבור מי שלא מעוניין להרחיק עד לצד השני של ארצות הברית ומעוניין להישאר דווקא במנהטן. פסטיבל פנורמה מארח מגוון ענק של סגנונות ומופעים מעודכנים במיוחד, והשנה יופיעו בו בין היתר פליט פוקסז, מודימן, אקס אקס, וויקאנד, בלאק מדונה, הקילרז וביקפ. השנה תעמוד במרכז האירוע, מלבד הבמות, גם מיצג אומנות אינטקאקטיבי מסקרן במיוחד בשם LAB. מדובר יהיה בסוג של תיאטרון דיגיטלי של 360 מעלות שישלב מוזיקה וטכנולוגיה חדשנית, ויזמין את באי הפסטיבל לקחת בו חלק. שימו לב שאין אפשרויות לינה במקום, ושאסור להכניס לשטח הפסטיבל מקלות סלפי.

כמה עולה: 125 עד 295 דולרים.

איך מגיעים: הפסטיבל מתקיים בפארק האי רנדל שממזרח להארלם. אפשר להגיע אליו במעבורת שיוצאת כל רבע שעה מ-East 35th או בשאטלים שייצאו באופן קבוע מ-Union Ave ויחזרו לברוקלין.

עוד פרטים ורכישת כרטיסים, באתר הפסטיבל.

פסטיבל Electric Castle, רומניה

איפה ומתי: 18 עד 22 ביולי, טרנסילבניה.

מה בפסטיבל: טירת באנפי (Bonțida Bánffy) שנבנתה בשנת 1387 בעיר קלוז'-נאפוקה שבצפון-מערב רומניה, מארחת מדי שנה את פסטיבל הטירה האלקטרונית שמציף את המבנה הבארוק העתיק בוייב חדשני, מרגש ומעודכן. הפסטיבל מציע שילוב של מוזיקה אלקטרונית עם סוגים שונים של מיצגים, אומנות חזותית ומופעים אור-קוליים - וכל זה במשך 24 שעות ביממה. ולא רק מוזיקה ואומנות, גם מופעי רחוב בסגנון מקומי ואפילו מופעים קומיים. השנה יתארחו בין היתר ריצ'י האוטין, גרוב ארמדה, מום, דיגיטליזם, סאן הולו ולונדון גראמר.

כמה עולה: 115 עד 215 יורו.

איך מגיעים: מתחנת הרכבת המרכזית של קלוז'-נאפוקה קחו את רכבת שנוסעת לבוניטידה (Bontida), כל אחת מהן תעצור בתחנת הטירה. שאטלים יחזירו אתכם לשדה התעופה בתום הפסטיבל.

עוד פרטים ורכישת כרטיסים, באתר הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully